Eğitim fakülteleri yetiştirdikleri öğretmenler ve eğitime dair çalışmaları ile eğitim sürecinin önemli yönlendiricilerinden biridir. Her ne kadar bu fakültelerin öncelikli hedefleri çağın gerekliliklerine uygun, ihtiyaç duyulan noktalarda donanımlı öğretmenler yetiştirmek olsa da eğitim-öğretim alanında ürettikleri bilgi birikimleri ile de önemli bir role sahiptir. Eğitim araştırmaları eğitimin daha iyi şartlar altında sürdürülebilmesi için gereklidir. Ayrıca bu çalışmalar eğitim sistemine kuramsal dayanak oluşturmakta ve yeni anlayışlar kazandırmaktadır. Dolayısıyla eğitim alanında yapılan çalışmaların genel olarak değerlendirilmesi çalışmalardaki güncel eğilimlerin belirlenmesine katkı sağlayacaktır. Eğitim alanında yapılan çalışmaların okuyucularla buluşmasın noktasında ise eğitim fakültesi dergileri önemli bir görevi üstlenmektedir. Bu çalışma belirlenen eğitim fakültesi dergilerinin 2021 yılında yayınladıkları makaleleri çeşitli açılardan incelemek amacıyla hazırlanmaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemine uygun olarak tasarlanmıştır. Verilerin toplanmasında belge analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynaklarını belirlemede ölçüt örneklem yöntemi tercih edilmiştir. Belirlenen dergilerde 2021 yılı içinde yayınlanan makaleler araştırma yöntemi, deseni, örneklem/katılımcı gurubu, veri toplama araçları, yazar sayısı, yazar unvanı ve yazar kurumu değişkenleri açısından incelenmiştir. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanan “Makale Tasnif Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre incelenen makalelerde en çok tercih edilen araştırma yönteminin nicel araştırmalar, en çok tercih edilen araştırma deseninin ise tarama deseni olduğu görülmüştür. İncelenen çalışmalarda öğretmen ve lisans öğrencilerinin diğer örneklem guruplarına göre daha fazla tercih edildiği anlaşılmıştır. İki ve tek yazarlı makalelerin üç ve daha fazla yazarlı makalelere oranla çok daha fazla olduğu araştırmada ulaşılan sonuçlar arasındadır. Araştırmada bu ve benzeri sonuçlar ilgili literatür ile birlikte değerlendirilmiş ve son olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Education faculties are one of the essential routers of the education process with the teachers they train and their studies on education. Although the primary goals of these faculties are to train well-equipped teachers in line with the age requirements, they also play an important role in the knowledge they produce in the field of education. Educational research is necessary for the continuation of schooling under better conditions. In addition, these studies create a theoretical basis for the education system and provide new insights. Therefore, a general evaluation of the studies in the education field will contribute to determining the current trends in the studies. At the point of meeting the readers of the studies in the education field, the faculty of education journals undertake an essential task. This study is prepared to examine the articles published by the selected education faculty journals in 2021 from various perspectives. The research was designed in accordance with the qualitative research method. The document analysis method was used to collect data. The criterion sampling method was preferred in determining the data sources of the research. The articles published in the specified journals in 2021 were examined in terms of research method, design, sample/participant group, data collection tools, number of authors, author title, and author institution variables. The "Article Classification Form" prepared by the researcher was used to collect the data. The obtained data were analyzed and interpreted with the descriptive analysis method. According to the results of the research, it was seen that the most preferred research method in the articles examined was quantitative research, and the most preferred research design was the survey design. In the studies examined, it was understood that teachers and undergraduate students were preferred more than other sample groups. It is among the results reached in the research that the articles with two or one authors are much more than the articles with three or more authors. In the study, these and similar results were evaluated together with the relevant literature, and finally, various suggestions were made.
Scientific journal scientific article journal of the faculty of education refereed journal article analysis.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |