Bu çalışmanın temel amacı ortaokul öğrencilerinin Türk
tarihteki önemli 25 kadın şahsiyete ait bilgi düzeylerini ortaya koymaktır. Araştırmada
veri toplama aracı olarak Türk tarihinde kahramanlıkları ile ön plana çıkmış veya
cumhuriyet kurulduktan sonra mesleklerde ilk olan kadınlara ait soruların yer
aldığı bilgi testi kullanılmıştır.
Bu araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma Niğde İlinde yer alan üç ortaokulda
öğrenim gören 199 7. Sınıf öğrencisi üzerinde uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin Türk tarihinde yer alan önemli kadın
şahsiyetler hakkında öğrenci bilgi düzeyleri incelendiğinde; öğrencilerin en
fazla tanıdıkları isimlerin Sabiha Gökçen, Tansu Çiller ve Halide Edip Adıvar olduğu görülmektedir.
Öğrencilerin çalışmada yer alan kadın şahsiyetler içinde en az bildikleri
kişiler ise Rafet Angın, Nurcan Taylan ve Filiz Dinçmen olmuştur. Öğrencilerin çalışmada
yer alan kadın kahraman bilgi düzeylerinin, meslek gruplarında ilk olan
kadınlara oranla daha iyi olduğu söylenebilir. Öğrencilerin milli mücadele yer
alan kadın kahramanları bilme oranı %31.7
ile %43.7 arasında değişmektedir. Öğrencilerin Türk tarihinde yer alan önemli kadın
şahsiyetler hakkındaki bilgi düzeyleri cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir
farklılık göstermemiştir. Çalışma sonucuna göre öğrencilerin kadın kahraman ve
şahsiyetler hakkında bilgi düzeylerini arttırmak için için okul koridorlarına
bu şahsiyetlerle ilgili bilgiler içeren afişler asılması, bu şahsiyetlerle
ilgili belgeseller izlettirilmesi ve ödevler verilmesi önerilebilir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |