Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin yaratıcı yazma becerilerinin,
onların çeşitli dilsel becerilerine göre anlamlı farklılık gösterip
göstermediğini incelemektir. Araştırmamızda survey araştırma modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Sivas il merkezinde bulunan bir devlet
okulunun yedinci sınıfında öğrenim gören dört farklı sınıftan toplam 80 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma, öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde yaptığı bir
yaratıcı yazma çalışması ile başlamıştır. Bu çalışmadan elde edilen veriler
Öztürk (2007) tarafından geliştirilen rubrik kullanılarak puanlanmıştır.
Grupların dağılımının homojenliği ve verilerin dağılımının normalliği kontrol
edildikten sonra, elde edilen verilerin ortalama değerleri ve standart sapma
değerleri incelenmiştir. Elde edilen ortalama değerlere ait farklılığın anlamlı
olup olmadığını kontrol etmek için Tek Yönlü Varyans Analizi ve Tukey
Testi’nden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin yaratıcı yazma
becerilerinin dilsel becerileri açısından anlamlı derecede farklılaştığı
gözlenmiştir. Bu sonuca göre, dilsel
becerileri gelişmiş olan öğrencilerin, yaratıcı yazma becerilerinin de gelişmiş
olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of this research is
to examine whether the creative writing skills of the students differ according
to their various linguistic skills. In our research was used survey model. The
sample of the research consists of eighty students from four different classes
who read in the 7th grade of a public school in Sivas province center. The
research began with a creative writing work done by students in social studies.
.The data obtained from this study were scored with the help of rubrik developed
by Öztürk (2007). After the homogeneity of the distribution of the groups and
the normality of the distribution of the data were checked, the mean values and
standard deviation values of the obtained data were examined. One way analysis
of variance and the Tukey Test were used to check whether the difference
between the mean values obtained is meaningful. As a result of the research, it
was observed that the students' creative writing skills had a meaningful
difference in terms of their linguistic skills. According to this result,
students who have developed linguistic skills have also achieved the development
of creative writing skills.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |