21. yüzyılda sosyal medyanın
işlerlik kazanması her kesimden insanı internetle ilgilendirecek noktalara ulaştırmıştır.
Sosyal medya; sürekli güncellenebilmesi, çoklu kullanıma ve sanal paylaşımlara
açık olması nedeniyle en ideal kullanım alanlarından birisi haline gelmiştir.
İnsanların bu sanal ortamda gün geçtikçe daha fazla vakit harcadıkları ve yeni
bir dünya kurarak yaşadıkları görülür. Arkadaş bulma, sosyal ve siyasal
düşüncelerini paylaşma, tanışıp evlenme gibi ciddi eylemler sanal ortamlarda
gerçekleşmektedir. Bu araştırmada Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının sosyal
medya kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma
nicel araştırma türlerinden tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın
çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim ve öğretim yılı güz döneminde bir devlet
üniversitesinin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı’nda öğrenim
görmekte olan ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 1., 2., 3. ve
4. sınıflardan 213 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama
aracı olarak Otrar ve Argın (2015) tarafından geliştirilen “Sosyal Medya
Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre hiçbir boyutta anlamlı
fark bulunmamıştır. Öğretmen adaylarının düşkünlük puanları arasında sınıf
düzeyine göre anlamlı bir farklılık bulunmuş; eğlence paylaşım, ilgi çekme,
sosyal etkileşim, açık etkileşim, eğitim ve toplam puanları arasında anlamlı
farklılık bulunmamıştır. Öğretmen adaylarının eğlence paylaşım puanları
arasında aylık gelir düzeyine göre anlamlı bir farklılık bulunmuş; düşkünlük,
ilgi çekme, sosyal etkileşim, açık etkileşim, eğitim ve toplam puanları
arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Öğretmen adaylarının düşkünlük ve
ilgi çekme puanları arasında aylık okunan kitap sayısına göre anlamlı bir
farklılık bulunmuş sosyal etkileşim, eğlence paylaşım, açık etkileşim, eğitim
ve toplam puanları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 2 |