Bu
makale sosyal hizmet uzmanlarının mesleki temel iletişim becerileri üzerinde
durmaktadır. Sosyal hizmet uzmanın müracaatçı ile etkili iletişim kurmasının
temel amacı ilettiği mesaj türleri ile müracaatçısını geliştirmeye katkıda
bulmaktır. Sosyal hizmet uzmanının doğrudan bireylerle ve ailelerle
gerçekleştirmiş olduğu mesleki çalışmalarda müdahale sürecinin nihai hedefi
müracaatçıların gereksinim duyduğu istenilen sonucu elde edebilmektir.
Daha spesifik olarak, müracaatçı ile etkili bir iletişim kurabilmesi için
iletişim tekniklerini sadece bilmesi değil aynı zamanda etkili olarak
kullanabilme becerisine sahip olması gerekmektedir. Sosyal hizmet uzmanı
müracaatçısı ile iletişimini; kabül, empati, kişisel sıcaklık ve farkındalık
yaratmaya yönelik kurmalıdır.
Bu tür bir iletişim mesleki müdahale
şeklinde olacaktır. Buna karşılık, örneğin bir kurumun üyeleri, bir örgütün
temsilcileri veya kanun koyucularla etkileşime giren sosyal hizmet uzmanı biraz
daha resmi olan ilişkiler kuracak ve hassas, netlik ve hedef yönergeleri ile
karakterize edilen iletişimi sağlamaya vurgu yapacaktır. Bu çalışmanın amacı
sosyal hizmet uzmanın müracaatçı ile etkili ve verimli bir iletişimi nasıl
kurması gerektiğini ayrıntılı olarak ele almaktır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Acceptance Date | December 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 2 |