Günümüzde, kayıtlı Suriyeli göçmenlerin sayıca yarısına yakını 18 yaş altındadır, çocuk nüfusu oluşturur ve okul çağındadır. Bu durum da göç araştırmalarında eğitim ve eğitim süreçlerinde yaşanan problemler başlığını ön plana çıkarmaktadır. Eğitim süreçlerindeki problemlerden okul ortamında yaşananlara bakıldığında ise ayrımcılığın göçmen öğrencilerin karşılaştığı en temel ve yaygın problemlerden biri olduğu görülmektedir ve ayrımcılık, fiziksel şiddetin yanısıra göçmen öğrencileri okulu bırakmaya iten sebeplerin başında gelmektedir. Bu çalışmada, 2021 itibariyle en fazla Suriyeli göçmene ev sahipliği yapan üç ülke olan Türkiye, Lübnan ve Ürdün’ün göçmen öğrencilerle ilişkili eğitim politikaları aktarılmış; ardından rapor edilen ve literatüre giren, ayrımcılık ve fiziksel şiddeti de içeren zorbalık olaylarının derlenerek aktarılması amaçlanmıştır. Türkçe ve İngilizce yazımda makale, tez, rapor ve kitaplar taranarak öğrenci ve veli ifadelerine başvurulmuştur. Akran zorbalığının psikolojik iyi oluş hali üzerindeki etkisinin incelendiği çalışmaların üzerinden geçilmesinin ardından, tartışma bölümünde uyum ve çokkültürlülük konularına yer verilmiştir.
akran zorbalığı iyi oluş hali eğitim politikaları Türkiye Lübnan Ürdün Suriyeli göçmen çocuklar
Lisans eğitimimde staj yapma fırsatı bulduğum Göç Araştırmaları Vakfına ve bu stajda iş amirim ve danışmanım olan Süleyman Soyhanoğlu’na teşekkür ederim.
Today, nearly half of the registered Syrian refugees are under the age of 18, which means they constitute a large child population who should be in school. Therefore, education and problems related to education must be highlighted under migration studies. When it comes to the topic of problems related to education, discrimination is one of them. And it is one of the main and most common problems refugee students face at school. With discrimination, violence is also a strong factor that leads refugee students to drop out of school. In this study, education policies related to refugee students in Turkey, Lebanon and Jordan, which are the three countries hosting the highest number of Syrian refugees as of 2021, are presented. And then it is aimed to gather and transfer the reported bullying cases from the literature. From Turkish and English writing; articles, theses, reports and books were scanned, statements of students and parents were also used to disclose the situation. After reviweing the studies which examine the effects of peer bullying on psychological well-being; integration and multicultural approaches were included in the discussion section.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Derleme Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2021 |
Acceptance Date | January 3, 2022 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 2 |