Bu makalede ele alınan tüm çalışmalar “DASK Depreme Dayanıklı Bina Tasarımı Yarışması” kapsamında gerçekleştirilmiştir. Bu makalenin amacı; çok katlı yapıların deprem performansını daha doğru tahmin edebilmektir. Bu amaçla nonlinear dinamik analiz yöntemi ve sarsma tablası ile deprem simülasyonu kullanılmıştır. Çalışma kapsamında; ahşap taşıyıcı sisteme sahip 29 katlı bir bina tasarlanmıştır. Mimari tasarım ve taşıyıcı sistem tasarımı için ayrı ayrı projeler oluşturulmuştur. Tasarlanan bina CSI SAP2000 yapısal analiz programı ile 3 boyutlu olarak odellenmiştir. Daha sonra balsa çıtalar ve yapıştırıcı yardımıyla binanın maketi imal edilmiştir. Bilgisayar modeline uygulanan deprem kayıtları sarsma tablası ile makete de uygulanmıştır. Çalışma sonucunda; Analizlerden ve deneylerden elde edilen hasar sonuçları karşılaştırılmıştır.
"DASK - Doğal Afet Sigortaları Kurumu" ve "Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi" tarafından desteklenmiştir.
Bu çalışma yazarların Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi adına katıldığı Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK) Depreme Dayanıklı Bina Tasarım Yarışması için tasarlanan proje analizi ve maketin verileri kullanılarak hazırlanmıştır. İnşaat mühendisliği bölümü başta olmak üzere çalışmanın tüm aşamalarında maddi ve manevi desteğini esirgemeyen tüm Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi personeline teşekkür ederiz. Maketin imalatında kullanılan tüm malzemeler DASK tarafından sağlanmıştır. Katkılarından dolayı DASK’a, yarışmayı düzenliyen tüm ekibe ve jüri üyelerine teşekkür ederiz.
Bu makalede ele alınan tüm çalışmalar “DASK Depreme Dayanıklı Bina Tasarımı Yarışması” kapsamında gerçekleştirilmiştir. Bu makalenin amacı; çok katlı yapıların deprem performansını daha doğru tahmin edebilmektir. Bu amaçla nonlinear dinamik analiz yöntemi ve sarsma tablası ile deprem simülasyonu kullanılmıştır. Çalışma kapsamında; ahşap taşıyıcı sisteme sahip 29 katlı bir bina tasarlanmıştır. Mimari tasarım ve taşıyıcı sistem tasarımı için ayrı ayrı projeler oluşturulmuştur. Tasarlanan bina CSI SAP2000 yapısal analiz programı ile 3 boyutlu olarak modellenmiştir. Daha sonra balsa çıtalar ve yapıştırıcı yardımıyla binanın maketi imal edilmiştir. Bilgisayar modeline uygulanan deprem kayıtları sarsma tablası ile makete de uygulanmıştır. Çalışma sonucunda; Analizlerden ve deneylerden elde edilen hasar sonuçları karşılaştırılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Building Technology, Civil Construction Engineering |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 28, 2020 |
Submission Date | September 14, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 2 Issue: 1 |