Bu çalışmada, popüler bir e-okuma ve e-yazma uygulaması olan wattpad’e dair kullanıcı görüşleri incelenmiş, gençlerin okuma-yazma alışkanlığına dair yaşanan değişiklikler ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmada açıklayıcı durum çalışması desenlerinden iç içe geçmiş tek durum deseni kullanılmıştır. Veriler anketle 75 wattpad kullanıcısından elde edilmiş ve NvivoPro-11 programı kullanılarak içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Katılımcı görüşleri doğrultusunda, araştırma sonuçlarına ulaşılmıştır. Uygulamayı ağırlıklı olarak lise ve üniversite
öğrencileri kullanmaktadır. Uygulama ülkemizde son dört yıldır daha çok rağbet görmektedir. Uygulama kullanıcıları arasında yoğun bir yazar-okur etkileşimi bulunmakta, yazar olan kullanıcılar yazar-okur etkileşimli metinler oluşturmaktadır. Kullanıcılarının çoğu popüler bir yazar olabilmek için uygulamayı tercih etmekte ve keşfedilmeyi hedeflemektedir. Katılımcıların
yarısından çoğu gizli kimlikle uygulamayı kullanmakta ve gizli kimlik kullanımının kullanıcıyı özgürleştirdiğini düşünmektedir. Katılımcıların ilgisini en çok uygulamadaki romantik konulu
hikâyeler çekmektedir. Katılımcıların yarısına yakını uygulamada üç saat ve üzerinde zaman harcamaktadır. Katılımcılar uygulamada yazmaya kıyasla okumaya daha çok ilgi göstermektedir.
Katılımcıların yarısından çoğu uygulamanın okuma ve yazma alışkanlığı kazandırdığını ve bu becerileri geliştirdiğini düşünmektedir. Katılımcılar klasik yazarlar kadar amatör yazarları da
okumayı tercih etmektedir. Akıllı telefona entegre çalışan uygulamanın çevrimdışı kullanım olanaklarıyla her an ulaşılabilir olması gençlerin beğenilerini kazanmaktadır. Uygulamada,
katılımcıları uygunsuz içerikli hikâyeler, olumsuz yorumlar, kullanımda yaş sınırı olmayışı ve okunma oranlarındaki adaletsizlik rahatsız etmektedir.
In this study, one of the popular e-reading and e-writing applications (wattpad) used by young people was searched. In this way changes in the reading and writing habits of young people in the modern age are examined. The single nested case which is one of the descriptive case studies was used in research. The data were obtained from a survey of 75 wattpad users and analyzed by content analysis using the NvivoPro-11 program. In the light of participant opinions, the research findings are as follows. The application is mainly used by high school and university students. The application has been widespread over the past four years in our country. There is an intensive writer-reader interaction in the application. Texts are created with the interaction of readers and writers in the application. Many participants aim to be discovered as a popular writer thanks to the application. More than half of the participants use the application with a secret identity and think that secret identity frees users. The romantic stories attract the attention of the participants in the first line. Nearly half of the participants spend three hours or more in the application and make lengthy readings. Compared to writing, the demand for reading is higher in the application. Most of the participants think that the application has acquired reading and writing habits and developed these skills. Participants prefer to read amateur authors as well as classic authors. The application integrated with the smartphone is gaining popularity among young people because of using offline and being available at any time. Texts with inappropriate content, negative comments, no age limit, injustice in reading rates are disturbing the participants.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2018 |
Acceptance Date | November 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 2 |