Research Article
BibTex RIS Cite

The Predictive Level of Rotation Implementation on the School Administrators’ Performances

Year 2021, Volume: 8 Issue: 1, 1 - 18, 30.04.2021
https://doi.org/10.33710/sduijes.823625

Abstract

The aim of this study is to examine the predictive level of rotation practice on school administrators' performance. The research was conducted according to the quantitative research method and the relational survey model. The sample of the study consisted of 390 school administrators working in public schools of Istanbul Avcılar, Başakşehir, Beylikdüzü, Büyükçekmece and Esenyurt districts. The sample was determined using an easily accessible sampling method. As a data collection tool; Personal Information Form, Manager Timed Appointment Scale and Performance Scale were used. Independent group t-test, one-way analysis of variance (ANOVA), correlation analysis and regression analysis techniques were used in the data solution process. It was determined that the school administrators' opinions about the rotation implementation differ significantly according to the variables of duty type, education level, management seniority and tenure. School administrators' performances, on the other hand, differ significantly according to their gender, education level, management seniority and tenure at school. As a result of the research, a positive and moderately significant relationship was found between the school administrators' views on rotation practice and their performance. 46% of the school administrators' performances are explained by their opinions about rotation practice. In-depth information about the application can be obtained by making use of qualitative approaches such as observation and interview in order to carry out the rotation application effectively.

References

  • Avder, E. (2007). İşletmelerde verimliliğe etki eden faktörler ve örnek bir çalışma. http://www. muhasebetr. com/yazarlarimiz/erdogan/007/[Erişim Tarihi: 15 Ocak 2019].
  • Aydın, A. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin mesleki bağlılıklarına etki eden faktörler (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bahçalı, G. (2014). Rotasyon uygulamalarının değerlendirilmesi: Eskişehir ili örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Balıkçı, A. ve Akbaşlı, S. (2012). Kamu eğitim okullarında zorunlu yer değiştirme sonucu görev yeri değişen eğitim yöneticilerinin zorunlu yer değiştirme hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya.
  • Baykal, Ü. ve Altuntaş, S. (2014). Organizational citizenship behavior levels of nurses and effective factors. Journal of Health and Nursing Management, 1(2), 89-98.
  • Beğenirbaş, M. ve Çalışkan, A. (2014). Duygusal emeğin iş performansı ve işten ayrılma niyetine etkisinde kişilerarası çarpıklığın aracılık rolü. Business and Economics Research Journal, 5(2), 109-127.
  • Bursalıoğlu, Z. (1999). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem.
  • Can, N. (2004). Öğretmenlerin geliştirilmesi ve etkili öğretmen davranışları. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 103-119.
  • Çalışır, İ. (2013). Devlet okullarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin okul yöneticilerine uygulanan rotasyon atamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Dilbaz, S. S. (2017). Okul iklimi ile öğretmen performansı arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Elma, C., Şener, M. ve Çiftli, S. (2011). Okul müdürlerinin zorunlu yer değiştirme uygulaması: müfettiş, yönetici ve öğretmen görüşlerine dayalı bir değerlendirme. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur.
  • Erdoğan, A. (2011). Etkili liderlik, örgütsel sessizlik ve performans ilişkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gebze Yüksek Teknoloji Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Erkuş, A. ve Fındıklı, M. A. (2013). Psikolojik sermayenin iş tatmini, iş performansı ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 42(2), 302-318.
  • Eroğlu, F. (2015). Yer değişikliği yapan eğitim yöneticilerinin örgütsel güven algıları. Milli Eğitim Dergisi, 45(211), 87-95.
  • EYSEN, (2010). EYSEN’den rotasyon açıklaması. http://www.turkiyeegitim.com /news_detail.php?id=22116 Erişim Tarihi: 21.06.2018.
  • Fink, D. (2011). Pipelines, pools and reservoirs: Building leadership capacity for sustained ımprovement. Journal of Educational Administration, 49(6), 670-684.
  • Gordon, L. (2003). School choice and the social market in New Zealand: Education reform in an era of increasing inequality. International Studies in Sociology of Education, 13(1), 17-34.
  • Gökkaya, N. (2013). Okul müdürlerine uygulanan rotasyona ilişkin ilkokul ve ortaokul müdür, müdür yardımcısı ve öğretmenlerin görüşleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Gürdoğan, A. ve Yavuz, E., (2013). Turizm işletmelerinde örgüt kültürü ve liderlik davranışı etkileşimi: Muğla ilinde bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 24(1), 57-69.
  • Hayırlıoğlu, E. ve Kanat, M. H. (2015). Rotasyon kavramı ve rotasyonunun okul müdürlerinin eğitim liderliğine etkisi. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 1(2).
  • Ilgar, L. (2005). Eğitim yönetimi, okul yönetimi, sınıf yönetimi. İstanbul: Beta. Karasar, N. (2003). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kaya, N. (2016). Mobbingin örgütte adalet algısı ve örgütsel bağlılık ilişkisi ile çalışanların iş performansına ve işten ayrılma niyetine etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kaymaz, K. (2010). The effects of job rotation practices on motivation: A research on managers in the automotive organizations. Business and Economics Research Journal, 1(3), 69.
  • Kirkman, B. L., & Rosen, B. (1999). Beyond self-management: Antecedents and consequences of team empowerment. Academy of Management Journal, 42, 58-74.
  • Kurtulmuş, M., Gündaş, A. ve Ardıç, T. (2012). Zorunlu yer değişikliği uygulamasına (rotasyon) ilişkin ilköğretim yöneticilerinin görüşleri. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 49-57.
  • Leblebici, D. N. (2005). Küresel değişim baskısına karşı Türk bürokrasisindeki yapısal uyum çabalarının yapısal atalet kavramı açısından değerlendirilmesi. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(1), 1-14.
  • MEB. (2018). Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumlarına Yönetici Görevlendirme Yönetmeliği. Resmî Gazete: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/06 /20180621-8.htm adresinden alındı.
  • Nural, E. ve Çıtak, Ş. (2012). Ordu ilindeki resmi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin zorunlu yer değiştirme uygulamasına ilişkin görüş ve önerileri. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya.
  • Özdemir, M. (2018). Liderlik yönelimi ve politik beceri arasındaki ilişkinin okul müdürlerinin görüşlerine göre incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 19(1), 116-134.
  • Özdemir, M. ve Yirmibeş, A. (2016). Okullarda liderlik ekibi uyumu ve öğretmen performansı ilişkisinde iş doyumunun aracı etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 323-348.
  • Özdemir, S. (Ed) (2014). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi (3. Baskı) Ankara: Pegem.
  • Reid, R. A., & Cormier, J. R. (2003). Applying the TOC TP: A case study in the service sector. Managing Service Quality: An International Journal, 13(5), 349-369.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. V. (1998). Örgütsel psikoloji. Bursa: Alfa.
  • Şahin, H. (2016). Örgütsel sessizlik ve çalışanların performansları arasındaki ilişki: İzmir ili çiğli ilçesi devlet ilkokullarına ilişkin bir araştırma (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Şahin, İ., Beycioğlu, K., Sincar, M. ve Çıkrıkçı, F. (2016). Öğretmen rotasyon (Zorunlu yer değiştirme) ölçeğinin geliştirilmesi. Kurum ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22(2), 267-287.
  • Şişman, M. (2002). Eğitimde mükemmellik arayışı etkili okullar. Ankara: Pegem.
  • Taşan, Ü. (2005). İlköğretim okulu yöneticilerinin okul sağlığına etkileri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul,
  • Taymaz, H. (2003). İlköğretim ve ortaöğretim okul müdürleri için okul yönetimi – okul yöneticisinin iş alanları, alanlara giren işler, işlerin işlemleri, işlem basamakları. Ankara: Pegem.
  • Tonbul, Y. ve Sağıroğlu, S. (2012). Okul müdürlerinin zorunlu yer değiştirme uygulamasına ilişkin bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2(2), 313-339.
  • Tunçbilek, M. M. ve Karakavuz, A. (2017). Okul yöneticilerinin MEB zorunlu öğretmen rotasyonu algıları ile rotasyon, okul, öğretmen ve mevzuat ilişkisi. Journal of International Social Research, 10(49).
  • Turan, L. ve Sevim, O. (2017). Öğretmen ve öğrenci velilerinin zorunlu öğretmen rotasyonu hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 109.
  • Uçar, S. (2011). Eğitimde en büyük müdür operasyonu! http://www.memurlar.biz/haber/egitimde-en-buyuk-mudur-operasyonu-- 36834.html, Erişim Tarihi: 21.06.2018.
  • Ülsever, C. (2008). İnsanlarda metal yorgunluğu. Hürriyet Gazetesi [28 Eylül 2008].
  • Van Wijk, R., Jansen, J. J. P., & Lyles, M. (2008). Inter- and intra-organizational knowledge transfer: A meta-analytic review and assessment of its antecedents and consequences. Journal of Management Studies, 45(4), 830-853. https://doi.org/10.1111/j.1467-6486.2008.00771.x
  • Welsh, W. N. (2000). The effects of school climate on school disorder. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 567(1), 88-107.
  • Yardibi, N. (2018). Öğretmenlerin yöneticilerden memnuniyet düzeylerinin iş performanslarına etkisi. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 14 (1).
  • Yazıcıoğlu, İ. (2010). Örgütlerde iş tatmini ve işgören performansı ilişkisi: Türkiye ve Kazakistan karşılaştırması. Bilig, 55(1), 243-264.
  • Yelboğa, A. (2006). Kişilik özellikleri ve iş performansı arasındaki ilişkinin incelenmesi. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 8(2), 196-211.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y., Karaköse, T. ve Erol, E. (2012). Okul yöneticilerine uygulanan zorunlu yer değiştirme uygulaması hakkında okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. E-international Journal of Educational Research 3 (3), 65-83.
  • Yörük, T. ve Günbayı, İ. (2015). Öğretmenlere yönelik uygulanması planlanan rotasyona ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 59-72.

Süreli Görevlendirme Uygulamasının Okul Yöneticilerinin Performanslarını Yordama Düzeyi

Year 2021, Volume: 8 Issue: 1, 1 - 18, 30.04.2021
https://doi.org/10.33710/sduijes.823625

Abstract

Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin rotasyon/süreli görevlendirme uygulamasının yöneticilerin performanslarını yordama düzeyini incelemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemine ve ilişkisel tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini İstanbul Avcılar, Başakşehir, Beylikdüzü, Büyükçekmece ve Esenyurt İlçelerinin devlet okullarında görev yapan 390 okul yöneticisi oluşturmuştur. Örneklem kolay ulaşılır örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak; Kişisel Bilgi Formu, Yönetici Süreli Görevlendirme Ölçeği ve Performans Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümü sürecinde bağımsız grup t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), korelasyon analizi ve regresyon analiz tekniklerinden yararlanılmıştır. Okul yöneticilerinin süreli görevlendirmeye yönelik görüşleri görev türü, eğitim düzeyi, yöneticilik kıdemi ve görev süresi değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaştığı belirlenmiştir. Okul müdürlerinin performansları ise cinsiyetlerine, eğitim düzeylerine, yöneticilik kıdemlerine ve okuldaki görev süresi değişkenine göre anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Araştırma sonucunda, okul yöneticilerin süreli görevlendirmeye ilişkin görüşleri ile performansları arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Okul yöneticilerinin performanslarının %46’sı, süreli görevlendirmeye yönelik görüşleri tarafından açıklanmaktadır. Süreli görevlendirme uygulamasının etkili bir şekilde yürütülmesi için gözlem ve görüşme gibi nitel yaklaşımlardan yararlanılarak uygulama hakkında derinlemesine bilgi elde edinilebilir.

References

  • Avder, E. (2007). İşletmelerde verimliliğe etki eden faktörler ve örnek bir çalışma. http://www. muhasebetr. com/yazarlarimiz/erdogan/007/[Erişim Tarihi: 15 Ocak 2019].
  • Aydın, A. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin mesleki bağlılıklarına etki eden faktörler (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Bahçalı, G. (2014). Rotasyon uygulamalarının değerlendirilmesi: Eskişehir ili örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Balıkçı, A. ve Akbaşlı, S. (2012). Kamu eğitim okullarında zorunlu yer değiştirme sonucu görev yeri değişen eğitim yöneticilerinin zorunlu yer değiştirme hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya.
  • Baykal, Ü. ve Altuntaş, S. (2014). Organizational citizenship behavior levels of nurses and effective factors. Journal of Health and Nursing Management, 1(2), 89-98.
  • Beğenirbaş, M. ve Çalışkan, A. (2014). Duygusal emeğin iş performansı ve işten ayrılma niyetine etkisinde kişilerarası çarpıklığın aracılık rolü. Business and Economics Research Journal, 5(2), 109-127.
  • Bursalıoğlu, Z. (1999). Okul yönetiminde yeni yapı ve davranış. Ankara: Pegem.
  • Can, N. (2004). Öğretmenlerin geliştirilmesi ve etkili öğretmen davranışları. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 103-119.
  • Çalışır, İ. (2013). Devlet okullarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin okul yöneticilerine uygulanan rotasyon atamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Dilbaz, S. S. (2017). Okul iklimi ile öğretmen performansı arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış doktora tezi). Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Elma, C., Şener, M. ve Çiftli, S. (2011). Okul müdürlerinin zorunlu yer değiştirme uygulaması: müfettiş, yönetici ve öğretmen görüşlerine dayalı bir değerlendirme. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur.
  • Erdoğan, A. (2011). Etkili liderlik, örgütsel sessizlik ve performans ilişkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gebze Yüksek Teknoloji Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Erkuş, A. ve Fındıklı, M. A. (2013). Psikolojik sermayenin iş tatmini, iş performansı ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 42(2), 302-318.
  • Eroğlu, F. (2015). Yer değişikliği yapan eğitim yöneticilerinin örgütsel güven algıları. Milli Eğitim Dergisi, 45(211), 87-95.
  • EYSEN, (2010). EYSEN’den rotasyon açıklaması. http://www.turkiyeegitim.com /news_detail.php?id=22116 Erişim Tarihi: 21.06.2018.
  • Fink, D. (2011). Pipelines, pools and reservoirs: Building leadership capacity for sustained ımprovement. Journal of Educational Administration, 49(6), 670-684.
  • Gordon, L. (2003). School choice and the social market in New Zealand: Education reform in an era of increasing inequality. International Studies in Sociology of Education, 13(1), 17-34.
  • Gökkaya, N. (2013). Okul müdürlerine uygulanan rotasyona ilişkin ilkokul ve ortaokul müdür, müdür yardımcısı ve öğretmenlerin görüşleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Gürdoğan, A. ve Yavuz, E., (2013). Turizm işletmelerinde örgüt kültürü ve liderlik davranışı etkileşimi: Muğla ilinde bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 24(1), 57-69.
  • Hayırlıoğlu, E. ve Kanat, M. H. (2015). Rotasyon kavramı ve rotasyonunun okul müdürlerinin eğitim liderliğine etkisi. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 1(2).
  • Ilgar, L. (2005). Eğitim yönetimi, okul yönetimi, sınıf yönetimi. İstanbul: Beta. Karasar, N. (2003). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kaya, N. (2016). Mobbingin örgütte adalet algısı ve örgütsel bağlılık ilişkisi ile çalışanların iş performansına ve işten ayrılma niyetine etkisi (Yayınlanmamış doktora tezi). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kaymaz, K. (2010). The effects of job rotation practices on motivation: A research on managers in the automotive organizations. Business and Economics Research Journal, 1(3), 69.
  • Kirkman, B. L., & Rosen, B. (1999). Beyond self-management: Antecedents and consequences of team empowerment. Academy of Management Journal, 42, 58-74.
  • Kurtulmuş, M., Gündaş, A. ve Ardıç, T. (2012). Zorunlu yer değişikliği uygulamasına (rotasyon) ilişkin ilköğretim yöneticilerinin görüşleri. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 49-57.
  • Leblebici, D. N. (2005). Küresel değişim baskısına karşı Türk bürokrasisindeki yapısal uyum çabalarının yapısal atalet kavramı açısından değerlendirilmesi. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 6(1), 1-14.
  • MEB. (2018). Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumlarına Yönetici Görevlendirme Yönetmeliği. Resmî Gazete: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/06 /20180621-8.htm adresinden alındı.
  • Nural, E. ve Çıtak, Ş. (2012). Ordu ilindeki resmi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin zorunlu yer değiştirme uygulamasına ilişkin görüş ve önerileri. 7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya.
  • Özdemir, M. (2018). Liderlik yönelimi ve politik beceri arasındaki ilişkinin okul müdürlerinin görüşlerine göre incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 19(1), 116-134.
  • Özdemir, M. ve Yirmibeş, A. (2016). Okullarda liderlik ekibi uyumu ve öğretmen performansı ilişkisinde iş doyumunun aracı etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(2), 323-348.
  • Özdemir, S. (Ed) (2014). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi (3. Baskı) Ankara: Pegem.
  • Reid, R. A., & Cormier, J. R. (2003). Applying the TOC TP: A case study in the service sector. Managing Service Quality: An International Journal, 13(5), 349-369.
  • Sabuncuoğlu, Z. ve Tüz, M. V. (1998). Örgütsel psikoloji. Bursa: Alfa.
  • Şahin, H. (2016). Örgütsel sessizlik ve çalışanların performansları arasındaki ilişki: İzmir ili çiğli ilçesi devlet ilkokullarına ilişkin bir araştırma (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Şahin, İ., Beycioğlu, K., Sincar, M. ve Çıkrıkçı, F. (2016). Öğretmen rotasyon (Zorunlu yer değiştirme) ölçeğinin geliştirilmesi. Kurum ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 22(2), 267-287.
  • Şişman, M. (2002). Eğitimde mükemmellik arayışı etkili okullar. Ankara: Pegem.
  • Taşan, Ü. (2005). İlköğretim okulu yöneticilerinin okul sağlığına etkileri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul,
  • Taymaz, H. (2003). İlköğretim ve ortaöğretim okul müdürleri için okul yönetimi – okul yöneticisinin iş alanları, alanlara giren işler, işlerin işlemleri, işlem basamakları. Ankara: Pegem.
  • Tonbul, Y. ve Sağıroğlu, S. (2012). Okul müdürlerinin zorunlu yer değiştirme uygulamasına ilişkin bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 2(2), 313-339.
  • Tunçbilek, M. M. ve Karakavuz, A. (2017). Okul yöneticilerinin MEB zorunlu öğretmen rotasyonu algıları ile rotasyon, okul, öğretmen ve mevzuat ilişkisi. Journal of International Social Research, 10(49).
  • Turan, L. ve Sevim, O. (2017). Öğretmen ve öğrenci velilerinin zorunlu öğretmen rotasyonu hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 109.
  • Uçar, S. (2011). Eğitimde en büyük müdür operasyonu! http://www.memurlar.biz/haber/egitimde-en-buyuk-mudur-operasyonu-- 36834.html, Erişim Tarihi: 21.06.2018.
  • Ülsever, C. (2008). İnsanlarda metal yorgunluğu. Hürriyet Gazetesi [28 Eylül 2008].
  • Van Wijk, R., Jansen, J. J. P., & Lyles, M. (2008). Inter- and intra-organizational knowledge transfer: A meta-analytic review and assessment of its antecedents and consequences. Journal of Management Studies, 45(4), 830-853. https://doi.org/10.1111/j.1467-6486.2008.00771.x
  • Welsh, W. N. (2000). The effects of school climate on school disorder. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 567(1), 88-107.
  • Yardibi, N. (2018). Öğretmenlerin yöneticilerden memnuniyet düzeylerinin iş performanslarına etkisi. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 14 (1).
  • Yazıcıoğlu, İ. (2010). Örgütlerde iş tatmini ve işgören performansı ilişkisi: Türkiye ve Kazakistan karşılaştırması. Bilig, 55(1), 243-264.
  • Yelboğa, A. (2006). Kişilik özellikleri ve iş performansı arasındaki ilişkinin incelenmesi. İş, Güç Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, 8(2), 196-211.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y., Karaköse, T. ve Erol, E. (2012). Okul yöneticilerine uygulanan zorunlu yer değiştirme uygulaması hakkında okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri. E-international Journal of Educational Research 3 (3), 65-83.
  • Yörük, T. ve Günbayı, İ. (2015). Öğretmenlere yönelik uygulanması planlanan rotasyona ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 59-72.
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Erdal Kurtul 0000-0001-7678-4815

Mustafa Özgenel 0000-0002-7276-4865

Publication Date April 30, 2021
Acceptance Date January 18, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Kurtul, E., & Özgenel, M. (2021). Süreli Görevlendirme Uygulamasının Okul Yöneticilerinin Performanslarını Yordama Düzeyi. SDU International Journal of Educational Studies, 8(1), 1-18. https://doi.org/10.33710/sduijes.823625
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

ISSN:2148-9068