Rubrikler bir türlü değerlendirme aracıdır. Bu araçlar belirli bir dizi kritere dayalı olarak öğrencinin edim değerlendirmesi için kullanılır. Onlar öğretmenlerin daha doğru, tarafsız ve tutarlı bir puanlama yapmalarını sağlar. Öte yandan, öğrencilere belirli bir ödev veya görevdeki beklentiler hakkında net bir fikir verebilirler. Türkiye üniversitelerinde İngilizce Mütercim Tercümanlık bölümlerinde sunulan andaş çeviri dersinin öğrenci yeteneklerinin değerlendirilmesi yeterince verimli ve tutarlı olmadığı kanıtlanmıştır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, lisans öğrencilerinin İngilizce yazılı bir metni okuduktan sonra sözlü olarak onu ana dillerine (Türkçe) çevirdiklerinde iletişim becerilerini ölçmek için basit, güvenilir ve etkili bir rubrik oluşturmaktır. Lawshe'nin (1975) modeli kullanılırken, bu rubriğin kapsam geçerliği ilk denemede 5, ikinci denemede 8 ve üçüncü denemede 10 uzman tarafından test edilmiştir. Ayrıca, bu aracın değerlendiriciler arası güvenilirliği, üç değerlendirici tarafından on sekiz öğrencinin kayıtlı performansının değerlendirilmesinde doğrulanmıştır.
yok
yok
yok
Rubrics are scoring tools used to assess student performance based upon a specific set of criteria. They enable instructors to provide a more accurate, unbiased, and consistent scoring, and they can, on the other hand, give students a clear sense of the expectations in a given assignment or task. It has been observed that the assessment of students’ abilities in the sight translation course offered in the English Language Translation and Interpreting departments of Turkish universities is not enough efficient and consistent. So, the goal of the present study is to establish a simple, reliable, and effective rubric for assessing the undergraduate students’ nonverbal and verbal communicative skills when they read a written text in English and then translate it orally into their mother tongue (Turkish). While using the validity model of Lawshe (1975), the content validity of the proposed rubric in a triple period was tested by 5 experts in the first trial, 8 ones in the second trial, and 10 ones in the third trial. The inter-rater reliability of the tool was also substantiated in the assessment of the recorded performance of eighteen students by three ratters.
yok
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: Özel Sayı (Ö2) |