Bu araştırma yurt dışında yaşayan Türk çocuklarına Türkçe öğretmek amacıyla Millî Eğitim Bakanlığı tarafından gönderilen öğretmenlerin öğretmenlik açısından karşılaştığı güçlükler ve çözüm önerilerini tespit edebilmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma desenleri arasında bulunan olgubilim deseninden yararlanılmıştır. Almanya’da 2015-2023 yılları arasında görev yapmış on öğretmene 4 temel soru ve 14 alt sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmış, öğretmenlerin ifadeleri nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analiziyle tematik kodlama yapılarak çözümlenmiştir. Türkçe öğretmenlerinin öğretmenlik açısından karşılaştığı güçlükler ve çözüm önerilerine ilişkin bulgularında okul yönetimi ile ilgili güçlükler ve çözüm önerileri, dil seviyesi açısından güçlükler ve çözüm önerileri, ders tasarlama ve yönetme açısından güçlükler ve çözüm önerileri, eğitim ortamları açısından güçlükler ve çözüm önerileri şeklinde adlandırılan sekiz temaya ulaşılmıştır.
This research was conducted in order to determine the difficulties faced by the teachers sent by the Ministry of National Education to teach Turkish to Turkish children living abroad and their solutions. In the research, the phenomenology pattern, which is among the qualitative research designs, was used. A semi-structured interview form consisting of 4 basic questions and 14 sub-questions was applied to ten teachers who worked in Germany between 2015-2023, and the statements of the teachers were analyzed through content analysis, one of the qualitative data analysis methods, and thematic coding. In the findings of the difficulties faced by Turkish teachers in terms of teaching and solutions, eight themes were reached, namely difficulties and solutions in terms of school management, difficulties and solutions in terms of language level, difficulties and solutions in terms of designing and administering lessons, difficulties in terms of educational environments and solutions.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2023 |
Submission Date | February 6, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 4 Issue: 2 |