The rapid production and consumption of design knowledge presents a challenge for integrating up-to-date information into design education, particularly when it comes to Design for Sustainability knowledge. With over fifteen unstructured sustainability approaches and numerous strategies used in design, educators must decide which strategies to teach without a clear criterion. However, a pattern emerges among these approaches, with common and permanent strategies repeating themselves across different approaches. This study aims to identify these carrier pillars of sustainability approaches to establish a basis for Design for Sustainability education. Six main sustainability approaches targeting product design are selected and a comprehensive literature review is conducted to identify explanatory publications containing information about these approaches. By conducting keyword scanning and semantic analysis, the researchers identified common sustainability strategies and linked them to Design for Sustainability strategies. The result is a determination of permanent strategies that can form the basis of a Design for Sustainability education course.
Çağımızda sadece ürünler değil, tasarım bilgisi de hızla üretilip tüketilir duruma gelmiştir. Bu durum güncel bilgilerin tasarım eğitimine hızla entegre edilmesini zorlaştırmakta, hangi bilgilerin tasarım eğitimine dahil edilip hangilerinin çıkarılacağı konusunda kafa karışıklığına yol açmaktadır. Sürdürülebilirlik için Tasarım bilgisi de bu bilgiler arasındadır. Sürdürülebilirlik için Tasarım bilgisinin kaynağını oluşturan on beşten fazla yapılandırılmamış sürdürülebilirlik yaklaşımı, tasarımda kullanılan sayısız stratejiye sahiptir. Bu çok sayıdaki stratejilerden hangilerinin öğretilmesi gerektiğine yönelik ise bir ölçüt bulunmamakta, karar dersi veren eğitimciye bırakılmaktadır. Yaklaşımlar incelendiğinde bu çok sayıdaki stratejiler arasında bir örüntüye rastlamak mümkündür. Farklı yaklaşımlarda kendini tekrar eden belli başlı, ortak ve kalıcı stratejiler bulunmaktadır. Bu makalenin amacı sürdürülebilirlik yaklaşımlarının taşıyıcı sütunları görevi gören bu ortak ve kalıcı stratejileri belirleyerek Sürdürülebilirlik için Tasarım eğitimi için bir temel oluşturmaktır. Bu stratejileri belirlemek adına ürün tasarımını hedefleyen altı ana sürdürülebilirlik yaklaşımı seçilmiştir. Seçilen yaklaşımlar ile ilgili tanımlayıcı bilgileri içeren yayınları belirlemek için kapsamlı bir literatür taraması yapılmış ve seçilen yayınlar ortak sürdürülebilirlik stratejileri bağlamında incelenmiştir. Ortak stratejiler, anahtar kelime taraması ile tespit edilmiş, ardından, anahtar kelimelerin aynı kavrama atıfta bulunup bulunmadığını doğrulamak için semantik analiz yapılmıştır. Doğrulanmış anahtar kelimeler, Sürdürülebilirlik için Tasarım stratejileriyle bağlantılandırılmıştır. Böylece, Sürdürülebilirlik için Tasarım eğitimi için bir ders temeli oluşturabilecek kalıcı stratejiler belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other), Higher Education Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2023 |
Submission Date | August 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 4 Issue: 4 |