Teknolojik gelişmelerin devrim niteliği taşıyan yenilikçi yaklaşımları, eğitime de yansımış ve buna bağlı süreçlerin gelişmesini mümkün kılmıştır. Böylelikle günümüz çağında eğitime etkisi kaçınılmaz olan yapay zekânın söz konusu sürece yönelik olumlu ve olumsuz durumları tespit edilebilecek ve beklenen sürecin proaktif bir şekilde gerçekleşmesini mümkün kılacaktır. Bu anlamda çalışma, ulusal ve uluslararası düzeyde eğitim ve yapay zekâ ilişkisine yönelik yapılan araştırmaları değerlendirme amacı taşımaktadır. Araştırmanın bulguları noktasında ulusal düzeyde yapılan araştırmalarda yapay zekâ araçlarının eğitimde dil öğrenmeye yönelik pratik sağlaması ve ücretsiz bir ortam sunması gibi avantajlar değerlendirilmiştir. Bu anlamda ilgili araçların geri bildirimleriyle birlikte öğrencilerin öğrenme ortamlarının iyileştirilmesine, kendi stratejilerine yönelik farkındalık kazanmalarına ve öğrencilerin ilgileri doğrultusunda zenginleştirilmiş bir içerik sunmasına katkıda bulunduğu belirtilmiştir. Uluslararası düzeyde araştırmalar incelendiğinde ise öğrenme sistemlerinin öğrenciye göre kişiselleştirilip etkili öğrenmeyi sağlama, öğretmenleri idari görevlerinde destek sunma, öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini tespit edip etkili öğrenmeye yardımcı olma vb. gibi olanaklar ifade edilmiştir. Bununla birlikte uluslararası düzeyde sıklıkla karşılaşılan ve yapay zekâ araçlarının olanaklarıyla birlikte gelişen veri gizliliği ve etik ihlal noktasındaki problemlere yönelik hususlar tartışılmıştır. Bu çalışmalardan hareketle ulusal düzeyde yapay zekânın eğitim sürecindeki etik ihlallerine ve çözüm önerileri ilişkin daha fazla çalışmanın yapılması önem arz etmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 13 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: Kongre Özel Sayısı (Ö4) |