The purpose of this study to evaluate the levels of the music teacher candidates Self-Esteem by socio-demographic variables. Literature was reviewed, "Personal Information Form" and the "Rosenberg Self-Esteem Scale" used in order to obtain research data. For the purposes of this study, statistical analysis of the findings are presented in the tables. The study group of said research encompasses 101 undergraduates studying in Necmettin Erbakan University, Department of Fine Arts Education, and Music Department in 2012-2013 academic years. As a result, the music teacher candidates "Self-Esteem" levels the difference show in terms of some socio-demographic variables and suggestions have been made for it would benefit the area. Key Words: Self Esteem, Socio-demographic Variables, Candidates of Music Teacher
Araştırmada müzik öğretmeni adaylarının "Benlik Saygısı" düzeylerinin bazı sosyodemografik değişkenler açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmadaki verilerin elde edilmesi için kaynak taraması yapılmış, çalışma grubuna "Kişisel Bilgi Formu" ve " Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği" uygulanmıştır. Çalışmanın amacına uygun olarak elde edilen bulguların istatiksel analizi yapılarak tablolar halinde sunulmuştur. Araştırmanın çalışma grubunu Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalında, 2012-2013 öğretim yılında öğrenim gören 101 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda müzik öğretmeni adaylarının "Benlik Saygısı" düzeylerinin bazı sosyodemografik değişkenler açısından faklılık gösterdiği tespit edilmiş ve alana yarar sağlayacağı düşünülen öneriler getirilmiştir. Anahtar Kelimeler: Benlik Saygısı, Sosyodemografik Değişkenler, Müzik Öğretmeni Adayları
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 1 Issue: 2 |