Bu çalışma, sağlık yönetimi öğrencilerinin işsizlik konusunda endişeli olup olmadıklarını ve yaşam doyumu ile işsizlik kaygı düzeylerini etkileyen değişkenleri belirlemek amacıyla tasarlanmıştır. Çalışmanın evrenini, Ankara’da bir devlet üniversitesinde eğitim alan 3. ve 4. sınıf sağlık yönetimi öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmada tüm öğrencilere ulaşmak amaçlanmış; ancak 136 öğrenciye ulaşılmıştır %74,5 . Öğrencilerin işsizlik kaygı düzeylerini belirlemek amacıyla Ersoy-Kart ve Erdost 2008 tarafından geliştirilen “İşsizlik Kaygısı Ölçeği” kullanılmıştır. Diener 1985 tarafından geliştirilen “Yaşam Doyum Ölçeği” ise öğrencilerin yaşam doyum düzeylerini ölçmek amacıyla kullanılmıştır. Öğrencilerin işsizlik kaygısı genel puan ortalaması 2,65±0,601; yaşam doyumu genel puan ortalaması 4,56±1,221 olarak bulunmuştur. Bununla birlikte, bu iki değişken arasında düşük, negatif ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır r=-0,318 . Öğrencilerin yaşam düzeylerini etkileyen en önemli değişken işsizlik kaygısı olarak bulunmuştur. İşsizlik kaygısı, öğrencilerin yaşam düzeyini negatif olarak etkilemektedir. Bulgulardan yola çıkarak, öğrencilerin işsizliğe dayalı kaygı düzeylerini azaltmanın ve yönetmenin yaşam doyumunu artırmada önemli bir etken olduğu söylenebilir.
This study was designed to determine whether healthcare students are worried about becoming unemployed and variables that affect life satisfaction and unemployment worries levels. The population of the study is 3rd and 4th grade students in health management department of a state university in Ankara. It has tried to reach to all students; but a total of 136 74.5% students were reached. To measure the level of unemployment worries among students, "unemployment worries scale" developed by Ersoy-Kart and Erdost 2008 is used. “Saticfaction with Life Scale” developed by Diener et al. 1985 is used to measure the level of life satisfaction. The total mean score of the students’ unemployment worries was found 2.65±0.601; the mean score of the students’ life satisfaction was found 4.56±1.221. There is a low, neagative and statistically significant relation between these variables r=-0,318 . The most important variable affecting the life satisfaction level of the students was found as unemployment worries. Unemployment worries negatively affects the life satisfaction of students. It can be said that decreasing the level of worries based on unemployment is an important factor in increasing the life satisfaction of students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |