Social media tools, which are used by people for various purposes such as socializing and communicating with their around, have attracted the attentions of the compaines (brands) because of their high number of users. Many companies start appearing on social media tools for gaining new customers or making close contacts with the existing ones. Facebook, which is used by both consumers and companies, is one of the most populer and primary social media tools. In this context, the purpose of this study is to examine the effect of a Gsm Operator’s social media applications as social media tools on this Gsm Operator’s brand equity. An online survey was conducted on users that also use this Gsm Operator’s Facebook page. As as result, applications in related web page such as informative apps, page and entertaintment apps, word of mouth apps and CRM apps have effects on the dimensions of brand equity that are brand awereness and associations, perceived quality and brand loyalty
İnsanların genellikle sosyalleşmek ve çevresindekilerle iletişim kurmak gibi pek çok amaçla
kullandıkları sosyal medya araçları sahip oldukları yüksek kullanıcı sayıları nedeniyle markaların
da dikkatini çekmiştir. Çoğu işletme (marka) yeni müşteriler kazanmak ya da mevcut
müşterileriyle daha yakın iletişim kurmak amacıyla sosyal medya araçlarında yer almaya
başlamıştır. Hem tüketiciler hem de işletmeler tarafından kullanılan en popüler sosyal medya
araçlarının başında ise Facebook gelmektedir.
Bu bağlamda bu çalışmayla bir Gsm operatörünün sosyal medya aracı olarak Facebook
uygulamalarının ilgili operatörün marka denkliği üzerinde ne tür etkilerinin olduğu
incelenmektedir. İlgili Gsm Operatörünün Facebook sayfasını kullananların çevrimiçi anket
yoluyla katıldıkları bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda Gsm Operatörünün
Facebook sayfasında gerçekleştirdiği, bilgilendirici, sayfa ve eğlence, ağızdan ağza iletişim ve
müşteri ilişkileri uygulamalarının marka denkliği boyutları olan algılanan kalite, marka
farkındalığı ve çağrışımları ile marka sadakati üzerinde çeşitli etkilerinin olduğu ortaya çıkmıştır.
Other ID | JA62CF73TC |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.