BibTex RIS Cite

THE COMPARISON OF VIRAL ADVERTISING AND TELEVISION ADVERTISINGS OF THE IMPACT OF PERSUASION AND UNCERTAINTY ON PERCEPTION OF ADVERTISING

Year 2015, Volume: 4 Issue: 2, 1 - 19, 01.06.2015

Abstract

Recent time, it’s very normal to people to visit Internet to get information about books, searching for countries where they want to go, studying for lessons, checking for weather and even seeking partners for a relationship. Thus, Internet related strategies are become vital weapon to companies. Viral advertising is the one of the Internet related marketing communications tools that used in social networkings. However it's still not clear how effective is viral advertising and what are the differences between television advertising and viral advertising. In this study, the aim is to compare the effects of persuasion and uncertainty on perception of viral marketing and television advertising

İKNA VE BELİRSİZLİĞİN REKLAM ALGISI ÜZERİNDE ETKİSİNİN VİRAL REKLAM VE TELEVİZYON REKLAMLARI KAPSAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2015, Volume: 4 Issue: 2, 1 - 19, 01.06.2015

Abstract

Günümüzde insanlar bilgi almak için, kitap okumak için, ülkeleri araştırmak için, ders çalışmak için, hava durumunu kontrol etmek için ve hatta arkadaş çevresi kurmak için interneti kullanmaktadır. Bu yüzden internet temelli pazarlama stratejileri, işletmeler için önemli bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu stratejilerden bir tanesi, viral reklam şeklinde sosyal ağlarda kendini göstermektedir. Ancak viral reklam yeni bir kavram olduğundan etkileri ve geleneksel anlamda reklamdan farkı henüz tam olarak bilinmemektedir. Bu çalışmanın temel amacını özellikle algı üzerine etki eden ikna ve belirsizlik noktasında viral reklam ve televizyon reklamlarının karşılaştırılması oluşturmaktadır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA49NZ37TT
Journal Section Article
Authors

Tolga Torun This is me

Publication Date June 1, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Torun, T. (2015). İKNA VE BELİRSİZLİĞİN REKLAM ALGISI ÜZERİNDE ETKİSİNİN VİRAL REKLAM VE TELEVİZYON REKLAMLARI KAPSAMINDA KARŞILAŞTIRILMASI. Sakarya İktisat Dergisi, 4(2), 1-19.