Girişimcilik, günümüzde anlamı, uygulanışı, kapsamı ve önemi açısından geçmişten oldukça farklı bir görünüm sergilemektedir. Hizmet ve bilgi üretimindeki artış, teknolojik ve küresel gelişmeler gibi çok sayıda faktörün etkisiyle yeni boyut kazanan ve hatta toplumsal ve ekonomik gelişmede kilit rol oynayan girişimcilik, yükselen ve giderek artan ivme seyretmektedir. Girişimciliğin yükselişinde 21.yüzyılın teknolojileri tarafından desteklenmesinin, girişimciliğe ilişkin paradigmaların ve yeni kuşak gençlerin girişimciliğe ilişkin değerlendirmelerinin değişimi de etkili olmaktadır. Başarılı girişimciliğin ortaya çıkmasında ise girişimcinin özellikleri önemli rol oynamaktadır. Bu çalışma 2019-2020 Güz yarıyılında “Girişimcilik” dersini almakta olan Kocaeli Üniversitesi Kandıra MYO öğrencilerinin girişimci kavramına ilişkin algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla araştırmaya katılan öğrencilerden “Girişimci...........................................gibidir. Çünkü.............................” şeklinde hazırlanmış soruya metafor kullanımı aracılığıyla yanıt vermeleri istenmiştir. Üretilen metaforlar, girişimcilere ilişkin özellikler kapsamında içerik analizi ile değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.