BibTex RIS Cite

DİN EĞİTİMİNİN İSLÂMÎ İLİMLERDEKİ YERİ

Year 2014, Volume: 1 Issue: 1, 27 - 42, 11.04.2016

Abstract

Din eğitimi, bir bilim olarak henüz yaşadığımız çağda bilimsel etkinliklerine başlamasına rağmen İslam din eğitimi açısından Kur’ân’ın ilk indirildiği ayetlerden başlar. Bu noktada Kur’ân, eğitimi “Rab” kelimesiyle ifade etmektedir. “Rab” gerçekte terbiye demektir; yani bir şeyi, durumu, hareketi ve davranışı olgunluğa ulaştırıncaya kadar tavırdan tavra bir geçiş sürecidir. Bu açıklamalardan yola çıkarak, Kur’ân’ı ilim sahasına yerleştiren Tefsir ilmiyle din eğitiminin nasıl ilişki içerisinde olduğu ortaya çıkmaktadır.

References

  • Bardakoğlu, Ali, “Hıdane”, T.D.V. İslam Ansiklopedisi, c. 17. İstanbul, 1998.
  • Başkurt, İrfan, “İslam Eğitimine Dair Bazı Meseleler”, Din Eğitimi Araştırmala- rı Dergisi, İstanbul, 2002, sayı: 9, s.89-113.
  • Bayraklı, Bayraktar, İslam’da Eğitim, 7. Baskı, Bayraklı Yayınları, İstanbul, 2002, s.113.
  • Çağatay, Neşet ve Çubukçu, İbrahim Agâh, İslam Mezhepler Tarihi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara, 1985.
  • Ebu Gudde, Abdulfettah, Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed ve Öğretim Metotları, terc. Enbiya Yıldırım, Yasin Yayınevi, İstanbul, 2001, s.170.
  • Göktaş, Vahit, “Tasavvufi Terbiyenin Günümüz Din Eğitim-Öğretimine Su- nabileceği İmkânlar” Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 52: 2 (2011), s.137-155.
  • Gözeler, Esra, ve Körner, Felıx, “İnsan Onurunun İslam ve Hıristiyan Gelenek- lerindeki Temelleri (Bilimsel Toplantı)” A.Ü.İ.F.D. XLVI (2005), sayı: 2, s.343-350.
  • Halstead, J. Mark, “Din Eğitimi”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi (Journal of the Human and Social Science Researches), Çev.: Abdulkadir Çekin, 2013, c.2, sayı: 3, s.136-150.
  • Osmanoğlu, Cemil, ““İslam Eğitimi” Kavramı Üzerine Bir Literatür İnceleme- si”, DEM Dergi, 2007, yıl: 1 sayı: 3, s.56-63.
  • Keyifli, Şükrü, “Yaygın Din Eğitimi Açısından Mürşit Kavramının Değerlen- dirilmesi”, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Şanlıurfa, 1997, sayı: 3, s.249-260.
  • Khouj, Abdullah Muhammed, “İslam’da Eğitim”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Çev.: Semra Çinemre, Samsun, 2011, sayı: 30, s. 277-308.
  • Köylü, Mustafa ve Altaş, Nurullah, Din Eğitimi, 2. Baskı, Gündüz Yayıncılık, Ankara, 2012, s.58
  • Şanver, Mehmet, Kur’ân’da Tebliğ ve Eğitim Psikolojisi, Pınar Yayınları, 2001, s.23-24.
  • Yavuz, Kerim, Günümüzde Din eğitimi, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakül- tesi Yayınları, Adana, 1998, s.61.
Year 2014, Volume: 1 Issue: 1, 27 - 42, 11.04.2016

Abstract

References

  • Bardakoğlu, Ali, “Hıdane”, T.D.V. İslam Ansiklopedisi, c. 17. İstanbul, 1998.
  • Başkurt, İrfan, “İslam Eğitimine Dair Bazı Meseleler”, Din Eğitimi Araştırmala- rı Dergisi, İstanbul, 2002, sayı: 9, s.89-113.
  • Bayraklı, Bayraktar, İslam’da Eğitim, 7. Baskı, Bayraklı Yayınları, İstanbul, 2002, s.113.
  • Çağatay, Neşet ve Çubukçu, İbrahim Agâh, İslam Mezhepler Tarihi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Yayınları, Ankara, 1985.
  • Ebu Gudde, Abdulfettah, Bir Eğitimci Olarak Hz. Muhammed ve Öğretim Metotları, terc. Enbiya Yıldırım, Yasin Yayınevi, İstanbul, 2001, s.170.
  • Göktaş, Vahit, “Tasavvufi Terbiyenin Günümüz Din Eğitim-Öğretimine Su- nabileceği İmkânlar” Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 52: 2 (2011), s.137-155.
  • Gözeler, Esra, ve Körner, Felıx, “İnsan Onurunun İslam ve Hıristiyan Gelenek- lerindeki Temelleri (Bilimsel Toplantı)” A.Ü.İ.F.D. XLVI (2005), sayı: 2, s.343-350.
  • Halstead, J. Mark, “Din Eğitimi”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi (Journal of the Human and Social Science Researches), Çev.: Abdulkadir Çekin, 2013, c.2, sayı: 3, s.136-150.
  • Osmanoğlu, Cemil, ““İslam Eğitimi” Kavramı Üzerine Bir Literatür İnceleme- si”, DEM Dergi, 2007, yıl: 1 sayı: 3, s.56-63.
  • Keyifli, Şükrü, “Yaygın Din Eğitimi Açısından Mürşit Kavramının Değerlen- dirilmesi”, Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Şanlıurfa, 1997, sayı: 3, s.249-260.
  • Khouj, Abdullah Muhammed, “İslam’da Eğitim”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Çev.: Semra Çinemre, Samsun, 2011, sayı: 30, s. 277-308.
  • Köylü, Mustafa ve Altaş, Nurullah, Din Eğitimi, 2. Baskı, Gündüz Yayıncılık, Ankara, 2012, s.58
  • Şanver, Mehmet, Kur’ân’da Tebliğ ve Eğitim Psikolojisi, Pınar Yayınları, 2001, s.23-24.
  • Yavuz, Kerim, Günümüzde Din eğitimi, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakül- tesi Yayınları, Adana, 1998, s.61.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Hamza Aktaş This is me

Publication Date April 11, 2016
Submission Date April 11, 2016
Published in Issue Year 2014 Volume: 1 Issue: 1

Cite

ISNAD Aktaş, Hamza. “DİN EĞİTİMİNİN İSLÂMÎ İLİMLERDEKİ YERİ”. Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 1/1 (April 2016), 27-42.

                                                                                                                     DERGİ TARİHÇESİ

Derginin Önceki AdıISSNYIL
Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
2148-385X
 2014-2021


Yayımlanacak Makalelerin iThenticate İntihal Taraması Zorunludur. 

17364