Bu çalışma kapsamında Güney Afrika'daki Kimberley gibi köklü bir kentin sürdürülebilir planlaması ve kalkınması üzerinde öğrencileşmenin etkisi araştırılmıştır. Kimberley 1871 yılında bir elmas madeni kasabası olarak kurulmuştur ve 2013 yılında şehirde yeni bir üniversite kurulması için ulusal bir karar alınmıştır. Araştırma, öğrencileşmenin etkilerini incelemiş ve kampüs dışı öğrenci barınması ve Kimberley'in Yerel Ekonomik Kalkınmasını (LED) teşvik etmek için önerilerle sonuçlanmıştır.
Öğrencileştirme, öğrencilerin ve üniversite personelinin yoğun bir şekilde gelmesiyle üniversitenin çevresindeki mahallelerin dönüştürülmesi olarak tanımlanabilir. Öğrencileşme, üniversite bölgelerindeki öğrenci sayısındaki artışı ifade eder ve bu artış kentsel alanın sosyo-ekonomik ve fiziksel yönlerini etkiler. Bu nedenle, bu çalışma fiziksel altyapı ve arazi kullanımlarına odaklanacak ve öğrencileşmenin Kimberley'in kentsel sosyal alanları ile ekonomik ve çevresel yönleri üzerindeki etkisini belirleyecektir. Çalışma ayrıca farklı öğrenci barınma ihtiyaçlarını kategorize edecek ve bu öğrenci barınma ihtiyaçlarını ele alacaktır.
Bu araştırma, deneysel olmayan bir yaklaşım benimsemekte ve araştırmayı iyi anlayan ve çalışma için bir değer olarak görülen belirli kişilerle yapılan görüşmelerden oluşan niteliksel araştırma metodoloji benimsemektedir. Bununla birlikte, çalışmada kullanılan veriler birden fazla kaynak aracılığıyla toplanmış ve birincil ve ikincil veri kaynağı olarak ikiye ayrılmıştır. Birincil veri toplama süreci seçilen 17 kişiyle yapılan mülakatlardan oluşurken, ikincil veri toplama süreci ise ilgili literatürün taranması ve politikaların incelenmesi olmuş ve Kimberley’e ilişkin istatistiklerinin analiz edilmesi gibi önceden var olan verilere odaklanılmıştır.
İkincil veri toplamanın bir parçası olarak, çalışmanın ikinci bölümünde sürdürülebilir planlama ve kalkınma ile öğrenci barınma konularına yansıyan öğrencileşme üzerine mevcut literatür sunulmuştur. Bu hususların gözden geçirilmesi, çalışma ile ilgili konuların geniş bir şekilde anlaşılmasını sağlamıştır. Ardından, üçüncü bölümde Güney Afrika'da öğrencileşme ve öğrenci barınmasını yöneten mevcut ulusal ve yerel mevzuat, stratejiler, planlar ve programlar gözden geçirilmiştir. Bu süreçlerin gözden geçirilmesi, öğrencileşmenin Kimberley'in mevcut arazi kullanımı, altyapısı, yerel ekonomik kalkınma, emlak değerleri ve öğrencilerin çeşitli barınma ihtiyaçları ve bunların nasıl karşılanabileceği üzerindeki etkilerinin belirlenmesini sağlamıştır.
Ampirik araştırma, öğrencileşmenin Kimberley'in sürdürülebilir planlama ve kalkınması üzerindeki etkisini belirlemek için iki bölümde ele alınmıştır. Profesyonel şehir plancıları, SPU Kıdemli Müdürü ve Öğrenci Destek ve Fiziksel Planlama ve Altyapı Direktörü ve çevre mahallelerdeki sakinlerle yapılan görüşmeler yoluyla toplanan birincil veriler analiz edilmiştir. Bu kişisel mülakat soruları, çalışmanın üç araştırma sorusunu yanıtlamak üzere formüle edilmiştir. Bununla birlikte, bu görüşmeler analiz edilerek Kimberley'de öğrencileştirmeye yönelik problemler ve öneriler belirlenmiştir.
Daha sonra, belirlenen problemler ve önerilerle birlikte, kampüs dışı öğrenci barınması için planlama politikası çerçeveleri ve yenilikler olmak üzere iki öneri formüle edilmiştir. Bu iki öneri Kimberley'in öğrencileşmesini olumlu yönde etkileyeceği ve kampüs dışı öğrenci konaklamasını teşvik edeceği düşünülmektedir.
Kimberley was established in 1871 when the first diamond was found in the Kimberley region and then in 2013, the construction of Sol Plaatje University started, and in 2014, they enrolled their first students. Therefore, this study will determine the impact of studentification on Kimberley’s sustainable planning and development. Studentification can be defined as transforming the university’s surrounding neighbourhoods with the influx of students and university staff. Studentification refers to the increase in the number of students in the university areas, as these increases impact the socio-economic and physical aspects of the urban space. Thus, this study will focus on the physical infrastructure and land uses and determine the impact of studentification on Kimberley’s urban social spaces and economic and environmental aspects. The study will also categorise different student housing needs and address these student accommodation needs.
This research will adopt a non-experimental approach, which will adopt a qualitative methodology consisting of interviews with specific individuals as a purposeful selection of these individuals who have a good understanding of the research and will be seen as an asset to the study. Nevertheless, the data will be collected through multiple sources and divided into primary and secondary data collection. The primary collection of data will consist of the interview process of 17 specific individuals, and the secondary collection of data will focus on pre-existing data as reviewing of literature and policies and analysing statistics of Kimberley. This is just a brief understanding of the methodology of the study.
As part of the secondary data collection, section 2 illustrates the existing literature on studentification reflection on sustainable planning and development and student housing. Reviewing these aspects will provide a broad understanding of the topics relevant to the study. Then, section 3 will review the existing national and provincial legislation, strategies, plans and programmes that govern studentification and student accommodation in South Africa. Reviewing these processes will focus on determining the effects of studentification on Kimberley’s current land uses, infrastructure, Local Economic Development, property values, and the various housing needs of students and how these can be accommodated.
The empirical investigation will be divided into two sections to determine the impact of studentification on Kimberley's sustainable planning and development. Analysed the primary data collected through interviews with professional planners, SPU Senior Manager and Student Support and Physical Planning and Infrastructure Director, and residents in surrounding neighbourhoods. These personal interview questions will be formulated to answer the three research questions of the study. Nevertheless, analysing these interviews, they have identified challenges and recommendations for studentification in Kimberley.
Then, with the identified challenges and recommendations, two proposals will be formulated, planning policy frameworks and innovations for off-campus student housing. These two proposals would positively affect Kimberley's studentification and promote off-campus student accommodation.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | City and Regional Planning |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 23, 2023 |
Submission Date | April 5, 2022 |
Acceptance Date | May 22, 2023 |
Published in Issue | Year 2022 |