Review
BibTex RIS Cite

ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN MANAGEMENT

Year 2023, Volume: 3 Issue: 2, 81 - 96, 30.12.2023

Abstract

Artificial intelligence is a rapidly evolving field in the business world and will continue to increase its impact in many different application areas. Therefore, businesses that have correct understanding of artificial intelligence and capabilityof effective use will end up with competitive advantage. Examining the subject of artificial intelligence in the field of management is important because artificial intelligence has the potential to optimize many management processes, increase efficiency and strengthen decision-making processes. In this study, issues such as the history of artificial intelligence and what it means, what features it finds use in, how artificial intelligence should be used in businesses, and how human and artificial intelligence cooperation will lead to more efficient results are discussed. The purpose of this research is to present a literature review examining the interaction of artificial intelligence and management.

References

  • Bataller, C. & Harris, J. (2016). Turning artificial intelligence into business value.
  • Brynjolfsson, E., & McAfee, A. (2014). The second machine age: Work, progress, and prosperity in a time of brilliant technologies. WW Norton & Company.
  • Buckner, G. D., & Shah, V. (1993). Future vision: impacts of artificial intelligence on organizational success. Kybernetes, 22(2), 40-50

YÖNETİMDE YAPAY ZEKÂ

Year 2023, Volume: 3 Issue: 2, 81 - 96, 30.12.2023

Abstract

Yapay zekâ, iş dünyasının hızla evrimleşen bir alanı olup, daha pek çok farklı uygulama alanında etkisini artırmaya devam edecektir. Bu nedenle, işletmelerin bu teknolojiyi anlamaları ve etkili bir şekilde kullanabilmeleri, rekabet avantajı elde etmelerine yardımcı olabilir. Yönetim alanında yapay zekâ konusunun incelenmesi önemlidir çünkü yapay zekâ, birçok yönetim sürecini optimize etme, verimliliği artırma ve karar alma süreçlerini güçlendirme potansiyeline sahiptir. Bu çalışmada yapay zekânın geçmişi ve ne anlam ifade ettiği, hangi özellikleriyle kullanım bulduğu, işletmelerde yapay zekâdan ne şekilde faydalanılması gerektiği, insan ve yapay zekâ iş birliğinin ne şekilde olması gerektiğigibi konular ele alınmaktadır. Bu araştırmanın amacı, yapay zekâ ve yönetim alanının etkileşimini inceleyen bir literatür değerlendirmesi sunmaktır.

References

  • Bataller, C. & Harris, J. (2016). Turning artificial intelligence into business value.
  • Brynjolfsson, E., & McAfee, A. (2014). The second machine age: Work, progress, and prosperity in a time of brilliant technologies. WW Norton & Company.
  • Buckner, G. D., & Shah, V. (1993). Future vision: impacts of artificial intelligence on organizational success. Kybernetes, 22(2), 40-50
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Strategy, Management and Organisational Behaviour (Other)
Journal Section Makaleler
Authors

Başak M. Berberoğlugil This is me 0000-0002-4888-2706

Publication Date December 30, 2023
Submission Date December 22, 2023
Acceptance Date December 26, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Berberoğlugil, B. M. (2023). YÖNETİMDE YAPAY ZEKÂ. Scientific Journal of Innovation and Social Sciences Research, 3(2), 81-96.