Bu çalışma sağlık çalışanlarının sağlıkta kalite okuryazarlığı düzeylerini değerlendirmek ve demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın amacı doğrultusunda 370 sağlık çalışanı çalışmaya katılmıştır. Çalışmada 30 ifadeden oluşan “Sağlıkta Kalite Okuryazarlığı Ölçeği” kullanılmış olup veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde tanımlayıcı analizler, korelasyon analizi, t-testi ve ANOVA analizlerinden yararlanılmıştır. Çalışma, sağlık çalışanlarının sağlıkta kalite okuryazarlığı düzeyleri ile standartlar, istek, tutum ve farkındalık alt boyutlarının ortanca değerin üzerinde yüksek olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, sağlık çalışanlarının sağlıkta kalite okuryazarlığı düzeyleri ile standartlar, istek, tutum ve farkındalık alt boyut ortalamalarının demografik özelliklere (cinsiyet, yaş grubu, unvan, çalışma yılı) göre anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Araştırma bulguları sağlık çalışanlarının sağlıkta kalite okuryazarlığı konusunda ortalamanın üzerinde bir okuryazarlığa sahip olduğunu göstermektedir. Bu çalışma, sağlık sektöründeki yöneticilere çalışanların kalite yönetimi, standartları ve süreçleri hakkında yeterli bilgi ve farkındalıklarını artırmak için uygulamaya dönük faydalanabilecekleri bir çalışma olacağı, stratejik kalite planlama ve politika oluşturma sürecinde önemli bilgiler sunacağı ve ilgili alan yazındaki boşluğu doldurmaya yönelik katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
This study was conducted to evaluate the health quality literacy levels of health care workers and to reveal whether they differ according to demographic characteristics. In line with the aim of the study, 370 healthcare workers participated in the study. The "Health Quality Literacy Scale", which consists of 30 statements, was used in the study and the data were collected via a questionnaire. Descriptive analyses, correlation analysis, t tests and ANOVA were used to analyze the data obtained. The study revealed that the health quality literacy levels of healthcare workers, along with the subdimensions of standards, desire, attitude, and awareness, were higher than the median values. Additionally, the health quality literacy levels of healthcare workers, as well as the subdimension averages of standards, desire, attitude, and awareness, showed significant differences according to demographic characteristics (gender, age group, title, years of service). The findings of the study show that healthcare professionals have above-average literacy in healthcare quality literacy. It is thought that this study will be a practical study that managers in the health sector can benefit from in order to increase the adequate knowledge and awareness of employees about quality management, standards and processes, provide important information in the strategic quality planning and policy making process, and contribute to filling the gap in the relevant literature.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Hospital Management, Quality Management |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Early Pub Date | December 30, 2024 |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | November 17, 2024 |
Acceptance Date | December 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 2 |