Yükseköğretim Kurulu, 2000’li yılların başında Avrupa ülkeleri Yükseköğretim kurumları ile ortak bir alan oluşturmak ve bu kapsamda Avrupa boyutunda yükseköğretim kurumlarının yeniden yapılanması ve yükseköğretimde hareketlilik, açıklık ve denkliğin sağlanabilmesi amacıyla Bologna Süreci çerçevesinde bir çalışma başlatmıştır. Bu çalışma kapsamında Hacettepe Üniversitesi Ankara devlet Konservatuvarı Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı’nda yürütülen Bando Şefliği ve Kompozisyon lisans programları Bologna süreci ilkelerine göre güncellenmiştir.
Bu çalışmanın amacı, Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı lisans programlarının hazırlama-uygulama- değerlendirme-düzeltme aşamalarından geçirilerek geliştirilmelerine katkı sağlamak ve bu alanlarda çalışmalar yapan akademisyenlere yararlı olabilecek bilgi kaynağı oluşturmaktır.
Bu çalışmada, Bando Şefliği Sanat Dalı Lisans Program Yeterlilikleri ve Kompozisyon Sanat Dalı Lisans Program Yeterlilikleri ile bu programlarda yer alan dersler ilişkilendirilmiş ve öğrenme çıktıları irdelenmiştir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda söz konusu programlardaki zayıflıklara yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 3 |