Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FERİT TÜZÜN'ÜN SENFONİK ESERLERİNDEKİ ÖNEMLİ KORNO PASAJLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2017, Sayı: 5, 47 - 66, 11.07.2017

Öz








Bu çalışmada, tarihsel süreçte kornonun orkestradaki kullanımı anlatılmış ve Ferit Tüzün’ün senfonik eserlerindeki
önemli korno pasajlar
ı teknik ve icra yönünden incelenmiştir. Ferit Tüzün’ün senfonik eserleri, bir korno icracısının
e
ğitimi ve kariyeri boyunca çalması gereken önemli korno pasajları içerir. Bu eserlerdeki teknik kapasiteyi zorlayan güç
pasajlar
ın analizi ve değerlendirmesinin yapılması icracıya yol göstermesi bakımından önemlidir. Ferit Tüzün’ün
senfonik eserlerinde korno, geri planda bir e
şlik çalgısı olarak kullanılmış, gösterişli ve lirik pasajlarda solo olarak
kullan
ılmıştır. Dudak kontrolsüzlüğü, tiz ses, entonasyon, ses çatlaması ve ses kaçırması gibi yaşanabilecek icrasal
problemler için gerekli etüt ve egzersizler öneri olarak getirilmi
ştir. 




Kaynakça

  • Adler, S. (2001). The Study Of Orchestration. New York: Norton Company.
  • Aktüze, İ. (2004). Müziği Okumak. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Aktüze, İ. (2010). Ansiklopedik Müzik Sözlüğü. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Aydın, Y. (2003). Türk Beşleri, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Feridunoğlu, L. (2014). Müziğe Giden Yol Genç Müzisyenin El Kitabı. İstanbul: Arkadaş Yayınları.
  • İlyasoğlu, E. (2003). Zaman İçinde Müzik. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Karcılıoğlu, İ. (2011). 18. Yüzyıl Standart Orkestra Çalgılarının 20.Yüzyılda Genişletilmiş Çalgı Teknikleriyle Kullanımı. (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Say, A. (2001). Müziğin Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2005). Müzik Ansiklopedisi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Selanik, C. (2011). Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni. İstanbul: Doruk Yayınları.
  • Sözer, V. (1986). Müzik ve Müzisyenler Ansiklopedisi. İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. Şenel, O. (2016). Ferit Tüzün’ün Çağdaş Türk Besteciler İçin Önemi. (Yüksek Lisans Yayınlanmamış Tezi). Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yurtcan, A.E. (2005). Bakır Üflemeli Çalgıların Yapısı ve Orkestradaki Kullanım Tekniklerinin İncelenmesi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • http://www.oguztopoglu.com/2013_10_17_archive.html (Erişim Tarihi: 08.08.2016) (www.bolerodans.net/bale-sozlugu-bale -terimleri) (Erişim Tarihi: 08.08.2016)
Yıl 2017, Sayı: 5, 47 - 66, 11.07.2017

Öz

Kaynakça

  • Adler, S. (2001). The Study Of Orchestration. New York: Norton Company.
  • Aktüze, İ. (2004). Müziği Okumak. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Aktüze, İ. (2010). Ansiklopedik Müzik Sözlüğü. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Aydın, Y. (2003). Türk Beşleri, Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Feridunoğlu, L. (2014). Müziğe Giden Yol Genç Müzisyenin El Kitabı. İstanbul: Arkadaş Yayınları.
  • İlyasoğlu, E. (2003). Zaman İçinde Müzik. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Karcılıoğlu, İ. (2011). 18. Yüzyıl Standart Orkestra Çalgılarının 20.Yüzyılda Genişletilmiş Çalgı Teknikleriyle Kullanımı. (Yayınlanmamış Sanatta Yeterlik Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Say, A. (2001). Müziğin Kitabı. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2002). Müzik Sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2005). Müzik Ansiklopedisi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Selanik, C. (2011). Müzik Sanatının Tarihsel Serüveni. İstanbul: Doruk Yayınları.
  • Sözer, V. (1986). Müzik ve Müzisyenler Ansiklopedisi. İstanbul: Remzi Kitabevi Yayınları. Şenel, O. (2016). Ferit Tüzün’ün Çağdaş Türk Besteciler İçin Önemi. (Yüksek Lisans Yayınlanmamış Tezi). Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yurtcan, A.E. (2005). Bakır Üflemeli Çalgıların Yapısı ve Orkestradaki Kullanım Tekniklerinin İncelenmesi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • http://www.oguztopoglu.com/2013_10_17_archive.html (Erişim Tarihi: 08.08.2016) (www.bolerodans.net/bale-sozlugu-bale -terimleri) (Erişim Tarihi: 08.08.2016)
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bahadır Çokamay

Yayımlanma Tarihi 11 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Çokamay, B. (2017). FERİT TÜZÜN’ÜN SENFONİK ESERLERİNDEKİ ÖNEMLİ KORNO PASAJLARININ İNCELENMESİ. Sahne Ve Müzik(5), 47-66.
AMA Çokamay B. FERİT TÜZÜN’ÜN SENFONİK ESERLERİNDEKİ ÖNEMLİ KORNO PASAJLARININ İNCELENMESİ. Sahne ve Müzik. Temmuz 2017;(5):47-66.
Chicago Çokamay, Bahadır. “FERİT TÜZÜN’ÜN SENFONİK ESERLERİNDEKİ ÖNEMLİ KORNO PASAJLARININ İNCELENMESİ”. Sahne Ve Müzik, sy. 5 (Temmuz 2017): 47-66.
EndNote Çokamay B (01 Temmuz 2017) FERİT TÜZÜN’ÜN SENFONİK ESERLERİNDEKİ ÖNEMLİ KORNO PASAJLARININ İNCELENMESİ. Sahne ve Müzik 5 47–66.
IEEE B. Çokamay, “FERİT TÜZÜN’ÜN SENFONİK ESERLERİNDEKİ ÖNEMLİ KORNO PASAJLARININ İNCELENMESİ”, Sahne ve Müzik, sy. 5, ss. 47–66, Temmuz 2017.
ISNAD Çokamay, Bahadır. “FERİT TÜZÜN’ÜN SENFONİK ESERLERİNDEKİ ÖNEMLİ KORNO PASAJLARININ İNCELENMESİ”. Sahne ve Müzik 5 (Temmuz 2017), 47-66.
JAMA Çokamay B. FERİT TÜZÜN’ÜN SENFONİK ESERLERİNDEKİ ÖNEMLİ KORNO PASAJLARININ İNCELENMESİ. Sahne ve Müzik. 2017;:47–66.
MLA Çokamay, Bahadır. “FERİT TÜZÜN’ÜN SENFONİK ESERLERİNDEKİ ÖNEMLİ KORNO PASAJLARININ İNCELENMESİ”. Sahne Ve Müzik, sy. 5, 2017, ss. 47-66.
Vancouver Çokamay B. FERİT TÜZÜN’ÜN SENFONİK ESERLERİNDEKİ ÖNEMLİ KORNO PASAJLARININ İNCELENMESİ. Sahne ve Müzik. 2017(5):47-66.