Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

MUAMMER SUN’UN “YURT RENKLERİ 3” ADLI PİYANO YAPITININ BİÇİMSEL ÇÖZÜMLEMESİ

Yıl 2021, Sayı: 13, 85 - 115, 16.07.2021

Öz

Çağdaş Türk Sanat Müziği’nin önemli ve değerli temsilcilerinden besteci, öğretmen, kültür kurumları kurucusu ve önderi Muammer Sun’dur. Sun, çeşitli biçimlerde türlü yapıtlar bestelemiştir. “Yurt Renkleri 3” adlı dokuz parçalık piyano yapıtı, değişik biçim ve biçemlerde 1956 – 1972 yılları arasında bestelenmiştir. Yurt Renkleri 3, bestecinin değişik zamanlardaki yaklaşımlarını göstermesi ve besteci olarak geçirdiği sürece tanıklık etmesi açısından önemli ve değerli bir yapıttır. Ayrıca Muammer Sun’un hem halk müziğine, hem de batı müziğine olan egemenliğine kanıttır. Bu çözümleme çalışmasında daha çok biçim üzerinde durulmuş olmakla birlikte diğer bestecilik yöntemleri de çözümlenmiştir.

Kaynakça

  • Sun, Muammer, (1998). Türk Müziği Makam Dizileri. Evrensel Müzikevi, Önder Matbaası, Ankara
  • Sun, Muammer, (1998). Yurt Renkleri 3. Evrensel Müzikevi, Önder Matbaası, Ankara
  • İlyasoğlu, Evin, (1998). Çağdaş Türk Bestecileri. Pan Yayıncılık. Yaylacık Matbaası, İstanbul
  • Sun, Muammer, (2004). Yurt Renkleri (CD Kitapçığı). Kalan Müzik Yapım, FRS Mabaacılık, İstanbul
  • Sun, Sinemis Adige, (2011). Karnında Güneş Olan Adam: Muammer Sun. Sevda – Cenap And Müzik Vakfı Yayınları, Rekmay Matbaası, Ankara

FORM ANALYSIS OF MUAMMER SUN'S PIANO COMPOSITION “COUNTRY COLOURS OF TURKEY 3”

Yıl 2021, Sayı: 13, 85 - 115, 16.07.2021

Öz

Muammer Sun, the composer, teacher, founder, and leader of cultural institutions is one of the important and valuable representatives of Contemporary Turkish Art Music. Sun has composed various works in various forms. His nine-piece piano work “Country Colours of Turkey 3” was composed between 1956 and 1972 in different forms and styles. "Country Colours of Turkey 3" is an important and valuable work in terms of showing the composer's approaches at different times and witnessing his time as a composer. It also proves Muammer Sun's dominance over both folk and western music. Although this analysis study focused more on form, other composition methods have also been analyzed.

Kaynakça

  • Sun, Muammer, (1998). Türk Müziği Makam Dizileri. Evrensel Müzikevi, Önder Matbaası, Ankara
  • Sun, Muammer, (1998). Yurt Renkleri 3. Evrensel Müzikevi, Önder Matbaası, Ankara
  • İlyasoğlu, Evin, (1998). Çağdaş Türk Bestecileri. Pan Yayıncılık. Yaylacık Matbaası, İstanbul
  • Sun, Muammer, (2004). Yurt Renkleri (CD Kitapçığı). Kalan Müzik Yapım, FRS Mabaacılık, İstanbul
  • Sun, Sinemis Adige, (2011). Karnında Güneş Olan Adam: Muammer Sun. Sevda – Cenap And Müzik Vakfı Yayınları, Rekmay Matbaası, Ankara
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Onur Özmen

Yayımlanma Tarihi 16 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Özmen, O. (2021). MUAMMER SUN’UN “YURT RENKLERİ 3” ADLI PİYANO YAPITININ BİÇİMSEL ÇÖZÜMLEMESİ. Sahne Ve Müzik(13), 85-115.
AMA Özmen O. MUAMMER SUN’UN “YURT RENKLERİ 3” ADLI PİYANO YAPITININ BİÇİMSEL ÇÖZÜMLEMESİ. Sahne ve Müzik. Temmuz 2021;(13):85-115.
Chicago Özmen, Onur. “MUAMMER SUN’UN ‘YURT RENKLERİ 3’ ADLI PİYANO YAPITININ BİÇİMSEL ÇÖZÜMLEMESİ”. Sahne Ve Müzik, sy. 13 (Temmuz 2021): 85-115.
EndNote Özmen O (01 Temmuz 2021) MUAMMER SUN’UN “YURT RENKLERİ 3” ADLI PİYANO YAPITININ BİÇİMSEL ÇÖZÜMLEMESİ. Sahne ve Müzik 13 85–115.
IEEE O. Özmen, “MUAMMER SUN’UN ‘YURT RENKLERİ 3’ ADLI PİYANO YAPITININ BİÇİMSEL ÇÖZÜMLEMESİ”, Sahne ve Müzik, sy. 13, ss. 85–115, Temmuz 2021.
ISNAD Özmen, Onur. “MUAMMER SUN’UN ‘YURT RENKLERİ 3’ ADLI PİYANO YAPITININ BİÇİMSEL ÇÖZÜMLEMESİ”. Sahne ve Müzik 13 (Temmuz 2021), 85-115.
JAMA Özmen O. MUAMMER SUN’UN “YURT RENKLERİ 3” ADLI PİYANO YAPITININ BİÇİMSEL ÇÖZÜMLEMESİ. Sahne ve Müzik. 2021;:85–115.
MLA Özmen, Onur. “MUAMMER SUN’UN ‘YURT RENKLERİ 3’ ADLI PİYANO YAPITININ BİÇİMSEL ÇÖZÜMLEMESİ”. Sahne Ve Müzik, sy. 13, 2021, ss. 85-115.
Vancouver Özmen O. MUAMMER SUN’UN “YURT RENKLERİ 3” ADLI PİYANO YAPITININ BİÇİMSEL ÇÖZÜMLEMESİ. Sahne ve Müzik. 2021(13):85-115.