2009 yılında Londra’da ortaya çıkan Sofar Sounds, 2013 yılında Sofar Sounds İstanbul ismiyle Türkiye’ye gelmiştir. Açılımı Songs From A Room (Bir Odadan Şarkılar) olan Sofar Sounds konserleri bir evde düzenlenir ve amaç, dinleyicilerin sessizlik içerisinde canlı müzik dinlemesidir. Konserin mekânı ve performans sergileyecek müzisyenler konser ânına kadar gizli tutulmaktadır. Gizli ev konserlerinde ticari kaygıların sonucu olarak Sofar Sounds’un “markalaşmasının” yanı sıra katılımcıların etkinliğe ve markaya dâhil olması ile birlikte bir ortaklık yaratılması söz konusudur. Sofar Sounds Türkiye konserlerinde müzisyenlere ücret ödenmemektedir; bunun yerine konser kayıtları İnternet ortamına yüklenmektedir. Dolayısıyla bu durum, oluşumun popülerleşmesini ve görünürlüğünü arttırmaktadır. Bu bağlamda popülerleşen yapının ana akım ve alternatif müzik ile paralellikleri ve karşıtlıkları görülebilmektedir. Bu çalışmada, Sofar Sounds Türkiye’nin kuruluşu, amaçları ve “markalaşma” süreci; oluşumun ana akım ve alternatif müzik sahneleriyle olan ilişkisi; müzisyenlerin parçalarının benzerlikleri, yapılan armoni ve form analizleri ile birlikte incelenecektir.
Sofar Sounds alternatif/bağımsız müzik ana akım kendin yap (DIY) müzik endüstrisi.
Sofar Sounds, which emerged in London in 2009, have begun to be organized in Turkey under the name Sofar Sounds Istanbul in 2013. Sofar Sounds concerts, which stands for Songs From A Room, are held in a house and the main purpose for the audience is to experience live music in silence. The venue of the concert and the musicians who will perform are kept secret until the moment of the concert. In secret house concerts, as a result of commercial concerns, as well as the "branding" of Sofar Sounds, a partnership is created with the involvement of the participants in the event and the brand. Musicians are not paid at Sofar Sounds Turkey concerts; instead, concert recordings are uploaded to the Internet. Therefore, this situation increases the popularization and visibility of the formation. In this context, the parallels and contrasts of the popularized structure with mainstream and alternative music can be seen. In this study, the establishment, aims and "branding" process of Sofar Sounds Turkey; the relationship of the formation with the mainstream and alternative music scenes; The similarities of the pieces of the musicians will be examined together with the harmony and form analysis.
Sofar Sounds alternative/indie music mainstream do it yourself (DIY) music industry.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 13 |