Polonyalı besteci Tadeusz Zygfryd Kassern müzik tarihinde kendi ülkesinde hak ettiği üne kavuşamayan müzisyenlerden biridir. Polonya’nın kültürel tarihini eserlerinde yansıtan bestecinin Neoklasik dönemin izleri görülen eserleri çok değerlidir ve op. 12 numaralı Kontrbas Konçertosu bunlardan birisidir. Bu konçerto icra seviyesi bakımından ileri düzey sayılabilecek niteliktedir. Aynı zamanda müzikalite yönünden de virtüözite gerektiren solistik bir yapısı vardır. Bariton akortta yazılması yönüyle de Polonya’da büyük beğeni toplamıştır. Bu çalışmanın, besteciye ilişkin yapılan öncü çalışmalardan birisi olduğu düşünülmektedir. İçeriğinde önce bestecinin hayatı anlatılmış ve yazdığı Kontrbas Konçertosu’nun teknik zorlukları ele alınarak eseri icra edecek kontrbas sanatçılarına bu araştırmanın ışık tutması amaçlanmıştır.
Polish composer Tadeusz Zygfryd Kassern is one of the musicians who could not get the fame he deserved in his country in the history of music. Reflecting Poland’s cultural history in his works, the composer’s works which contain traces of Neoclassical period are very valuable and Double bass Concerto Op.12 is one of them. This concerto is considered to be a advanced one regarding the performance level. At the same time it also has a soloist structure that requires virtuosity in terms of musicality. It has received great acclaim in Poland for being composed in baritone chords.. In its content, the life of the composer was mentioned first and the technical difficulties of the Double Bass Concerto he wrote were discussed, and this research was aimed to acquaint the double bass artists who will perform the piece about the preferences of the composer.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 8 Issue: 14 |