Dünya
kuru kayısı üretiminin %85’i tek başına Malatya ilimizde gerçekleşmektedir bu
yüzden kayısı Malatya için önemli bir ekonomik değerdir. Binlerce aile geçimini
bu meyveden elde ettiği gelirle karşılamaktadır. Malatya’da üretilen
kayısıların neredeyse tamamı ihraç edilmektedir fakat ne yazık ki istenilen
kazançlar tam olarak elde edilememektedir. Bununla beraber ihracatta yaşanılan
bazı sorunlar son yıllarda neredeyse her yıl bir veya bir kaç firmanın iflas
etmesine neden olmaktadır. Bu çalışmanın amacı kuru kayısının Malatya ekonomisi
içindeki önemini belirtmek ve Malatya’da kuru kayısı ihraç eden firmaların yaşadığı
finansal krizlerin nedenlerini tartışıp buna çözüm önerileri sunmaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Kabul Tarihi | 24 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2 |
The Journal of Social Sciences Academy
Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
(SOBAD)