BibTex RIS Kaynak Göster

Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 2, 13 - 21, 01.12.2011

Öz

Toplam Kalite Yönetimi (TKY), 1950’li yıllarda özellikle sanayi alanında üretimin hacmini arttırmak, maliyetleri düşürüp insan faktörünü verimli bir biçimde kullanmak amacı ile ortaya çıkmıştır. Küreselleşmenin de etkisiyle uluslararası sistem çerçevesinde belirlenen yeni yönetim sistemi, özellikle 1980’li yıllarda gelişmekte olan ülkelerin de üretim aşamalarında görülmeye başlanmış ve kamu kurumlarında da uygulanması gerekliliği fikri ortaya çıkmıştır. Kamu yönetiminde bu sistemin uygulanmasıyla etkinlik, verimlilik ve kalite çerçevesinde yaşanan sorunların aşılabileceği iddia edilmiştir. Küreselleşme sürecinde sermayenin yeniden yapılanması, devlet anlayışındaki değişimi ve kamu yönetiminin yeniden yapılanmasını beraberinde getirmiştir

Kaynakça

  • Aykaç Burhan ve M.Akif Özer. “Toplam Kalite Yönetiminin Kamu Kuruluşlarında Uygulanması: Sorunlar ve Yeni Arayışlar”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakülte Dergisi, 8/3, 2006, ss.171-202.
  • Balcı, Asım. “Kamu Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi Uygulanması: Olumlu Perspektifler ve Olası Zorluklar”, S.Ü. Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2005, ss.196-211.
  • Belek, İlker. Postkapitalist Paradigmalar, Sorun Yayınları, İstanbul,1997.
  • Deming, W. Edwards. Out of Crisis, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, Denhardt R. B. ve J. V. Denhardt . “The New Public Service: Serving Rather than Steering”, Public Administration Review, November/December 2000, vol. 60, No: 6, ss. 549-559, s. 554.
  • Dikmen M. K. ve A. A. Dikmen. “Her Derde Deva İksir: Toplam Kalite Yönetimi”, Toplum http://www.tkgm.gov.tr/turkce/dosyalar/diger%5Cicerikdetaydh328.pdf [12.05.2010]. Dergisi, Cilt , Sayı , , ss.40-56.
  • Ertuğrul, İrfan ve Nilsen Karakaşoğlu . “Toplam Kalite Yönetimi Açısından Performans Değerlendirme Ve Denizli İmalat Sanayiinde Uygulanabilirliğine İlişkin Bir Çalışma”, VII. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, 2005. http://www.ekonometridernegi.org/bildiriler/bildiriler.htm [29.07.2010].
  • Güler, Birgül Ayman. Yeni Sağ ve Devletin Değişimi, İmge Yayınevi, Ankara, 2005.
  • Haque, M. S. “Globalization, New Political Economy, and Govenance: A Third World Viewpoint”, Administrative Theory&Praksis, Vol.24, No.1, 2002, ss.103-124.
  • Holmes, Ken. Total Quality Management, Pira İnternational, UK, 1992.
  • Jameson, Frederic. “The Cultural Logic of Capital”, New Left Review, S. 146, Temmuz-Ağustos 1984.
  • Örnek, Acar. Kamu Yönetimi, Metinler Matbaacılık, İstanbul, 1988.
  • Özşen, Tayfur. “Toplam Yönetim Kalitesi”, Türk İdare Dergisi, Sayı 421, 1998, ss.280-286.
  • Robertson, Robert ve Rob Ball . “Innovation and Improvement in the Delivery of Public Services: The Use of Quality Management Within Local Government in Canada”, Public Organization Review: A Global Journal, 2, 2002, ss. 387-405.
  • Tosun, Gülgün. “Türk Kamu Bürokrasisi Bağlamında Devlet – Toplum İlişkisinin Sorun Boyutları: Toplam Kalite Yönetimi Kurgularının Önündeki Engeller, Kamu Yönetiminde Kalite”, 1. Ulusal Kongresi, 27-27 Mayıs 1998.
  • Warnsley, G. L. “A Public Philosophy and Ontological Disclosure as the Basis for Normatively Grounded Theorizing Public Administration”, Refounding Democratic public Administration, edt. Garry L. Warnley / James F. Wolf, Sage Publication, USA, 1996, ss. 350-401.
  • Wise L. R. ve Stefan Szücs. “The Public/Private Cleavage in a Welfare State: Attitudes Toward Public Management Reform”, Governance: An International Journal of Policy and Administration, Vol:9, No: 1, January 1996, ss. 43-70.
  • Yılmaz, Levent. “Toplam Kalite İdeolojisi ve Kamu Yönetimi”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 41, Sayı 2, Haziran 2008 ss.1-20.

Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi

Yıl 2011, Cilt: 3 Sayı: 2, 13 - 21, 01.12.2011

Öz

Kaynakça

  • Aykaç Burhan ve M.Akif Özer. “Toplam Kalite Yönetiminin Kamu Kuruluşlarında Uygulanması: Sorunlar ve Yeni Arayışlar”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakülte Dergisi, 8/3, 2006, ss.171-202.
  • Balcı, Asım. “Kamu Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi Uygulanması: Olumlu Perspektifler ve Olası Zorluklar”, S.Ü. Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2005, ss.196-211.
  • Belek, İlker. Postkapitalist Paradigmalar, Sorun Yayınları, İstanbul,1997.
  • Deming, W. Edwards. Out of Crisis, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, Denhardt R. B. ve J. V. Denhardt . “The New Public Service: Serving Rather than Steering”, Public Administration Review, November/December 2000, vol. 60, No: 6, ss. 549-559, s. 554.
  • Dikmen M. K. ve A. A. Dikmen. “Her Derde Deva İksir: Toplam Kalite Yönetimi”, Toplum http://www.tkgm.gov.tr/turkce/dosyalar/diger%5Cicerikdetaydh328.pdf [12.05.2010]. Dergisi, Cilt , Sayı , , ss.40-56.
  • Ertuğrul, İrfan ve Nilsen Karakaşoğlu . “Toplam Kalite Yönetimi Açısından Performans Değerlendirme Ve Denizli İmalat Sanayiinde Uygulanabilirliğine İlişkin Bir Çalışma”, VII. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, 2005. http://www.ekonometridernegi.org/bildiriler/bildiriler.htm [29.07.2010].
  • Güler, Birgül Ayman. Yeni Sağ ve Devletin Değişimi, İmge Yayınevi, Ankara, 2005.
  • Haque, M. S. “Globalization, New Political Economy, and Govenance: A Third World Viewpoint”, Administrative Theory&Praksis, Vol.24, No.1, 2002, ss.103-124.
  • Holmes, Ken. Total Quality Management, Pira İnternational, UK, 1992.
  • Jameson, Frederic. “The Cultural Logic of Capital”, New Left Review, S. 146, Temmuz-Ağustos 1984.
  • Örnek, Acar. Kamu Yönetimi, Metinler Matbaacılık, İstanbul, 1988.
  • Özşen, Tayfur. “Toplam Yönetim Kalitesi”, Türk İdare Dergisi, Sayı 421, 1998, ss.280-286.
  • Robertson, Robert ve Rob Ball . “Innovation and Improvement in the Delivery of Public Services: The Use of Quality Management Within Local Government in Canada”, Public Organization Review: A Global Journal, 2, 2002, ss. 387-405.
  • Tosun, Gülgün. “Türk Kamu Bürokrasisi Bağlamında Devlet – Toplum İlişkisinin Sorun Boyutları: Toplam Kalite Yönetimi Kurgularının Önündeki Engeller, Kamu Yönetiminde Kalite”, 1. Ulusal Kongresi, 27-27 Mayıs 1998.
  • Warnsley, G. L. “A Public Philosophy and Ontological Disclosure as the Basis for Normatively Grounded Theorizing Public Administration”, Refounding Democratic public Administration, edt. Garry L. Warnley / James F. Wolf, Sage Publication, USA, 1996, ss. 350-401.
  • Wise L. R. ve Stefan Szücs. “The Public/Private Cleavage in a Welfare State: Attitudes Toward Public Management Reform”, Governance: An International Journal of Policy and Administration, Vol:9, No: 1, January 1996, ss. 43-70.
  • Yılmaz, Levent. “Toplam Kalite İdeolojisi ve Kamu Yönetimi”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 41, Sayı 2, Haziran 2008 ss.1-20.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Bora Tarhan Bu kişi benim

Erhan Ezici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tarhan, A. B., & Ezici, E. (2011). Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 3(2), 13-21.
AMA Tarhan AB, Ezici E. Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Aralık 2011;3(2):13-21.
Chicago Tarhan, Ahmet Bora, ve Erhan Ezici. “Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Ve Toplam Kalite Yönetimi”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 3, sy. 2 (Aralık 2011): 13-21.
EndNote Tarhan AB, Ezici E (01 Aralık 2011) Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 3 2 13–21.
IEEE A. B. Tarhan ve E. Ezici, “Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 3, sy. 2, ss. 13–21, 2011.
ISNAD Tarhan, Ahmet Bora - Ezici, Erhan. “Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Ve Toplam Kalite Yönetimi”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 3/2 (Aralık 2011), 13-21.
JAMA Tarhan AB, Ezici E. Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2011;3:13–21.
MLA Tarhan, Ahmet Bora ve Erhan Ezici. “Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Ve Toplam Kalite Yönetimi”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 3, sy. 2, 2011, ss. 13-21.
Vancouver Tarhan AB, Ezici E. Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2011;3(2):13-21.