BibTex RIS Cite

Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi

Year 2011, Volume: 3 Issue: 2, 13 - 21, 01.12.2011

Abstract

Toplam Kalite Yönetimi (TKY), 1950’li yıllarda özellikle sanayi alanında üretimin hacmini arttırmak, maliyetleri düşürüp insan faktörünü verimli bir biçimde kullanmak amacı ile ortaya çıkmıştır. Küreselleşmenin de etkisiyle uluslararası sistem çerçevesinde belirlenen yeni yönetim sistemi, özellikle 1980’li yıllarda gelişmekte olan ülkelerin de üretim aşamalarında görülmeye başlanmış ve kamu kurumlarında da uygulanması gerekliliği fikri ortaya çıkmıştır. Kamu yönetiminde bu sistemin uygulanmasıyla etkinlik, verimlilik ve kalite çerçevesinde yaşanan sorunların aşılabileceği iddia edilmiştir. Küreselleşme sürecinde sermayenin yeniden yapılanması, devlet anlayışındaki değişimi ve kamu yönetiminin yeniden yapılanmasını beraberinde getirmiştir

References

  • Aykaç Burhan ve M.Akif Özer. “Toplam Kalite Yönetiminin Kamu Kuruluşlarında Uygulanması: Sorunlar ve Yeni Arayışlar”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakülte Dergisi, 8/3, 2006, ss.171-202.
  • Balcı, Asım. “Kamu Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi Uygulanması: Olumlu Perspektifler ve Olası Zorluklar”, S.Ü. Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2005, ss.196-211.
  • Belek, İlker. Postkapitalist Paradigmalar, Sorun Yayınları, İstanbul,1997.
  • Deming, W. Edwards. Out of Crisis, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, Denhardt R. B. ve J. V. Denhardt . “The New Public Service: Serving Rather than Steering”, Public Administration Review, November/December 2000, vol. 60, No: 6, ss. 549-559, s. 554.
  • Dikmen M. K. ve A. A. Dikmen. “Her Derde Deva İksir: Toplam Kalite Yönetimi”, Toplum http://www.tkgm.gov.tr/turkce/dosyalar/diger%5Cicerikdetaydh328.pdf [12.05.2010]. Dergisi, Cilt , Sayı , , ss.40-56.
  • Ertuğrul, İrfan ve Nilsen Karakaşoğlu . “Toplam Kalite Yönetimi Açısından Performans Değerlendirme Ve Denizli İmalat Sanayiinde Uygulanabilirliğine İlişkin Bir Çalışma”, VII. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, 2005. http://www.ekonometridernegi.org/bildiriler/bildiriler.htm [29.07.2010].
  • Güler, Birgül Ayman. Yeni Sağ ve Devletin Değişimi, İmge Yayınevi, Ankara, 2005.
  • Haque, M. S. “Globalization, New Political Economy, and Govenance: A Third World Viewpoint”, Administrative Theory&Praksis, Vol.24, No.1, 2002, ss.103-124.
  • Holmes, Ken. Total Quality Management, Pira İnternational, UK, 1992.
  • Jameson, Frederic. “The Cultural Logic of Capital”, New Left Review, S. 146, Temmuz-Ağustos 1984.
  • Örnek, Acar. Kamu Yönetimi, Metinler Matbaacılık, İstanbul, 1988.
  • Özşen, Tayfur. “Toplam Yönetim Kalitesi”, Türk İdare Dergisi, Sayı 421, 1998, ss.280-286.
  • Robertson, Robert ve Rob Ball . “Innovation and Improvement in the Delivery of Public Services: The Use of Quality Management Within Local Government in Canada”, Public Organization Review: A Global Journal, 2, 2002, ss. 387-405.
  • Tosun, Gülgün. “Türk Kamu Bürokrasisi Bağlamında Devlet – Toplum İlişkisinin Sorun Boyutları: Toplam Kalite Yönetimi Kurgularının Önündeki Engeller, Kamu Yönetiminde Kalite”, 1. Ulusal Kongresi, 27-27 Mayıs 1998.
  • Warnsley, G. L. “A Public Philosophy and Ontological Disclosure as the Basis for Normatively Grounded Theorizing Public Administration”, Refounding Democratic public Administration, edt. Garry L. Warnley / James F. Wolf, Sage Publication, USA, 1996, ss. 350-401.
  • Wise L. R. ve Stefan Szücs. “The Public/Private Cleavage in a Welfare State: Attitudes Toward Public Management Reform”, Governance: An International Journal of Policy and Administration, Vol:9, No: 1, January 1996, ss. 43-70.
  • Yılmaz, Levent. “Toplam Kalite İdeolojisi ve Kamu Yönetimi”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 41, Sayı 2, Haziran 2008 ss.1-20.

Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi

Year 2011, Volume: 3 Issue: 2, 13 - 21, 01.12.2011

Abstract

References

  • Aykaç Burhan ve M.Akif Özer. “Toplam Kalite Yönetiminin Kamu Kuruluşlarında Uygulanması: Sorunlar ve Yeni Arayışlar”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakülte Dergisi, 8/3, 2006, ss.171-202.
  • Balcı, Asım. “Kamu Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi Uygulanması: Olumlu Perspektifler ve Olası Zorluklar”, S.Ü. Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2005, ss.196-211.
  • Belek, İlker. Postkapitalist Paradigmalar, Sorun Yayınları, İstanbul,1997.
  • Deming, W. Edwards. Out of Crisis, The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, Denhardt R. B. ve J. V. Denhardt . “The New Public Service: Serving Rather than Steering”, Public Administration Review, November/December 2000, vol. 60, No: 6, ss. 549-559, s. 554.
  • Dikmen M. K. ve A. A. Dikmen. “Her Derde Deva İksir: Toplam Kalite Yönetimi”, Toplum http://www.tkgm.gov.tr/turkce/dosyalar/diger%5Cicerikdetaydh328.pdf [12.05.2010]. Dergisi, Cilt , Sayı , , ss.40-56.
  • Ertuğrul, İrfan ve Nilsen Karakaşoğlu . “Toplam Kalite Yönetimi Açısından Performans Değerlendirme Ve Denizli İmalat Sanayiinde Uygulanabilirliğine İlişkin Bir Çalışma”, VII. Ulusal Ekonometri ve İstatistik Sempozyumu, 2005. http://www.ekonometridernegi.org/bildiriler/bildiriler.htm [29.07.2010].
  • Güler, Birgül Ayman. Yeni Sağ ve Devletin Değişimi, İmge Yayınevi, Ankara, 2005.
  • Haque, M. S. “Globalization, New Political Economy, and Govenance: A Third World Viewpoint”, Administrative Theory&Praksis, Vol.24, No.1, 2002, ss.103-124.
  • Holmes, Ken. Total Quality Management, Pira İnternational, UK, 1992.
  • Jameson, Frederic. “The Cultural Logic of Capital”, New Left Review, S. 146, Temmuz-Ağustos 1984.
  • Örnek, Acar. Kamu Yönetimi, Metinler Matbaacılık, İstanbul, 1988.
  • Özşen, Tayfur. “Toplam Yönetim Kalitesi”, Türk İdare Dergisi, Sayı 421, 1998, ss.280-286.
  • Robertson, Robert ve Rob Ball . “Innovation and Improvement in the Delivery of Public Services: The Use of Quality Management Within Local Government in Canada”, Public Organization Review: A Global Journal, 2, 2002, ss. 387-405.
  • Tosun, Gülgün. “Türk Kamu Bürokrasisi Bağlamında Devlet – Toplum İlişkisinin Sorun Boyutları: Toplam Kalite Yönetimi Kurgularının Önündeki Engeller, Kamu Yönetiminde Kalite”, 1. Ulusal Kongresi, 27-27 Mayıs 1998.
  • Warnsley, G. L. “A Public Philosophy and Ontological Disclosure as the Basis for Normatively Grounded Theorizing Public Administration”, Refounding Democratic public Administration, edt. Garry L. Warnley / James F. Wolf, Sage Publication, USA, 1996, ss. 350-401.
  • Wise L. R. ve Stefan Szücs. “The Public/Private Cleavage in a Welfare State: Attitudes Toward Public Management Reform”, Governance: An International Journal of Policy and Administration, Vol:9, No: 1, January 1996, ss. 43-70.
  • Yılmaz, Levent. “Toplam Kalite İdeolojisi ve Kamu Yönetimi”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 41, Sayı 2, Haziran 2008 ss.1-20.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Bora Tarhan This is me

Erhan Ezici This is me

Publication Date December 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Tarhan, A. B., & Ezici, E. (2011). Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 3(2), 13-21.
AMA Tarhan AB, Ezici E. Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. December 2011;3(2):13-21.
Chicago Tarhan, Ahmet Bora, and Erhan Ezici. “Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Ve Toplam Kalite Yönetimi”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 3, no. 2 (December 2011): 13-21.
EndNote Tarhan AB, Ezici E (December 1, 2011) Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 3 2 13–21.
IEEE A. B. Tarhan and E. Ezici, “Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, vol. 3, no. 2, pp. 13–21, 2011.
ISNAD Tarhan, Ahmet Bora - Ezici, Erhan. “Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Ve Toplam Kalite Yönetimi”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 3/2 (December 2011), 13-21.
JAMA Tarhan AB, Ezici E. Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2011;3:13–21.
MLA Tarhan, Ahmet Bora and Erhan Ezici. “Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Ve Toplam Kalite Yönetimi”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, vol. 3, no. 2, 2011, pp. 13-21.
Vancouver Tarhan AB, Ezici E. Kamu Hizmetlerinin Üretiminde Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı ve Toplam Kalite Yönetimi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2011;3(2):13-21.