BibTex RIS Cite

TÜKETİCİLERİN SÜPERMARKET TERCİHİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2013, Volume: 5 Issue: 2, 250 - 258, 01.12.2013

Abstract

It is an important endeavour to fulfill consumer needs and expectations in the retail sector which has a continuously developing and changing structure. In this study, it is aimed to determine the factors that influence consumer preferences for supermarkets, which have an important place in the retail sector. The study includes a survey to be conducted for the purpose of determining the consumer preferences and attitutes in the province of Aydın. It also has some statistical analysis in line with the aim of the study

References

  • Aksulu, İkbal. “Tüketiciyi Parekendeci Markasına Yönelten Nedenler”, 5. Ulusal Pazarlama Kongresi, Antalya, 2000, 327-347.
  • Akaydın, Hüsnü. “Perakende Mağaza Atmosferinin Müşterilerin Satın Alma Kararı Üzerindeki Rolü: Eskişehir İlindeki Alışveriş Merkezi Müşterileri İle Bir Araştırma”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007.
  • Faikoğlu, Seyda. “Süpermarketlerde Müşteri Memnuniyetine Etki Eden Faktörler ve Düzce İlinde Müşteri Memnuniyetinin Ölçümüne Yönelik Bir Uygulama” Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Bolu, Eylül 2005.
  • Taşkın, Ercan: Market Yönetimi. Ankara: Gazi Kitabevi, 2004.

TÜKETİCİLERİN SÜPERMARKET TERCİHİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Year 2013, Volume: 5 Issue: 2, 250 - 258, 01.12.2013

Abstract

Sürekli olarak gelişen ve değişen bir yapıya sahip olan perakendecilik sektöründe tüketici ihtiyaç ve beklentilerinin karşılanması işletmeler için önemli bir çabadır. Bu çalışmada; tüketicilerin perakendecilik sektöründe önemli bir payı olan süpermarket tercihlerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, Aydın İlindeki tüketicilerin süpermarket tercih ve tutumlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilecek bir anket çalışmasını içermektedir. Çalışmanın amacına uygun istatistiki analizler yer almaktadır

References

  • Aksulu, İkbal. “Tüketiciyi Parekendeci Markasına Yönelten Nedenler”, 5. Ulusal Pazarlama Kongresi, Antalya, 2000, 327-347.
  • Akaydın, Hüsnü. “Perakende Mağaza Atmosferinin Müşterilerin Satın Alma Kararı Üzerindeki Rolü: Eskişehir İlindeki Alışveriş Merkezi Müşterileri İle Bir Araştırma”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007.
  • Faikoğlu, Seyda. “Süpermarketlerde Müşteri Memnuniyetine Etki Eden Faktörler ve Düzce İlinde Müşteri Memnuniyetinin Ölçümüne Yönelik Bir Uygulama” Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Bolu, Eylül 2005.
  • Taşkın, Ercan: Market Yönetimi. Ankara: Gazi Kitabevi, 2004.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mesut ÇAKIR - Fatma ÇAKIR - Mehmet Taşdelen This is me

Publication Date December 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Taşdelen, M. Ç. .-. F. Ç. .-. M. (2013). TÜKETİCİLERİN SÜPERMARKET TERCİHİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(2), 250-258.
AMA Taşdelen MÇFÇM. TÜKETİCİLERİN SÜPERMARKET TERCİHİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. December 2013;5(2):250-258.
Chicago Taşdelen, Mesut ÇAKIR - Fatma ÇAKIR - Mehmet. “TÜKETİCİLERİN SÜPERMARKET TERCİHİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 5, no. 2 (December 2013): 250-58.
EndNote Taşdelen MÇ-FÇ-M (December 1, 2013) TÜKETİCİLERİN SÜPERMARKET TERCİHİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 5 2 250–258.
IEEE M. Ç. .-. F. Ç. .-. M. Taşdelen, “TÜKETİCİLERİN SÜPERMARKET TERCİHİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, vol. 5, no. 2, pp. 250–258, 2013.
ISNAD Taşdelen, Mesut ÇAKIR - Fatma ÇAKIR - Mehmet. “TÜKETİCİLERİN SÜPERMARKET TERCİHİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 5/2 (December 2013), 250-258.
JAMA Taşdelen MÇ-FÇ-M. TÜKETİCİLERİN SÜPERMARKET TERCİHİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2013;5:250–258.
MLA Taşdelen, Mesut ÇAKIR - Fatma ÇAKIR - Mehmet. “TÜKETİCİLERİN SÜPERMARKET TERCİHİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, vol. 5, no. 2, 2013, pp. 250-8.
Vancouver Taşdelen MÇ-FÇ-M. TÜKETİCİLERİN SÜPERMARKET TERCİHİNDE ETKİLİ OLAN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2013;5(2):250-8.