Turizm Sosyolojisi, 1970'li yılların başından itibaren gelişim
gösteren bir disiplindir. Sosyolojinin diğer alt uzmanlık alanlarına
kıyasla, biraz geç sayılabilecek bir tarihte ortaya çıkan Turizm
Sosyolojisi, bugün yerel, ulusal ve küresel boyutlarda gittikçe
önem kazanan bir dinamik olan turizm olgusunu toplumsal
çerçevede analiz ederken, üzerinde çalıştığı nesnede yaşanan
yeniliklere duyarlı olmak zorundadır. İlk önce, modern toplumun
yerleşmesiyle birlikte bir “otantiklik arayışı” olarak ortaya çıkmış
olan turizm olgusu, zamanla, önemli değişimler yaşamış ve bir
bakıma dönüşmüştür. Bu dönüşen olguya ilişkin toplumsal analiz
ortaya koyması gereken Turizm Sosyolojisinin perspektini
genişletmesi ve turizmde yaşanan yeniliklere odaklanması elzem
görünmektedir. Bu makalede, öncelikle tarihsel olarak Turizm
Sosyolojisinin ortaya çıkışı, çalışma konularında yaşanan
değişim ve neticede bugün özellikle odaklanması gereken
hususlar analiz edilecektir. Kısacası, turizm olgusunun
modernliğin ilerleme sürecinde ortaya çıktığını, bu ortaya çıkan
yeni olguyu çalışmak üzere sosyolojinin yeni bir alt uzmanlık alanı
olarak Turizm Sosyolojinin geliştiğini ve günümüzde de turizm
olgusunda yaşanan değişimler üzerine odaklanması gerektiğini
tartışacağız.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Entertainment Sociology |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 2, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 12 Issue: 2 |