Research Article
BibTex RIS Cite

YAZINSAL ÖĞRENME ODAĞINDA DİLSEL YAPILANMAYA İLİŞKİN GÖRÜNÜMLER

Year 2022, Volume: 13 Issue: 1, 105 - 111, 02.01.2022
https://doi.org/10.33537/sobild.2022.13.1.9

Abstract

Bu çalışma, yazınsal öğrenme sürecinin (literarischer
Lernprozess) dilsel yapılanma düzeyinde sunduğu olanakları,
yazın öğretimine yönelik bileşenler açısından ele almayı
amaçlamaktadır. Çalışmada, yazın öğretiminin dilsel öğrenme
süreci ile kurduğu bağ, özellikle üst bilişsel donanımlar açısından
ilişkilendirilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda, çalışmada, yazınsal
öğrenme sürecinin temel bileşenlerini 11 görünüş ile ortaya koyan
Spinner'in (2006) modeli, yazınsal öğrenme ve dilsel yapılanma
ilişkisini temellendiren model olarak ele alınmıştır. Çalışma,
Spinner'in kavramsal çerçevesine dayalı olarak oluşturulan görev
sorularını, geliştirilebilir bir öneri (taslak) niteliğinde sunmayı
amaçlamaktadır.

References

  • Abraham, U. (2015). Literarisches Lernen in kulturwissenschaftlicher Sicht. Leseräume. Zeitschrift für Literalität in Schule und Forschung, 2, 6-15
Year 2022, Volume: 13 Issue: 1, 105 - 111, 02.01.2022
https://doi.org/10.33537/sobild.2022.13.1.9

Abstract

References

  • Abraham, U. (2015). Literarisches Lernen in kulturwissenschaftlicher Sicht. Leseräume. Zeitschrift für Literalität in Schule und Forschung, 2, 6-15
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Linguistics (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Sevgi Çıkrıkçı

Publication Date January 2, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Çıkrıkçı, S. (2022). YAZINSAL ÖĞRENME ODAĞINDA DİLSEL YAPILANMAYA İLİŞKİN GÖRÜNÜMLER. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 105-111. https://doi.org/10.33537/sobild.2022.13.1.9