Bu çalışma, yazınsal öğrenme sürecinin (literarischer
Lernprozess) dilsel yapılanma düzeyinde sunduğu olanakları,
yazın öğretimine yönelik bileşenler açısından ele almayı
amaçlamaktadır. Çalışmada, yazın öğretiminin dilsel öğrenme
süreci ile kurduğu bağ, özellikle üst bilişsel donanımlar açısından
ilişkilendirilmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda, çalışmada, yazınsal
öğrenme sürecinin temel bileşenlerini 11 görünüş ile ortaya koyan
Spinner'in (2006) modeli, yazınsal öğrenme ve dilsel yapılanma
ilişkisini temellendiren model olarak ele alınmıştır. Çalışma,
Spinner'in kavramsal çerçevesine dayalı olarak oluşturulan görev
sorularını, geliştirilebilir bir öneri (taslak) niteliğinde sunmayı
amaçlamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Linguistics (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 2, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 13 Issue: 1 |