Research Article
BibTex RIS Cite

INFLECTIONAL MORPHOLOGICAL AWARENESS OF TURKISH DEAF STUDENTS

Year 2016, Volume: 7 Issue: 1, 30 - 46, 02.01.2016
https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000109

Abstract

Bu araştırmanın amacı, işitme engelli Türk öğrencilerin çekimsel biçimbilim farkındalığı
edinimini incelemek ve bu gelişim sürecinde etkisi olabilecek nedenleri araştırmaktır. İlköğretim 4.–8.
sınıflara devam eden 100 işiten ve 100 işitme engelli katılımcıya, çekimsel biçimbilim bilgisi ölçme
amacıyla geliştirilmiş çevrimiçi dilbilgisi yargı testi, SuperLab 4.0 programı yardımıyla uygulanmıştır.
Elde edilen bulgular, işitme engelli bireylerin çekimsel biçimbilim farkındalığın sınıf düzeyi ile birlikte
gelişmediğini ve ilköğretim 4.-8. sınıflara giden tüm işiten öğrencilerin Türkçe biçimbilim farkındalığının
işitme engelli akranlarından gözle görülür derece daha iyi olduğunu göstermiştir. Bu çalışmada, Türk
İşaret Dili’nin biçim-sözdizimsel yapısının olumsuz aktarımı nedeniyle işitme engelli öğrencilerin
Türkçe’nin biçim-sözdizimsel ilişkilerini anlama sürecinde güçlükler yaşadığı öne sürülmektedir.

References

  • Blamey, P. J., (2003). Development of spoken language by deaf children. In M. Marschark & P. Spencer (Eds.), Oxford handbook of deaf studies, language, and education (pp. 232-246). New York: Oxford University Press.
Year 2016, Volume: 7 Issue: 1, 30 - 46, 02.01.2016
https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000109

Abstract

References

  • Blamey, P. J., (2003). Development of spoken language by deaf children. In M. Marschark & P. Spencer (Eds.), Oxford handbook of deaf studies, language, and education (pp. 232-246). New York: Oxford University Press.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Language Studies (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Bahtiyar Makaroğlu

Hacer İclal Ergenç

Publication Date January 2, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Makaroğlu, B., & Ergenç, H. İ. (2016). INFLECTIONAL MORPHOLOGICAL AWARENESS OF TURKISH DEAF STUDENTS. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 30-46. https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000109