Bu araştırmanın amacı, işitme engelli Türk öğrencilerin çekimsel biçimbilim farkındalığı
edinimini incelemek ve bu gelişim sürecinde etkisi olabilecek nedenleri araştırmaktır. İlköğretim 4.–8.
sınıflara devam eden 100 işiten ve 100 işitme engelli katılımcıya, çekimsel biçimbilim bilgisi ölçme
amacıyla geliştirilmiş çevrimiçi dilbilgisi yargı testi, SuperLab 4.0 programı yardımıyla uygulanmıştır.
Elde edilen bulgular, işitme engelli bireylerin çekimsel biçimbilim farkındalığın sınıf düzeyi ile birlikte
gelişmediğini ve ilköğretim 4.-8. sınıflara giden tüm işiten öğrencilerin Türkçe biçimbilim farkındalığının
işitme engelli akranlarından gözle görülür derece daha iyi olduğunu göstermiştir. Bu çalışmada, Türk
İşaret Dili’nin biçim-sözdizimsel yapısının olumsuz aktarımı nedeniyle işitme engelli öğrencilerin
Türkçe’nin biçim-sözdizimsel ilişkilerini anlama sürecinde güçlükler yaşadığı öne sürülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 2, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 7 Issue: 1 |