Research Article
BibTex RIS Cite

DEVELOPING LISTENING COMPREHENSION SKILLS OF BEGINNER LEVEL EFL STUDENTS: AN ACTION RESEARCH WITH 7TH GRADE TURKISH STUDENTS

Year 2016, Volume: 7 Issue: 1, 177 - 189, 02.01.2016
https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000115

Abstract

Yabancı dil öğretiminde, ele alınması gereken birçok bileşen vardır. Programın
hedeflerine ya da öğrenenlerin gereksinimlerine göre, öncelikler belirlenmektedir. Yabancı dil
öğretiminin başlangıç aşamalarında, konuşma becerisi, birçok öğrenenin en başından beri
güçlük yaşadığı beceri olarak değerlendirilir. Diğer yandan, İngilizce-konuşan bir konuşucuyu
dinlemek ve anlamak ise geliştirilmesi gereken çok daha önemli bir beceridir çünkü bu
alandaki sorunlar öğrenme sürecini aksatacaktır. Bu eylem araştırmasında, İngilizceyi yabancı
dil olarak öğrenen 7. sınıfta okuyan Türk öğrencilerinin canlandırma etkinliği sırasında
birbirlerini anlama problemleri ön-dinleme etkinliği ile giderilmeye çalışılmıştır. Bu
uygulamanın etkisi ise ön-dinlemeli ve dinlemesiz oyun canlandırmalardan alınan skorlar
karşılaştırılarak bulunmuştur. Araştırma bulguları, öğrenenlerin dinlediğini anlama
becerilerinin bu uygulamadan olumlu yönde etkilendiğini göstermiştir.

References

  • Bacon, S. M. (1992a). The relationship between gender, comprehension, processing strategies, and cognitive and affective response in foreign language listening. The Modern Language Journal, 76, 160-178.
Year 2016, Volume: 7 Issue: 1, 177 - 189, 02.01.2016
https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000115

Abstract

References

  • Bacon, S. M. (1992a). The relationship between gender, comprehension, processing strategies, and cognitive and affective response in foreign language listening. The Modern Language Journal, 76, 160-178.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects English As A Second Language
Journal Section Research Articles
Authors

Seda Öztuna

Publication Date January 2, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Öztuna, S. (2016). DEVELOPING LISTENING COMPREHENSION SKILLS OF BEGINNER LEVEL EFL STUDENTS: AN ACTION RESEARCH WITH 7TH GRADE TURKISH STUDENTS. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 177-189. https://doi.org/10.1501/sbeder_0000000115