Yabancı dil öğretiminde, ele alınması gereken birçok bileşen vardır. Programın
hedeflerine ya da öğrenenlerin gereksinimlerine göre, öncelikler belirlenmektedir. Yabancı dil
öğretiminin başlangıç aşamalarında, konuşma becerisi, birçok öğrenenin en başından beri
güçlük yaşadığı beceri olarak değerlendirilir. Diğer yandan, İngilizce-konuşan bir konuşucuyu
dinlemek ve anlamak ise geliştirilmesi gereken çok daha önemli bir beceridir çünkü bu
alandaki sorunlar öğrenme sürecini aksatacaktır. Bu eylem araştırmasında, İngilizceyi yabancı
dil olarak öğrenen 7. sınıfta okuyan Türk öğrencilerinin canlandırma etkinliği sırasında
birbirlerini anlama problemleri ön-dinleme etkinliği ile giderilmeye çalışılmıştır. Bu
uygulamanın etkisi ise ön-dinlemeli ve dinlemesiz oyun canlandırmalardan alınan skorlar
karşılaştırılarak bulunmuştur. Araştırma bulguları, öğrenenlerin dinlediğini anlama
becerilerinin bu uygulamadan olumlu yönde etkilendiğini göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | English As A Second Language |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 2, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 7 Issue: 1 |