Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerine matematik dersinde sayıları sıralama ve çıkarma konusunu daha ilgi çekici hale getirecek kapalı sayılar kavramını, bir oyun programı yardımıyla tanıtmaktır. Kapalı sayılar ve diziler; 1946 yılında Hintli bir matematikçi olan Kaprekar tarafından bulunan kaprekar sabitinin farklı basamak sayıları ve farklı tabanlar için genelleştirilmesidir. İki basamaklı sayıların temel alındığı Zihin okuyucu oyun programının, öğrencilerin sıralama ve çıkarma işlemlerini öğrenme sürecine olumlu yönde etki edeceği düşünülmektedir. Bu çalışmanın önemli bir çıktısı da 110 basamağa kadar kapalı sayıların ve 60 basamağa kadar dizilerin kapalı sayılar kütüphanesinde sunulmasıdır.
The aim of this study is to introduce the concept of locked numbers through a game program that makes students more interested in studying ordering and subtracting at mathematics courses. Locked numbers and sequences are a generalization of the Kaprekar constant discovered in 1946 by the Indian mathematician D..R. Kaprekar for different bases and number of digits. The first observations indicated that the Mind Reader Game program promotes a more positive attitude to maths learning for ordering and subtraction process. In this study, we also presented Locked Numbers Library that is an organized collection of locked numbers up to 10110 and sequences up to 60 digits.
Subjects | Engineering |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2015 |
Submission Date | December 16, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 20 |