Translation
BibTex RIS Cite

Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz

Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 90 - 108, 31.12.2018

Abstract

Hizmet mantığında, değerin birlikte yaratılmasının temelini
oluşturan mantık analiz edilmiştir. Hizmet-egemen olarak adlandırılan mantığın
10 temel öncülünden bazılarının, değer yaratma ve birlikte yaratmanın
anlaşılmasına tam olarak olanak vermediği gözlemlenmiştir. Birlikte yaratma,
işletme ve pazarlama uygulamalarında teorik gelişme ve karar alma bakımından
anlamlı olacak şekilde anlaşılmalıdır.



Karşılıklı etkileşim kavramının eksiksiz bir idraki olmaksızın,
değerin birlikte yaratımının, doğası ve içeriği tanımlanamadığı gibi konumu da
tanımlanamaz. Değerin birlikte yaratımı kolaylıkla, özü ve anlamı olmayan bir
kavram haline gelebilir. Bu makaledeki analize dayanarak, işletmedeki hizmet
perspektifine (hizmet mantığı) yegâne katkıyı sağlayan müşterilerin değerin
daima ortak yaratıcısı olmasından ziyade, hizmet sağlayıcının belirli koşullar
altında, değeri müşterileriyle birlikte yaratma olanaklarına sahip olduğu
gözlemlenmiştir. Son olarak, temel öncüllerin altısını da içeren yedi önerme
buna göre yeniden formüle edilmiştir.

References

  • Arnould, E.J. ve Thompson, C.J. (2005) ‘Consumer Culture Theory (CCT): Twenty Years of Research’, Journal of Consumer Research 31(Mart): 868–82.Arnould, E.J., Price, L.L. ve Malshe, A. (2006) ‘Towards a Cultural Resource-based Theory of the Customer’, R. F. Lusch and S. L. Vargo (ed.) The Service-dominant Logic of Marketing içinde, ss. 91–104. Armonk, NY: M.E. Sharpe.Ballantyne, D. (2004) ‘Dialogue and its Role in the Development of Relationship Specific Knowledge’, Journal of Business and Industrial Marketing 19(2): 114–23.
Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 90 - 108, 31.12.2018

Abstract

References

  • Arnould, E.J. ve Thompson, C.J. (2005) ‘Consumer Culture Theory (CCT): Twenty Years of Research’, Journal of Consumer Research 31(Mart): 868–82.Arnould, E.J., Price, L.L. ve Malshe, A. (2006) ‘Towards a Cultural Resource-based Theory of the Customer’, R. F. Lusch and S. L. Vargo (ed.) The Service-dominant Logic of Marketing içinde, ss. 91–104. Armonk, NY: M.E. Sharpe.Ballantyne, D. (2004) ‘Dialogue and its Role in the Development of Relationship Specific Knowledge’, Journal of Business and Industrial Marketing 19(2): 114–23.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Christian Grönroos This is me

Publication Date December 31, 2018
Submission Date April 26, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Grönroos, C. (2018). Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 2(2), 90-108.
AMA Grönroos C. Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz. SOMI. December 2018;2(2):90-108.
Chicago Grönroos, Christian. “Hizmet mantığında değerin Birlikte yaratımı: Eleştirel Bir Analiz”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 2, no. 2 (December 2018): 90-108.
EndNote Grönroos C (December 1, 2018) Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 2 2 90–108.
IEEE C. Grönroos, “Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz”, SOMI, vol. 2, no. 2, pp. 90–108, 2018.
ISNAD Grönroos, Christian. “Hizmet mantığında değerin Birlikte yaratımı: Eleştirel Bir Analiz”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 2/2 (December 2018), 90-108.
JAMA Grönroos C. Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz. SOMI. 2018;2:90–108.
MLA Grönroos, Christian. “Hizmet mantığında değerin Birlikte yaratımı: Eleştirel Bir Analiz”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, vol. 2, no. 2, 2018, pp. 90-108.
Vancouver Grönroos C. Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz. SOMI. 2018;2(2):90-108.