Bu çalışmada, popüler kültür ile sıkı bir ilişki içinde olup, bir kısmı
tamamıyla ihtiyaç olan bir kısmı ise özellikle moda akımları ve medya
aracılığıyla ihtiyaçmış gibi gösterilmeye çalışılan, sürekli kullandığımız için
gündelik yaşamın bir parçası haline gelen kozmetik ve cilt bakım ürünlerinin,
tüketicilerle buluşma kanalları incelenmektedir. Günümüzde insanların güzel,
sağlıklı ve bakımlı olma arzusu; kozmetik ve bakım ürünlerinin sadece sayılarını
ve çeşitlerini arttırmakla kalmamış, aynı zamanda bu ürünlere kolay, rahat ve
hızlı ulaşımın önemini de arttırmıştır.
Bu durum, firmaları, tüketicilere kolay ve etkin bir şekilde ulaşmak
için yeni pazarlama yöntemleri geliştirmeye yöneltmiştir. Çalışmada, bu amaçla ortaya
çıkarılan yeni pazarlama ve satış kanalı olan ağ pazarlama (network marketing)
sistemi üzerinde özellikle durulmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | November 28, 2017 |
Submission Date | August 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 36 |
Sosyoloji Dergisi, Journal of Sociology, SD, JOS