BibTex RIS Cite

Hint Ailesinde Kadinin Konumu

Year 1992, Issue: 3, 0 - 0, 01.03.1992

References

  • l) Kast sistemini meydana getiren dört ana kast, Varna kavramıyta tanlmlanmaktadlr. Dört vdrnanln her biri kendi içerisinde hiyerarşik olarak sıralanmış pek çok alt kast grubuna sahiptir. Alt kastlar ise, Jati kavramıyla tanımlanmaktadır. J.H. Hutton, Caste in lndia, Delhi, oxford University Press, l 986 ( ı 946), s. 46-48.
  • 2) Srinivaş M.N., Social Change in Modern lndia, New Delhi, oı:ient Longman ltd. ' 1972 (l966), s. ı 36.
  • 3) Temiz yiyecekler kavramı, Hint top|umunda kast sisteminin getirdiği sınırlamalara dayanan Ve yemesine izin verilen yiyecekleri tanlmıamaktadlr. Kast grupları arasında hangi yiyeceklerin yenebileceği, hangilerinin yenmemesi gerektiği dini birtakım yaptınmlara konu olmuştur. Örneğin, ruh giiçüne inanan Blahman, Ksatriya ve Vaişya kastlanna mensup olanlara et yemek yasaktır. David G. Mandelbaum, Society in lndia, Bombay, Popular Prakashan, 1972,2 vols., s. l89-,l90.
  • 4) Srinivas, M.N., a.g.e., 1972, s. 118-12?.
  • 5) Mandelbaum, David G,, Society in lndia, Bombay, popular Prakashan, 1972 (1970),2 vols., s. 33.
  • 6) Prabhu, P.H., Hindu Social Organization, Bombay, popular Prakashan, 1979 (1940), s. 33
  • 7) Drahma, doğru davranış anlamına gelmektedir. Bu kavramta ahlaki ve dini görevler bütünü kastedilmektedir. M.N. Srinivas, Caste in lndia -and Other Essays-, Bombay, Media promoters and Publishers Ltd., 1986 (1962), s. 150-l 51.
  • 8) Kapadİa, K.M., Marriage and Family in lndia, ca|cutta, oxford University Press' 1986(1955)' s. ı67.
  • 9) Kapadia, K.M., a.g.e., 1986, s. 169-ı 70.
  • 10) Mandelbaum, David G., a.g.e., 197?, s. 33-34.
  • 1 1) Mandelbaum, David G., a.g.e., 19??, s. 37-39.
  • 12) Prabhu, P.H. a.g.e., 1979, s. 217-224
  • 13) Mandelbaum, David G., a.g.e., 197?, s. 41-42.
  • 14 ) Kapadia, K.M., a.g.e., 1986, s. 309.
  • I 5) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1 972, s. 50.
  • 16) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1972, s. 49-50.
  • 17) Mandelbaum, DaVid G., a.g.e., ı 972, sad;kn*ça
  • 18) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1972, s. 5.l.
  • 19) Srinİvas, M.N., The Changing Position of lndian Women, New Delhi, Oxford University Press, 1978, s. 7.
  • 20) Kapadia, K.M., a.g.e., 1986, s. ı83_187.
  • 21) Srinivas, M.N., a.g.e., 1978, s.25
  • 22) Srinivas, M.N., Some Reflections on Dowry, New Delhi, Oxford University Press, 1984, s. 8-13.
  • 23) Srinivas, M.N., a.g.e., 1984, s. 8-9.
  • 24) Kapadia, K.M., a.g.e., 1986, s. ı8Gı82.
  • 25) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1972, s. 48-50. (
  • 26) Mandelbaum, David G., a.g.e., I 972, s. 54-55.
  • 27) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1972, s.55-56.
  • 28) Drahoma; evlenecek genç kızın ailesinin damat olacak kişinin ailesine verdiği para, mücevherat, mobilya, değerli kumaşlar ve eJektronik cihazlar V.s. gibi uygulamaları tanımlayan bir kavramdır. M.N., Srinivas, Some Reflections on Dowry, New Delhi, oxfoid tJniversiğ Press, l 984.
  • 29) Kapadia, K.M., a.g.e., I986, s. ?69-272.
  • 30) Srinivas, M.N., a.g.e., 1984, s.7.
  • 31) Srinivas, M.N., a.g.e., 1984, s.29-32.
  • 32) Dubois, Abbe J.A., Hindu Manners, Costoms and Ceremonies, Translated from French by Henry K. Beauchamp,' New Delhi, Asian Educational Services, ı986 (1906)' s. 350_355.
  • 33) Singer, Milton, "The Modernization of Religious Beliefs", in Modernization: The D1ınamics of Growth, Ed. by. Myron Wiener, Washington, Voice of America, Forum Series, 1977 (1967), s. 61-65.
  • 34) Sati; kocası ölen kadının, kocasının yakıldığı ateşe kendini diri diri atarak hayatına son vermesi durumunu tanımlayan bir kavramdır. Bu amaçla düzenlenen törbnieıe de sati töreni adl verilmektedir. Dubois, Abbe J.A., Hindu Manners, Costoms and Ceremonies, Trenslated from French by Henry K. Beauchamp, New Delhi, Asian Educational Services, ı986 (1906), s. 350-355;
  • 35) Dubols, Abbe J.A., a.g.e., 1986, s. 355-367.
  • 36) -"9o*, Drove them to Death", in The Times of lndia, February 5, ı988.
  • -"A Matter of Shame", in The Hindustan Times, September .l8, 1987.
  • -"Festive Chunri Veils Montrous Deed", The Hindustan Times, September 12, 17, 1987.
  • -"The sati Stand off ", Fomtline, vols, Wob, April I G.29, 1988. 37) Searle-Chatterjee, M., Revesible Sex Roles -The Special Case of Benares Sweeper*, oxford, Pergamon Press Ltd., ı981, s. 5-42.
  • 38) Kapadia, KM., a.g.e., 1986, s. 153-166
  • 39) Srinivas, M.N., a.g.e., 1978, s.28
  • 40) Bardhan, K., Women Workers in South Asia : Employment Problems and Policies in the Context of the poverty Target Groups Approach, New Delhi, ILO/ARTEP, 1987, s. 6.
  • 41) Leonard, Karen "The Lack of Sex Differences in Declining Endogamy in Hyderabad, lndia", Journal of Anthropological Research, vol.38, No. 4, Winter 1982, s- 351-362.
  • 42) Ghurye, G.S., Caste and Race in lndia, Bombay, Popular Prakashan, 1969 (1932), s. 453-454.
Year 1992, Issue: 3, 0 - 0, 01.03.1992

References

  • l) Kast sistemini meydana getiren dört ana kast, Varna kavramıyta tanlmlanmaktadlr. Dört vdrnanln her biri kendi içerisinde hiyerarşik olarak sıralanmış pek çok alt kast grubuna sahiptir. Alt kastlar ise, Jati kavramıyla tanımlanmaktadır. J.H. Hutton, Caste in lndia, Delhi, oxford University Press, l 986 ( ı 946), s. 46-48.
  • 2) Srinivaş M.N., Social Change in Modern lndia, New Delhi, oı:ient Longman ltd. ' 1972 (l966), s. ı 36.
  • 3) Temiz yiyecekler kavramı, Hint top|umunda kast sisteminin getirdiği sınırlamalara dayanan Ve yemesine izin verilen yiyecekleri tanlmıamaktadlr. Kast grupları arasında hangi yiyeceklerin yenebileceği, hangilerinin yenmemesi gerektiği dini birtakım yaptınmlara konu olmuştur. Örneğin, ruh giiçüne inanan Blahman, Ksatriya ve Vaişya kastlanna mensup olanlara et yemek yasaktır. David G. Mandelbaum, Society in lndia, Bombay, Popular Prakashan, 1972,2 vols., s. l89-,l90.
  • 4) Srinivas, M.N., a.g.e., 1972, s. 118-12?.
  • 5) Mandelbaum, David G,, Society in lndia, Bombay, popular Prakashan, 1972 (1970),2 vols., s. 33.
  • 6) Prabhu, P.H., Hindu Social Organization, Bombay, popular Prakashan, 1979 (1940), s. 33
  • 7) Drahma, doğru davranış anlamına gelmektedir. Bu kavramta ahlaki ve dini görevler bütünü kastedilmektedir. M.N. Srinivas, Caste in lndia -and Other Essays-, Bombay, Media promoters and Publishers Ltd., 1986 (1962), s. 150-l 51.
  • 8) Kapadİa, K.M., Marriage and Family in lndia, ca|cutta, oxford University Press' 1986(1955)' s. ı67.
  • 9) Kapadia, K.M., a.g.e., 1986, s. 169-ı 70.
  • 10) Mandelbaum, David G., a.g.e., 197?, s. 33-34.
  • 1 1) Mandelbaum, David G., a.g.e., 19??, s. 37-39.
  • 12) Prabhu, P.H. a.g.e., 1979, s. 217-224
  • 13) Mandelbaum, David G., a.g.e., 197?, s. 41-42.
  • 14 ) Kapadia, K.M., a.g.e., 1986, s. 309.
  • I 5) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1 972, s. 50.
  • 16) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1972, s. 49-50.
  • 17) Mandelbaum, DaVid G., a.g.e., ı 972, sad;kn*ça
  • 18) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1972, s. 5.l.
  • 19) Srinİvas, M.N., The Changing Position of lndian Women, New Delhi, Oxford University Press, 1978, s. 7.
  • 20) Kapadia, K.M., a.g.e., 1986, s. ı83_187.
  • 21) Srinivas, M.N., a.g.e., 1978, s.25
  • 22) Srinivas, M.N., Some Reflections on Dowry, New Delhi, Oxford University Press, 1984, s. 8-13.
  • 23) Srinivas, M.N., a.g.e., 1984, s. 8-9.
  • 24) Kapadia, K.M., a.g.e., 1986, s. ı8Gı82.
  • 25) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1972, s. 48-50. (
  • 26) Mandelbaum, David G., a.g.e., I 972, s. 54-55.
  • 27) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1972, s.55-56.
  • 28) Drahoma; evlenecek genç kızın ailesinin damat olacak kişinin ailesine verdiği para, mücevherat, mobilya, değerli kumaşlar ve eJektronik cihazlar V.s. gibi uygulamaları tanımlayan bir kavramdır. M.N., Srinivas, Some Reflections on Dowry, New Delhi, oxfoid tJniversiğ Press, l 984.
  • 29) Kapadia, K.M., a.g.e., I986, s. ?69-272.
  • 30) Srinivas, M.N., a.g.e., 1984, s.7.
  • 31) Srinivas, M.N., a.g.e., 1984, s.29-32.
  • 32) Dubois, Abbe J.A., Hindu Manners, Costoms and Ceremonies, Translated from French by Henry K. Beauchamp,' New Delhi, Asian Educational Services, ı986 (1906)' s. 350_355.
  • 33) Singer, Milton, "The Modernization of Religious Beliefs", in Modernization: The D1ınamics of Growth, Ed. by. Myron Wiener, Washington, Voice of America, Forum Series, 1977 (1967), s. 61-65.
  • 34) Sati; kocası ölen kadının, kocasının yakıldığı ateşe kendini diri diri atarak hayatına son vermesi durumunu tanımlayan bir kavramdır. Bu amaçla düzenlenen törbnieıe de sati töreni adl verilmektedir. Dubois, Abbe J.A., Hindu Manners, Costoms and Ceremonies, Trenslated from French by Henry K. Beauchamp, New Delhi, Asian Educational Services, ı986 (1906), s. 350-355;
  • 35) Dubols, Abbe J.A., a.g.e., 1986, s. 355-367.
  • 36) -"9o*, Drove them to Death", in The Times of lndia, February 5, ı988.
  • -"A Matter of Shame", in The Hindustan Times, September .l8, 1987.
  • -"Festive Chunri Veils Montrous Deed", The Hindustan Times, September 12, 17, 1987.
  • -"The sati Stand off ", Fomtline, vols, Wob, April I G.29, 1988. 37) Searle-Chatterjee, M., Revesible Sex Roles -The Special Case of Benares Sweeper*, oxford, Pergamon Press Ltd., ı981, s. 5-42.
  • 38) Kapadia, KM., a.g.e., 1986, s. 153-166
  • 39) Srinivas, M.N., a.g.e., 1978, s.28
  • 40) Bardhan, K., Women Workers in South Asia : Employment Problems and Policies in the Context of the poverty Target Groups Approach, New Delhi, ILO/ARTEP, 1987, s. 6.
  • 41) Leonard, Karen "The Lack of Sex Differences in Declining Endogamy in Hyderabad, lndia", Journal of Anthropological Research, vol.38, No. 4, Winter 1982, s- 351-362.
  • 42) Ghurye, G.S., Caste and Race in lndia, Bombay, Popular Prakashan, 1969 (1932), s. 453-454.
There are 44 citations in total.

Details

Other ID JA99YT68VC
Journal Section Research Article
Authors

Mahmut Atay This is me

Publication Date March 1, 1992
Submission Date March 1, 1992
Published in Issue Year 1992 Issue: 3

Cite

APA Atay, M. (1992). Hint Ailesinde Kadinin Konumu. Sosyoloji Dergisi(3).

Sosyoloji Dergisi, Journal of Sociology, SD, JOS