l) Kast sistemini meydana getiren dört ana kast, Varna kavramıyta
tanlmlanmaktadlr. Dört vdrnanln her biri kendi içerisinde
hiyerarşik olarak sıralanmış pek çok alt kast grubuna sahiptir. Alt kastlar ise, Jati kavramıyla tanımlanmaktadır. J.H. Hutton,
Caste in lndia, Delhi, oxford University Press, l 986 ( ı 946), s.
46-48.
2) Srinivaş M.N., Social Change in Modern lndia, New Delhi,
oı:ient Longman ltd. ' 1972 (l966), s. ı 36.
3) Temiz yiyecekler kavramı, Hint top|umunda kast sisteminin getirdiği sınırlamalara dayanan Ve yemesine izin verilen yiyecekleri tanlmıamaktadlr. Kast grupları arasında hangi
yiyeceklerin yenebileceği, hangilerinin yenmemesi gerektiği dini
birtakım yaptınmlara konu olmuştur. Örneğin, ruh giiçüne inanan
Blahman, Ksatriya ve Vaişya kastlanna mensup olanlara et yemek yasaktır. David G. Mandelbaum, Society in lndia,
Bombay, Popular Prakashan, 1972,2 vols., s. l89-,l90.
4) Srinivas, M.N., a.g.e., 1972, s. 118-12?.
5) Mandelbaum, David G,, Society in lndia, Bombay, popular
Prakashan, 1972 (1970),2 vols., s. 33.
6) Prabhu, P.H., Hindu Social Organization, Bombay, popular
Prakashan, 1979 (1940), s. 33
7) Drahma, doğru davranış anlamına gelmektedir. Bu kavramta
ahlaki ve dini görevler bütünü kastedilmektedir. M.N. Srinivas,
Caste in lndia -and Other Essays-, Bombay, Media promoters and
Publishers Ltd., 1986 (1962), s. 150-l 51.
8) Kapadİa, K.M., Marriage and Family in lndia, ca|cutta, oxford
University Press' 1986(1955)' s. ı67.
9) Kapadia, K.M., a.g.e., 1986, s. 169-ı 70.
10) Mandelbaum, David G., a.g.e., 197?, s. 33-34.
1 1) Mandelbaum, David G., a.g.e., 19??, s. 37-39.
12) Prabhu, P.H. a.g.e., 1979, s. 217-224
13) Mandelbaum, David G., a.g.e., 197?, s. 41-42.
14 ) Kapadia, K.M., a.g.e., 1986, s. 309.
I 5) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1 972, s. 50.
16) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1972, s. 49-50.
17) Mandelbaum, DaVid G., a.g.e., ı 972, sad;kn*ça
18) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1972, s. 5.l.
19) Srinİvas, M.N., The Changing Position of lndian Women, New
Delhi, Oxford University Press, 1978, s. 7.
20) Kapadia, K.M., a.g.e., 1986, s. ı83_187.
21) Srinivas, M.N., a.g.e., 1978, s.25
22) Srinivas, M.N., Some Reflections on Dowry, New Delhi, Oxford
University Press, 1984, s. 8-13.
23) Srinivas, M.N., a.g.e., 1984, s. 8-9.
24) Kapadia, K.M., a.g.e., 1986, s. ı8Gı82.
25) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1972, s. 48-50. (
26) Mandelbaum, David G., a.g.e., I 972, s. 54-55.
27) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1972, s.55-56.
28) Drahoma; evlenecek genç kızın ailesinin damat olacak kişinin
ailesine verdiği para, mücevherat, mobilya, değerli kumaşlar ve
eJektronik cihazlar V.s. gibi uygulamaları tanımlayan bir
kavramdır. M.N., Srinivas, Some Reflections on Dowry, New
Delhi, oxfoid tJniversiğ Press, l 984.
29) Kapadia, K.M., a.g.e., I986, s. ?69-272.
30) Srinivas, M.N., a.g.e., 1984, s.7.
31) Srinivas, M.N., a.g.e., 1984, s.29-32.
32) Dubois, Abbe J.A., Hindu Manners, Costoms and Ceremonies,
Translated from French by Henry K. Beauchamp,' New Delhi, Asian
Educational Services, ı986 (1906)' s. 350_355.
33) Singer, Milton, "The Modernization of Religious Beliefs", in
Modernization: The D1ınamics of Growth, Ed. by. Myron Wiener,
Washington, Voice of America, Forum Series, 1977 (1967), s.
61-65.
34) Sati; kocası ölen kadının, kocasının yakıldığı ateşe kendini diri diri atarak hayatına son vermesi durumunu tanımlayan bir
kavramdır. Bu amaçla düzenlenen törbnieıe de sati töreni adl
verilmektedir. Dubois, Abbe J.A., Hindu Manners, Costoms and
Ceremonies, Trenslated from French by Henry K. Beauchamp, New
Delhi, Asian Educational Services, ı986 (1906), s. 350-355;
35) Dubols, Abbe J.A., a.g.e., 1986, s. 355-367.
36) -"9o*, Drove them to Death", in The Times of lndia,
February 5, ı988.
-"A Matter of Shame", in The Hindustan Times, September .l8,
1987.
-"Festive Chunri Veils Montrous Deed", The Hindustan Times,
September 12, 17, 1987.
-"The sati Stand off ", Fomtline, vols, Wob, April I G.29, 1988.
37) Searle-Chatterjee, M., Revesible Sex Roles -The Special
Case of Benares Sweeper*, oxford, Pergamon Press Ltd., ı981,
s. 5-42.
38) Kapadia, KM., a.g.e., 1986, s. 153-166
39) Srinivas, M.N., a.g.e., 1978, s.28
40) Bardhan, K., Women Workers in South Asia : Employment
Problems and Policies in the Context of the poverty Target
Groups Approach, New Delhi, ILO/ARTEP, 1987, s. 6.
41) Leonard, Karen "The Lack of Sex Differences in Declining
Endogamy in Hyderabad, lndia", Journal of Anthropological
Research, vol.38, No. 4, Winter 1982, s- 351-362.
42) Ghurye, G.S., Caste and Race in lndia, Bombay, Popular
Prakashan, 1969 (1932), s. 453-454.
l) Kast sistemini meydana getiren dört ana kast, Varna kavramıyta
tanlmlanmaktadlr. Dört vdrnanln her biri kendi içerisinde
hiyerarşik olarak sıralanmış pek çok alt kast grubuna sahiptir. Alt kastlar ise, Jati kavramıyla tanımlanmaktadır. J.H. Hutton,
Caste in lndia, Delhi, oxford University Press, l 986 ( ı 946), s.
46-48.
2) Srinivaş M.N., Social Change in Modern lndia, New Delhi,
oı:ient Longman ltd. ' 1972 (l966), s. ı 36.
3) Temiz yiyecekler kavramı, Hint top|umunda kast sisteminin getirdiği sınırlamalara dayanan Ve yemesine izin verilen yiyecekleri tanlmıamaktadlr. Kast grupları arasında hangi
yiyeceklerin yenebileceği, hangilerinin yenmemesi gerektiği dini
birtakım yaptınmlara konu olmuştur. Örneğin, ruh giiçüne inanan
Blahman, Ksatriya ve Vaişya kastlanna mensup olanlara et yemek yasaktır. David G. Mandelbaum, Society in lndia,
Bombay, Popular Prakashan, 1972,2 vols., s. l89-,l90.
4) Srinivas, M.N., a.g.e., 1972, s. 118-12?.
5) Mandelbaum, David G,, Society in lndia, Bombay, popular
Prakashan, 1972 (1970),2 vols., s. 33.
6) Prabhu, P.H., Hindu Social Organization, Bombay, popular
Prakashan, 1979 (1940), s. 33
7) Drahma, doğru davranış anlamına gelmektedir. Bu kavramta
ahlaki ve dini görevler bütünü kastedilmektedir. M.N. Srinivas,
Caste in lndia -and Other Essays-, Bombay, Media promoters and
Publishers Ltd., 1986 (1962), s. 150-l 51.
8) Kapadİa, K.M., Marriage and Family in lndia, ca|cutta, oxford
University Press' 1986(1955)' s. ı67.
9) Kapadia, K.M., a.g.e., 1986, s. 169-ı 70.
10) Mandelbaum, David G., a.g.e., 197?, s. 33-34.
1 1) Mandelbaum, David G., a.g.e., 19??, s. 37-39.
12) Prabhu, P.H. a.g.e., 1979, s. 217-224
13) Mandelbaum, David G., a.g.e., 197?, s. 41-42.
14 ) Kapadia, K.M., a.g.e., 1986, s. 309.
I 5) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1 972, s. 50.
16) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1972, s. 49-50.
17) Mandelbaum, DaVid G., a.g.e., ı 972, sad;kn*ça
18) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1972, s. 5.l.
19) Srinİvas, M.N., The Changing Position of lndian Women, New
Delhi, Oxford University Press, 1978, s. 7.
20) Kapadia, K.M., a.g.e., 1986, s. ı83_187.
21) Srinivas, M.N., a.g.e., 1978, s.25
22) Srinivas, M.N., Some Reflections on Dowry, New Delhi, Oxford
University Press, 1984, s. 8-13.
23) Srinivas, M.N., a.g.e., 1984, s. 8-9.
24) Kapadia, K.M., a.g.e., 1986, s. ı8Gı82.
25) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1972, s. 48-50. (
26) Mandelbaum, David G., a.g.e., I 972, s. 54-55.
27) Mandelbaum, David G., a.g.e., 1972, s.55-56.
28) Drahoma; evlenecek genç kızın ailesinin damat olacak kişinin
ailesine verdiği para, mücevherat, mobilya, değerli kumaşlar ve
eJektronik cihazlar V.s. gibi uygulamaları tanımlayan bir
kavramdır. M.N., Srinivas, Some Reflections on Dowry, New
Delhi, oxfoid tJniversiğ Press, l 984.
29) Kapadia, K.M., a.g.e., I986, s. ?69-272.
30) Srinivas, M.N., a.g.e., 1984, s.7.
31) Srinivas, M.N., a.g.e., 1984, s.29-32.
32) Dubois, Abbe J.A., Hindu Manners, Costoms and Ceremonies,
Translated from French by Henry K. Beauchamp,' New Delhi, Asian
Educational Services, ı986 (1906)' s. 350_355.
33) Singer, Milton, "The Modernization of Religious Beliefs", in
Modernization: The D1ınamics of Growth, Ed. by. Myron Wiener,
Washington, Voice of America, Forum Series, 1977 (1967), s.
61-65.
34) Sati; kocası ölen kadının, kocasının yakıldığı ateşe kendini diri diri atarak hayatına son vermesi durumunu tanımlayan bir
kavramdır. Bu amaçla düzenlenen törbnieıe de sati töreni adl
verilmektedir. Dubois, Abbe J.A., Hindu Manners, Costoms and
Ceremonies, Trenslated from French by Henry K. Beauchamp, New
Delhi, Asian Educational Services, ı986 (1906), s. 350-355;
35) Dubols, Abbe J.A., a.g.e., 1986, s. 355-367.
36) -"9o*, Drove them to Death", in The Times of lndia,
February 5, ı988.
-"A Matter of Shame", in The Hindustan Times, September .l8,
1987.
-"Festive Chunri Veils Montrous Deed", The Hindustan Times,
September 12, 17, 1987.
-"The sati Stand off ", Fomtline, vols, Wob, April I G.29, 1988.
37) Searle-Chatterjee, M., Revesible Sex Roles -The Special
Case of Benares Sweeper*, oxford, Pergamon Press Ltd., ı981,
s. 5-42.
38) Kapadia, KM., a.g.e., 1986, s. 153-166
39) Srinivas, M.N., a.g.e., 1978, s.28
40) Bardhan, K., Women Workers in South Asia : Employment
Problems and Policies in the Context of the poverty Target
Groups Approach, New Delhi, ILO/ARTEP, 1987, s. 6.
41) Leonard, Karen "The Lack of Sex Differences in Declining
Endogamy in Hyderabad, lndia", Journal of Anthropological
Research, vol.38, No. 4, Winter 1982, s- 351-362.
42) Ghurye, G.S., Caste and Race in lndia, Bombay, Popular
Prakashan, 1969 (1932), s. 453-454.