1 ) Geniş bilgi için bkz: TEZCAN Mahmut, EğitIm Sosyolojisi: Kuram ve Sorunlar, 3. Baskı, Çağ Matb., Ankara, 1984, s. 139-144.
2) a.g.e., s. 14l ve KüÇüKKURT Mehmet, ',Ailenin Psikolojik (Moral)
Fonksiyonları'', Ttırkiye Aile Yı|lığı 1 99 1 , Aile Araştırma
Kurumu Yay., No: 1 0, Ank , 1.991, s. 85.
3) SAY|N Öna| Aile Sosyolojisi: Ailenin Toplumdaki Yeri, E.ü.
Edebiyat Fak. yay., No: 57, E.ü. Basımevi, izmir, t 990, s. 125.
4) TEZCAN Mahmut, a.g.e., s. 25-26, ve CELKAN Hikmet yrldrnm, Eğitim Sosyolojis|, A.ü. Ed.Fak. Yay., No: 644, Ezurum, 1989,
s. 64-65.
5) PARSONS Talcott, Societies: Evolutionary And Comparative Pcrspectives, Prentice-Hall, New Jersey, .l966, s. 44-45.
6) TEZCAN M., a.g.e., s. 177-179.
7) KÜÇÜKKURT M., a.g.e., s. 92.
8) TEZCAN M., a.g.e., s. 141 .
9) CLARK, A. Cynthta, WORTHTNGTON Jr. Everett 1., DANSER D.8., "The Transmission of Religious Beliefs . and practices from Parents to Firstborn Early Adolescent Sons,,, Journal of
Marriage and the Family, No:50, May, 198g, s. 463-464.
10) a.g.e., s.464-471.
1ı) ÖRNEK Sedat Veyis, Geleneksel KüItürümüzde Çocuk, Türkiye lş Bankag Kültür Yayınları, Ankara, 1979, s.28t-290.
12) a.g.e., s. 301.
1 3) Bu konuda aynntıh bilgi için bkz: YAVUZ Fehmi, Din Eğitimi Ve Toplumumuz, Sevinç Matb., Ankara, 1969, s. 6G92, TAl,ıYoL cahit, ''Atatürk ve Laik Eğitim'' Atatürk Ve Eğitim, Türk
Eğitim Demeği Yay., Ankara, 1981, s.34-48, DiNÇER Nahit,
1 9 ı 3' ten Bugüne lmam-Hatip okulları Meselesi, Yağmur
Yay., istanbul, 1974, s.32_136 ve MAV|Ş Hakkl, Din Eğitimi,
lstanbul, 1970, s. 5ı-59-65.
14) Bu araştırma, 1 988 yıhnda lzmir-Karşıyaka ilçesinde' 300
kişilik kadın ömeklem grubu ile yapılmıştır. Mahallelerin seçimi
ise: Yerleşik (gecekondu olmayan) mahalle Donanmacı ( 1 50
kadın), Geçiş tipi (klsmi gecekondu) mahalle Bayraklı (20 kadın)
ve Gecekondu mahallesi Yamanlar ( 1 30 kadn) olarak belirlenmiş
ve zümreleme tekniği ile % ?\ik bir oranda örneklem grubu
s.ıptanmlştlr. Donanmacı mahallesi ilçenin en eski
mahallelerinden olup kentlileşme sürecini en iyi tamamlamlş bir
yap göstermektedir. Bayraklı mahallesi bir yönü ile eski bir
gecekondu mekanı olup, günümüzde imar ve altyapl sorunu
çözümlenmiş, kentlileşme sürecine girmiş durumdadlr. Yamanlar
mahallesi en yeni gecekondu bölgelerinden biridir. Özellikle 1 98o
yılından sonra Doğu ve Güneydoğu Anadolu'dan yoğun göç almış, alğapı sorunları henüz çözümlenmemiş bir mahalledir.
Kadınlarda aranan özellikler şunlardır: 25 Yaş ve üzeri, evli ve
çocuk sahibi olmak, anılan mahallelerde ikamet etmek Yaş, eğitim durumu, çalışma durumu, gelir düzeyi, kentte kahş
süresi,... gibi özelliklerin ölçüt olmadan spontane belirlemesi
istenmiştir. Bkz: OKÇAY Hale (Alçık), Kentlileşme S0recinde Evli Kadının Dinsel Tutum, Değer Ve Davranışlarında Meydana Gelen Değişmeler: Kaşıyaka Örneği,
Yayınlanmamış Doktora Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü,
izmir, 1991, 4. ve 5. Bölümler.
15) a.g.e., s. 100-101.
16) a.g.e., s. 139-140.
17) a.g.e., s. 1 1 7-1 1 8.
18) Alevilik i|e ilgili bilgiler için blc: a.g.e., s. 195-199, ve 100-1 75.
1 ) Geniş bilgi için bkz: TEZCAN Mahmut, EğitIm Sosyolojisi: Kuram ve Sorunlar, 3. Baskı, Çağ Matb., Ankara, 1984, s. 139-144.
2) a.g.e., s. 14l ve KüÇüKKURT Mehmet, ',Ailenin Psikolojik (Moral)
Fonksiyonları'', Ttırkiye Aile Yı|lığı 1 99 1 , Aile Araştırma
Kurumu Yay., No: 1 0, Ank , 1.991, s. 85.
3) SAY|N Öna| Aile Sosyolojisi: Ailenin Toplumdaki Yeri, E.ü.
Edebiyat Fak. yay., No: 57, E.ü. Basımevi, izmir, t 990, s. 125.
4) TEZCAN Mahmut, a.g.e., s. 25-26, ve CELKAN Hikmet yrldrnm, Eğitim Sosyolojis|, A.ü. Ed.Fak. Yay., No: 644, Ezurum, 1989,
s. 64-65.
5) PARSONS Talcott, Societies: Evolutionary And Comparative Pcrspectives, Prentice-Hall, New Jersey, .l966, s. 44-45.
6) TEZCAN M., a.g.e., s. 177-179.
7) KÜÇÜKKURT M., a.g.e., s. 92.
8) TEZCAN M., a.g.e., s. 141 .
9) CLARK, A. Cynthta, WORTHTNGTON Jr. Everett 1., DANSER D.8., "The Transmission of Religious Beliefs . and practices from Parents to Firstborn Early Adolescent Sons,,, Journal of
Marriage and the Family, No:50, May, 198g, s. 463-464.
10) a.g.e., s.464-471.
1ı) ÖRNEK Sedat Veyis, Geleneksel KüItürümüzde Çocuk, Türkiye lş Bankag Kültür Yayınları, Ankara, 1979, s.28t-290.
12) a.g.e., s. 301.
1 3) Bu konuda aynntıh bilgi için bkz: YAVUZ Fehmi, Din Eğitimi Ve Toplumumuz, Sevinç Matb., Ankara, 1969, s. 6G92, TAl,ıYoL cahit, ''Atatürk ve Laik Eğitim'' Atatürk Ve Eğitim, Türk
Eğitim Demeği Yay., Ankara, 1981, s.34-48, DiNÇER Nahit,
1 9 ı 3' ten Bugüne lmam-Hatip okulları Meselesi, Yağmur
Yay., istanbul, 1974, s.32_136 ve MAV|Ş Hakkl, Din Eğitimi,
lstanbul, 1970, s. 5ı-59-65.
14) Bu araştırma, 1 988 yıhnda lzmir-Karşıyaka ilçesinde' 300
kişilik kadın ömeklem grubu ile yapılmıştır. Mahallelerin seçimi
ise: Yerleşik (gecekondu olmayan) mahalle Donanmacı ( 1 50
kadın), Geçiş tipi (klsmi gecekondu) mahalle Bayraklı (20 kadın)
ve Gecekondu mahallesi Yamanlar ( 1 30 kadn) olarak belirlenmiş
ve zümreleme tekniği ile % ?\ik bir oranda örneklem grubu
s.ıptanmlştlr. Donanmacı mahallesi ilçenin en eski
mahallelerinden olup kentlileşme sürecini en iyi tamamlamlş bir
yap göstermektedir. Bayraklı mahallesi bir yönü ile eski bir
gecekondu mekanı olup, günümüzde imar ve altyapl sorunu
çözümlenmiş, kentlileşme sürecine girmiş durumdadlr. Yamanlar
mahallesi en yeni gecekondu bölgelerinden biridir. Özellikle 1 98o
yılından sonra Doğu ve Güneydoğu Anadolu'dan yoğun göç almış, alğapı sorunları henüz çözümlenmemiş bir mahalledir.
Kadınlarda aranan özellikler şunlardır: 25 Yaş ve üzeri, evli ve
çocuk sahibi olmak, anılan mahallelerde ikamet etmek Yaş, eğitim durumu, çalışma durumu, gelir düzeyi, kentte kahş
süresi,... gibi özelliklerin ölçüt olmadan spontane belirlemesi
istenmiştir. Bkz: OKÇAY Hale (Alçık), Kentlileşme S0recinde Evli Kadının Dinsel Tutum, Değer Ve Davranışlarında Meydana Gelen Değişmeler: Kaşıyaka Örneği,
Yayınlanmamış Doktora Tezi, E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü,
izmir, 1991, 4. ve 5. Bölümler.
15) a.g.e., s. 100-101.
16) a.g.e., s. 139-140.
17) a.g.e., s. 1 1 7-1 1 8.
18) Alevilik i|e ilgili bilgiler için blc: a.g.e., s. 195-199, ve 100-1 75.