l ) Burada sözü edilen bilgi patlamasl, toplumu şu yönlerden
etkilemektedir.
a. Bilginin daha hızh ve daha kapsamlı olarak dağılımı
b. Bireylerin bilinçIenmelerinin sağlanması ve bu yolIa toplumsal
değişmelere daha fazla katılım,
c. Dengeli Ve çoğulcu bir etkiteşim düzena ile
demokratikleşmenin gelişimine katkı sağlanması,
d. Global bir toplumun yaratılması sürecinde bireylerin
bilgilendirilerek bilinçlenmelerinin sağlanması,
e. Uluslararasl topluluklann yaratılmasında bilginin eşitsiz
dağılımı,
f. .Kent yan kent alanlannda haber ve bilgiye doyum,
$'. Ulusal küıtürün ve ulusal gelişmenin elde edilmesinde
uluslararası haber ajansları yoluyla haberlerin dağılımı. Bkz.
Sean Mc Bride, Many voices One World, London, Kegan page Ltd,
ss. 97-98.
2) Wilbur Schram, Mass Media and National Development, Stanford
Üniversity Press, 1964, s. 69.
3) Sean Mc Bride, a.g.e., s. 98.
4) Edward Shils, "Mass Society and it's Culture", Culture of the
Millions, edit: Norman Jacobs, Boston, Beacon Press, .l964, s.
2-27.
5) Alfred e. smıtıı, communication and Culture in the Codes of
Human interaction, New York, Hold Rinehard Winston, 1966, s.
411-413.
6) TRT Yayın Planına göre; sosyo demografik değişkenler açısından
geleneks€l ilişki ve etkileşimlerden gelen bireylere de uygun
olabilecek olan program içeriği l. Kanalda yer almaktadır. Buna
göre; eğitim % 39, haber % 12, eğlence g6 26, drama programları
% l 7 oranında yer alırken, diğer programlar 96 6 oranındadır.
l ) Burada sözü edilen bilgi patlamasl, toplumu şu yönlerden
etkilemektedir.
a. Bilginin daha hızh ve daha kapsamlı olarak dağılımı
b. Bireylerin bilinçIenmelerinin sağlanması ve bu yolIa toplumsal
değişmelere daha fazla katılım,
c. Dengeli Ve çoğulcu bir etkiteşim düzena ile
demokratikleşmenin gelişimine katkı sağlanması,
d. Global bir toplumun yaratılması sürecinde bireylerin
bilgilendirilerek bilinçlenmelerinin sağlanması,
e. Uluslararasl topluluklann yaratılmasında bilginin eşitsiz
dağılımı,
f. .Kent yan kent alanlannda haber ve bilgiye doyum,
$'. Ulusal küıtürün ve ulusal gelişmenin elde edilmesinde
uluslararası haber ajansları yoluyla haberlerin dağılımı. Bkz.
Sean Mc Bride, Many voices One World, London, Kegan page Ltd,
ss. 97-98.
2) Wilbur Schram, Mass Media and National Development, Stanford
Üniversity Press, 1964, s. 69.
3) Sean Mc Bride, a.g.e., s. 98.
4) Edward Shils, "Mass Society and it's Culture", Culture of the
Millions, edit: Norman Jacobs, Boston, Beacon Press, .l964, s.
2-27.
5) Alfred e. smıtıı, communication and Culture in the Codes of
Human interaction, New York, Hold Rinehard Winston, 1966, s.
411-413.
6) TRT Yayın Planına göre; sosyo demografik değişkenler açısından
geleneks€l ilişki ve etkileşimlerden gelen bireylere de uygun
olabilecek olan program içeriği l. Kanalda yer almaktadır. Buna
göre; eğitim % 39, haber % 12, eğlence g6 26, drama programları
% l 7 oranında yer alırken, diğer programlar 96 6 oranındadır.