BibTex RIS Cite

Social Marketing in the Legitimization of Neoliberalism

Year 2013, Issue: 28, 89 - 105, 01.03.2013

Abstract

By the process that begins with Industrial Revolution, the need of differentiation was increased in the rivalry environment according to the ascending of production need. The effort for differing from the alike in the market gave rise to a new term which is “marketing”. By the globalization time period, companies had to have higher moral standards in their marketing strategies. This apprehension brought out the concepts “corporate social responsibility” and “social marketing”. This thesis’s aim is examining the process in marketing of thoughts that came up from social marketing conceptwhich composed of by the changing marketing penetration from Industrial Revolution to contemporary time period. This processes is a way to help neoliberal economy politics to increase the income in the global market

References

  • ACIMAN, Eli; Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi ve Reklamcılık Mesleği, AÜAÖF Yay., 1998
  • ADAIR, Gilbert; Postmodernci Kapıyı İki Kere Çalar, çev.Nazım Dikbaş, İletişim Yay., İstanbul, 1994
  • AKTUĞLU, Işıl Karpat; Marka Yönetimi-güçlü ve başarılı markalar için temel ilkeler

NEOLİBERAL İŞLEYİŞİN MEŞRULAŞTIRILMASINDA SOSYAL PAZARLAMA

Year 2013, Issue: 28, 89 - 105, 01.03.2013

Abstract

Sanayi Devrimi ile başlayan süreçte geniş kitleler için üretim ihtiyacının artmasına paralel olarak oluşan rekabet ortamı, farklılaşma ihtiyacını beraberinde getirmiştir. Pazardaki benzerlerden farklılaşma çabası ise pazarlama kavramının doğmasına yol açmıştır. Küreselleşmeyle birlikte, “demokrasi, insan hakları, özgürlükler, farklı olana saygı” gibi insan ve toplum odaklı bir sürece girilmiş, bu süreçte şirketler pazarlama stratejilerinde daha yüksek etik standartlara sahip olmak zorunda kalmıştır. Bu anlayış da kurumsal sosyal sorumluluk ve sosyal pazarlama kavramlarının doğmasına yol açmıştır. Bu çalışma, Sanayi Devriminden günümüze değişen pazarlama anlayışının doğurduğu “sosyal pazarlama” kavramı üzerinden temellenerek, düşüncelerin pazarlanması sürecini ele alan bir çalışmadır. Bu süreç, neo liberal ekonomi politikalarıyla küresel pazarda daha çok kar elde edilmesine dolaylı yoldan yardımcı olarak işlemektedir

References

  • ACIMAN, Eli; Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi ve Reklamcılık Mesleği, AÜAÖF Yay., 1998
  • ADAIR, Gilbert; Postmodernci Kapıyı İki Kere Çalar, çev.Nazım Dikbaş, İletişim Yay., İstanbul, 1994
  • AKTUĞLU, Işıl Karpat; Marka Yönetimi-güçlü ve başarılı markalar için temel ilkeler
There are 3 citations in total.

Details

Other ID JA48TF59GN
Journal Section Research Article
Authors

İrem Tükel This is me

Publication Date March 1, 2013
Submission Date March 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 28

Cite

APA Tükel, İ. (2013). NEOLİBERAL İŞLEYİŞİN MEŞRULAŞTIRILMASINDA SOSYAL PAZARLAMA. Sosyoloji Dergisi(28), 89-105.

Sosyoloji Dergisi, Journal of Sociology, SD, JOS