Research Article
BibTex RIS Cite

Technical Analysis of Sonatina Op.36 no.1 by Muzio Clementi For Beginner and Intermediate-Level Education in Intitutions Training Music Teachers

Year 2022, , 36 - 45, 31.12.2022
https://doi.org/10.17753/sosekev.1083354

Abstract

This study aims to analyze all parts of the Sonatina no. 1 in c major, one of the Op.36 sonatinas of Muzio Clementi, considering the outcomes targeted at beginner and intermediate-level piano education. It thus draws on the descriptive method to examine the written documents on the sonatina and to gather the notes of the Op.36 c major sonatina published by different publishing houses. Among the notes reviewed in this study, there is the sample in the sonatina album published by Peters Edition under the editorship of Louis Koehler. The analysis of the three parts of this sonatina shows that these parts include technical subjects such as legato, staccato, non legato, training on octave range, finger independence, scale, arpej, double stop playing, tril and acor. In conclusion, this study reveals that all parts of the Sonatina no. 1 in c major, one of the Op.36 sonatinas of Muzio Clementi, improve not only beginner-level but also intermediate-level piano practices technically.

References

  • Bağçeci, S. E. (2003). Piyano eğitiminde müzikal analizi kavramı-kapsamı ve örnek klavye analizleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 159-176.
  • Çimen, G. & Ercan, N. (2006). Piyano albümü. Arkadaş.
  • Eren, O. (2010). Clementi ve piyano tekniği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 241-253.
  • Fenmen, M. (1947). Piyanistin kitabı. Akba.
  • Gökbudak, S. Z. (2013). Piyano eğitiminde öğretim eserleri ve basamakları. Sibel Karakelle. (Ed.). Piyano öğretiminde pedagojik yaklaşımlar (pp.1-42). Pegem.
  • Gorgoretti, B. (2013). The technical analyse of violoncello etudes. Eurasian Journal of Educational Research, 53/A, 257-274.
  • Gün, E. & Köse, H. S. (2012). Piyano eğitiminde müzikal terimler ve çalma tekniklerine ilişkin bilişsel düzey analizi. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(3), 246-257.
  • Hodeir, A. (1992). Müzik türleri ve biçimleri. İletişim.
  • Kasap, T. B. (Nisan, 2004). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki yardımcı çalgı piyano dersleri üzerine bir araştırma. İçinde Berrin Arslan (Ed.), 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildiri Kitabı (pp.160-175).
  • Koehler, L. (Ed.) (1897). Sonatinen-Album. C. F. Peters Edition.
  • Neto, L. G. (2017). Introduction to the art of playing on the piano forte de Muzio Clementi: O dedilhado como ferramenta de transição à obtenção do toque legato [Master’s thesis, Universidade Estadual de Campinas, Instituto de Artes, Campinas, SP].
  • Oğan, D. F. & Albuz, A. (2015). Piyano öğretiminde Carl Czerny Op.599 ve Jeanbaptiste Duvernoy Op.176 metodlarında yer alan etüdlerin klasik dönem sonatin icralarına etki durumu. Türk Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(1), 397-426.
  • Özyazıcı, B. (2020). Klasik dönem ve erken romantik dönem bestecilerinin piyano eserlerindeki yapısal farklılıklar. ATLAS Journal International Refereed Journal On Social Sciences, 6(31), 638-646.
  • Özyazıcı, F. (2019). Piyano eğitiminin ilk 5 yılı için; seçilmiş repertuvar ve metotlar ışığında uygulanabilecek pedagojik yöntemler (Tez No.549355) [Sanatta yeterlilik tezi, İstanbul Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Pamir, L. (t.y.). Çağdaş piyano eğitimi. Beyaz Köşk.
  • Ponce, W. (2019). The tyranny of tradition in piano teaching: a critical history from Clementi to the present. McFarland&Company, Inc, Publishers.
  • Sökezoğlu, D. A.& Barutçu, M. E. (2018). 19. Yüzyıl post-romantik bestecilerinden Aleksandr Nikolayeviç Skriyabin: sanatı, piyano tekniği, felsefesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 41-64.
  • Sönmezöz, F. (Nisan, 2011). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki piyano derslerinin içeriğine ve piyano eğitimine ilişkin genel bir değerlendirme. 2. International Conference on New Trends in Education and Their Implications (pp.1667-1672).
  • Sönmezöz, F. (2014). Müzik eğitimi anabilim dalları lisans piyano eğitiminde kullanılan eserlerin piyano çalma davranışlarını değerlendirme kriterleri açısından yarıyıllara göre dağılımı. Sanat Eğitimi Dergisi, 2(1), 50-87.
  • Tecimer, B. (2006). En güzel piyano sonatinleri. Sözkesen Matbaası.
  • Tighe, A. E. (1964). Muzio Clementi and his sonatas surviving as solo piano works. [Doctoral thesis, University of Michigan].
  • Toptaş, B. (2014). Piyano eserlerinden egzersiz yazma yöntemi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(29), 767-781.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yüksek Öğretim Kurulu. (2021). 2018 Müzik öğretmenliği lisans programı. Yüksek Öğretim Kurulu.

MÜZİK ÖĞRETMENİ YETİŞTİREN KURUMLARDA BAŞLANGIÇ ve ORTA DÜZEY PİYANO EĞİTİMİ ÇERÇEVESİNDE “MUZIO CLEMENTI OP.36 NO.1” SONATİNİN TEKNİK ANALİZİ

Year 2022, , 36 - 45, 31.12.2022
https://doi.org/10.17753/sosekev.1083354

Abstract

Bu araştırmada Muzio Clementi’ye ait Op.36 1 numaralı Do Majör sonatinin tüm bölümlerinin, başlangıç ve orta düzey piyano eğitiminde kazandırılmak istenen teknik konular açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Söz konusu sonatin ile ilgili ulaşılabilen yazılı belgeler incelenmiş, Op.36 Do Majör sonatine ait farklı yayın evlerinden basılmış olan notalar elde edilmiştir. Araştırma kapsamında incelenen notalar arasından Louis Koehler’in editörlüğünde Peters Edition tarafından özel koleksiyon olarak basılan sonatin albümünde yer alan örnek incelenmiştir. Söz konusu sonatinin üç bölümü de incelendiğinde legato, staccato, non legato, oktav aralık çalışması, parmak bağımsızlığı, gam, arpej, çift ses çalma, tril ve akor şeklinde teknik konuların yer aldığı görülmüştür. Bu açılardan Muzio Clementi’ye ait Op.36 sonatinlerden 1 numaralı Do Majör sonatinin tüm bölümlerinin piyano başlangıç ve orta düzey için teknik açıdan geliştirici bir eser olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.

References

  • Bağçeci, S. E. (2003). Piyano eğitiminde müzikal analizi kavramı-kapsamı ve örnek klavye analizleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1), 159-176.
  • Çimen, G. & Ercan, N. (2006). Piyano albümü. Arkadaş.
  • Eren, O. (2010). Clementi ve piyano tekniği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 241-253.
  • Fenmen, M. (1947). Piyanistin kitabı. Akba.
  • Gökbudak, S. Z. (2013). Piyano eğitiminde öğretim eserleri ve basamakları. Sibel Karakelle. (Ed.). Piyano öğretiminde pedagojik yaklaşımlar (pp.1-42). Pegem.
  • Gorgoretti, B. (2013). The technical analyse of violoncello etudes. Eurasian Journal of Educational Research, 53/A, 257-274.
  • Gün, E. & Köse, H. S. (2012). Piyano eğitiminde müzikal terimler ve çalma tekniklerine ilişkin bilişsel düzey analizi. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(3), 246-257.
  • Hodeir, A. (1992). Müzik türleri ve biçimleri. İletişim.
  • Kasap, T. B. (Nisan, 2004). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki yardımcı çalgı piyano dersleri üzerine bir araştırma. İçinde Berrin Arslan (Ed.), 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu Bildiri Kitabı (pp.160-175).
  • Koehler, L. (Ed.) (1897). Sonatinen-Album. C. F. Peters Edition.
  • Neto, L. G. (2017). Introduction to the art of playing on the piano forte de Muzio Clementi: O dedilhado como ferramenta de transição à obtenção do toque legato [Master’s thesis, Universidade Estadual de Campinas, Instituto de Artes, Campinas, SP].
  • Oğan, D. F. & Albuz, A. (2015). Piyano öğretiminde Carl Czerny Op.599 ve Jeanbaptiste Duvernoy Op.176 metodlarında yer alan etüdlerin klasik dönem sonatin icralarına etki durumu. Türk Sosyal Araştırmalar Dergisi, 19(1), 397-426.
  • Özyazıcı, B. (2020). Klasik dönem ve erken romantik dönem bestecilerinin piyano eserlerindeki yapısal farklılıklar. ATLAS Journal International Refereed Journal On Social Sciences, 6(31), 638-646.
  • Özyazıcı, F. (2019). Piyano eğitiminin ilk 5 yılı için; seçilmiş repertuvar ve metotlar ışığında uygulanabilecek pedagojik yöntemler (Tez No.549355) [Sanatta yeterlilik tezi, İstanbul Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Pamir, L. (t.y.). Çağdaş piyano eğitimi. Beyaz Köşk.
  • Ponce, W. (2019). The tyranny of tradition in piano teaching: a critical history from Clementi to the present. McFarland&Company, Inc, Publishers.
  • Sökezoğlu, D. A.& Barutçu, M. E. (2018). 19. Yüzyıl post-romantik bestecilerinden Aleksandr Nikolayeviç Skriyabin: sanatı, piyano tekniği, felsefesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 41-64.
  • Sönmezöz, F. (Nisan, 2011). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki piyano derslerinin içeriğine ve piyano eğitimine ilişkin genel bir değerlendirme. 2. International Conference on New Trends in Education and Their Implications (pp.1667-1672).
  • Sönmezöz, F. (2014). Müzik eğitimi anabilim dalları lisans piyano eğitiminde kullanılan eserlerin piyano çalma davranışlarını değerlendirme kriterleri açısından yarıyıllara göre dağılımı. Sanat Eğitimi Dergisi, 2(1), 50-87.
  • Tecimer, B. (2006). En güzel piyano sonatinleri. Sözkesen Matbaası.
  • Tighe, A. E. (1964). Muzio Clementi and his sonatas surviving as solo piano works. [Doctoral thesis, University of Michigan].
  • Toptaş, B. (2014). Piyano eserlerinden egzersiz yazma yöntemi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(29), 767-781.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yüksek Öğretim Kurulu. (2021). 2018 Müzik öğretmenliği lisans programı. Yüksek Öğretim Kurulu.
There are 24 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Feyza Sönmezöz 0000-0003-4388-5200

Publication Date December 31, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Sönmezöz, F. (2022). MÜZİK ÖĞRETMENİ YETİŞTİREN KURUMLARDA BAŞLANGIÇ ve ORTA DÜZEY PİYANO EĞİTİMİ ÇERÇEVESİNDE “MUZIO CLEMENTI OP.36 NO.1” SONATİNİN TEKNİK ANALİZİ. EKEV Akademi Dergisi(92), 36-45. https://doi.org/10.17753/sosekev.1083354