Bu çalışmada, Ağrı Kapalı Ceza İnfaz Kurumunda bulunan hükümlü ve tutukluların yazma motivasyonlarını etkileyen faktörler incelenmiştir. Araştırma, sınırlandırılmış alanlar olarak ceza infaz kurumundaki mahkûmlar için önemli bir iletişim aracı olan yazma motivasyonu üzerindeki etkili faktörleri tespit etmeyi ve mahkûmların motivasyon profillerini karakterize etmeyi amaçlamaktadır. Mahkûmların yazma motivasyonu karakterize edilirken Wigfield ve Guthrie (1997) tarafından geliştirilen “Okuma Motivasyonu Ölçeğinin” Durmuş (2014) Türkçe uyarlanmış hâlinden faydalanılmıştır. Bir açımlayıcı faktör analizi çalışması olan araştırmada yazma motivasyonu üzerinde etkili olan değer, haz ve benlik algısı arasındaki puanlar benzer olmasına rağmen, yazmanın değer boyutu diğer iki motivasyon profiline göre pozitif yönde farklılaştığı tespit edilmiştir. Mahkûmlara, özerk ortamlarda yazma fırsatı verildiğinde metinsellik açısından daha yetkin eserler ortaya çıkarmaları sağlanabilir.
Sayın Prof. Dr. Abdulhak Halim Ulaş Hoca'ma, T.C. Adalet Bakanlığına Teşekkürü bir borç bilirim.
In this study, the factors affecting the writing motivation of convicts and detainees in Ağrı Closed Penal Institution were analyzed. The research aims to identify the factors affecting the motivation to write, which is an important communication tool for inmates in penal institutions as limited areas, and to characterize the motivation profiles of inmates. The motivation of prisoners to write was charactarized by the use of the reading motivation scale developed by Wigfield and Guthrie (1997), adapted in Turkish by Durmuş (2014). In the research, which is a factor analysis study, it was found that although the scores between value, pleasure, and self-perception, which have an impact on writing motivation, were similar, the value dimension of writing was positively differentiated compared to the other two motivation profiles. When prisonlers are given the opportunity to write in autonomous environments, they can be able to creat more authoritative Works in terms of text.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |