Research Article
BibTex RIS Cite

İMAM HATİP LİSELERİNDE HİTABET VE MESLEKİ UYGULAMA DERSİ ÖĞRETİMİ VE MESLEKİ UYGULAMALAR

Year 2013, Issue: 57, 503 - 524, 29.11.2013

Abstract

İmam -Hatip Liseleri, öğretim programında bulunan meslek dersleri, genel kültür dersleri ve seçmeli dersler ile hem din görevliliğine hem de yüksek öğrenime hazırlayıcı program uygulayan okullardır. Mesleki uygulama yönünü ise yine programlarda yer alan derslerin kazanımlarını temel alarak Hitabet ve Mesleki Uygulama dersi kazandıracaktır. Bu araştırma din hizmetleri becerisini pekiştirmeyi amaçlayan Mesleki Uygulama ve Hitabet dersinin mesleki formasyon açısından önemi ortaya konulmuş, mesleki uygulamalarla ilgili sorunlar ders öğretmenleri ve öğrencilerin görüşleri çerçevesinde tele alınmış, mesleki uygulamaların daha düzenli ve planlı yapılması için öneriler getirilmiştir.

References

  • Bilgin, B. (1973). İmam hatip lisesinde uygulama dersi. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı :XXI, ss. 317-322
  • Bilgin, B.ve Selçuk, M. (1995). Din öğretimi özel öğretim yöntemleri. Ankara: Gün yayıncılık.
  • Çilenti, K.(1985). Özel öğretim yöntemleri. Ankara: Anı yayıncılık.
  • D.İ.Başkanlığı görüşü. I. Din Şurası Tebliğ ve Müzakereleri (1995)Ankara: D.İ.B yay.
  • Demirel, Ö. (1990).Yabancı dil öğretimi. Ankara: Usem yay.
  • Dökmen, Ü. (1994). İletişim çatışmaları ve empati. İstanbul: Sistem yayıncılık.
  • Ergün, M. (1992). Eğitim ve toplum - eğitim sosyolojisine giriş. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi yay.
  • Evrim, S. (1970). Suçluluk sorunu. İstanbul:İ.Ü.E.F. yay.
  • Fidan, N. ve Erden, M. (1991). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Kadıoğlu matbaası.
  • M.E.B, Millî Eğitim Bakanlığı. İmam-Hatip Liseleri Yönetmeliği, <http://mevzuat.meb.gov.tr/html/27305_1.html> 10.09.2013
  • M.E.B., Din Eğitimi Genel Müdürlüğü, Hitabet ve mesleki uygulama dersi öğretim programı <http://dogm.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/14>10.09.2013
  • Özek, A. (1991). İ.H.L. ve ehliyetli din işleri görevlisi yetiştirme işi, Din Öğretimi ve Din Hizmetleri Semineri, Ankara: D.İ.B yay
  • Tanyalı, H. (1970). Personel eğitimi. Ankara: Şenyuva matbaası
  • Turgut, M. F.(1992).Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Saydam matbaası
Year 2013, Issue: 57, 503 - 524, 29.11.2013

Abstract

References

  • Bilgin, B. (1973). İmam hatip lisesinde uygulama dersi. Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, sayı :XXI, ss. 317-322
  • Bilgin, B.ve Selçuk, M. (1995). Din öğretimi özel öğretim yöntemleri. Ankara: Gün yayıncılık.
  • Çilenti, K.(1985). Özel öğretim yöntemleri. Ankara: Anı yayıncılık.
  • D.İ.Başkanlığı görüşü. I. Din Şurası Tebliğ ve Müzakereleri (1995)Ankara: D.İ.B yay.
  • Demirel, Ö. (1990).Yabancı dil öğretimi. Ankara: Usem yay.
  • Dökmen, Ü. (1994). İletişim çatışmaları ve empati. İstanbul: Sistem yayıncılık.
  • Ergün, M. (1992). Eğitim ve toplum - eğitim sosyolojisine giriş. Malatya: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi yay.
  • Evrim, S. (1970). Suçluluk sorunu. İstanbul:İ.Ü.E.F. yay.
  • Fidan, N. ve Erden, M. (1991). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Kadıoğlu matbaası.
  • M.E.B, Millî Eğitim Bakanlığı. İmam-Hatip Liseleri Yönetmeliği, <http://mevzuat.meb.gov.tr/html/27305_1.html> 10.09.2013
  • M.E.B., Din Eğitimi Genel Müdürlüğü, Hitabet ve mesleki uygulama dersi öğretim programı <http://dogm.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/14>10.09.2013
  • Özek, A. (1991). İ.H.L. ve ehliyetli din işleri görevlisi yetiştirme işi, Din Öğretimi ve Din Hizmetleri Semineri, Ankara: D.İ.B yay
  • Tanyalı, H. (1970). Personel eğitimi. Ankara: Şenyuva matbaası
  • Turgut, M. F.(1992).Eğitimde ölçme ve değerlendirme metotları. Ankara: Saydam matbaası
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ömer Demir This is me

Publication Date November 29, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 57

Cite

APA Demir, Ö. (2013). İMAM HATİP LİSELERİNDE HİTABET VE MESLEKİ UYGULAMA DERSİ ÖĞRETİMİ VE MESLEKİ UYGULAMALAR. EKEV Akademi Dergisi(57), 503-524.