Bu çalışmanın amacı, ülkemizdeki yabancı dil öğretiminde öğrenci başarısını olumlu
ve olumsuz etkileyen unsurları belirleyerek bu unsurların yabancı dil öğrenimine etki-
lerinin nedenlerini, türlerini ve bunlarla baş etme yollarını araştırmaktır. Bu kapsamda
Hatay ilinde görev yapan İngilizce öğretmenlerinin görüşleri alınarak yabancı dil öğre-
timini etkileyen unsurlar belirlenmeye çalışılmıştır.
Bir olgu bilim çalışması olan bu araştırmada çalışmaya gönüllü katılan 2014 – 2015
akademik yılında 62 İngilizce öğretmeninin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formu
(YYGF) aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmada veriler içerik analizine tabi tutularak
yorumlanmıştır. Alan taraması ile oluşturulan Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formuna
uygulama öncesi öğretmenlerin ve uzmanların görüşü alınarak son şekli verilmiştir.
Analiz sonucuna göre İngilizce öğrenimini olumlu şekilde etkileyen unsurlar öğretmen
davranışları, öğrenci davranışları, dersin işlenişine ilişkin unsurlar ve çevresel unsurlar
olarak belirlenmiştir. İngilizce öğrenimini olumsuz olarak etkileyen unsurlar ise öğret-
men davranışları, öğrenci davranışları, dersin işlenişine ilişkin unsurlar, eğitim sistemine
ilişkin unsurlar ve çevresel unsurlar olarak belirlenmiştir. Ayrıca İngilizce öğretmenleri
yabancı dil öğretiminde başarıyı artırmaya yönelik olarak da dil öğretim yaklaşımına,
eğitim sistemine, öğretmene, öğrenciye ve materyale yönelik önerilerde bulunmuşlardır.
Yabancı Dil İngilizce Başarıyı Etkileyen Unsurlar Yabancı Dil Eğitimi Yabancı Dil Öğretimi.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 12, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 67 |