Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin alan sı-
navına ilişkin görüşlerinin tespit edilmesidir. Araştırma nitel bir araştırma olup, çalışma
grubunu Ağrı ilinde görev yapan 9 erkek 26 bayan olmak üzere toplam 35 okul öncesi
öğretmen ve 25 erkek, 68 bayan olmak üzere toplam 93 son sınıf okul öncesi öğretmen
adayı oluşturmaktadır. Araştırmada katılımcılara alan uzmanlara tarafından hazırlanan
8 soru yöneltilmiş ve bu sorulara verilen cevaplar içerik analizi tekniğiyle analiz edilerek
tablolaştırılıp elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların
% 97’si alan sınavının gerekliliği konusunda olumlu görüş belirtmiştir. Ancak dersler
açısından özellikle seçmeli derslerin sınav içeriğine alınmadığı ve kapsam geçerliliğinin
olmadığı yönünde görüş belirtmişlerdir. Alanda teorik sınavla birlikte uygulama sınavı-
nın alan açısından önemli olduğu ifade edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 12, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 67 |