Research Article
BibTex RIS Cite

YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI

Year 2016, Issue: 67, 303 - 314, 12.09.2016

Abstract

Tarih boyunca insanlar çeşitli amaçlar ve yöntemlerle yabancı dil öğrenme uğraşısı
içine girmişlerdir. Yabancı dil öğrenmek, o dilde iletişim kurabilmek için gerekli bilgi
ve becerilerin edinilmesi sürecidir. Bir yabancı dil öğrenilirken çoğunlukla ihmal edilen
alan edebiyat alanıdır. Bazı öğrencilerin olumsuz bakış açısı ve bilinmeyenden korkma
yönelimi dil öğretiminde edebiyatın gözden kaçırılmasına neden olmuştur.
Sınıf ortamında yabancı dil eğitim süreci çok çeşitli yöntemlerle desteklenmekte ve
sürdürülmektedir. Bu yöntemlere ek olarak kullanılan kaynaklar da önem arz etmektedir.
Bu çalışma üniversitede yabancı dil eğitimi alan öğrencilerin, öğrendikleri dil ile ilgili
edebiyat dersini ve dersin işleniş yöntemini incelemeyi hedeflemektedir.

References

  • Aras, G. (2007). Edebiyatın yabancı dil öğretimindeki rolü, önemi ve etkisinin değerlen- dirilmesi üzerine durum çalışması ve analizi. Türkiye’de yabancı dil eğitimi ulu- sal kongresi, 22-23 Kasım, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Atun Ermağan, E., Şavlı, F. (2015). Yabancı dil eğitiminde edebi metinler kullanımı. In- ternational Journal of Languages’ education and teaching. p. 885-893.
  • Bear, J. M. (1998). Anadili ve yabancı dil öğretimi. Hazırlayan Ayşe Kilimci. İstanbul: Papirüs yayınları.
  • Bülbül, M. (2007). Karşılaştırmalı edebiyat çalışmalarının yabancı dil eğitimine katkısı- na yönelik bir uygulama. Türkiye’de yabancı dil eğitimi ulusal kongresi, 22-23
  • Kasım, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara. Büyükkantarcıoğlu, S. N. (2006). Toplumsal gerçeklik ve dil. İstanbul: Multilingual.
  • Can, B. (2009) Muhammed Teymûr’un Fi’l-Kıtâr adlı kısa öyküsünün anlatısal metin yönünden incelenmesi. Nüsha Şarkiyat Araştırmaları Dergisi. 29, s. 29-54.
  • Ceviz, N. (2005). Modern Libya edebiyatı (şiir-öykü). Ankara: Aktif Yayınevi.
  • Çakır, M. (1990). Yabancı dil öğretiminde edebiyatın yeri: metin okuma ve inceleme dersi için öneriler. Kurgu Dergisi. 8, s. 595-601.
  • Demir, Y. (2002). İlk dönem Türk hikâyelerinde anlatıcılar tipolojisi. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Eagleton, T. (2014). Edebiyat kuramı. (Çev. T. Birkan). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Eco, U. (1996). Anlatı ormanlarında altı gezinti. (Çev. K. Atakay). İstanbul: Can Yayın- ları.
  • Ekmekçi, F. Ö. (1983). Yabancı dil eğitimi kavram ve kapsamı. Türk Dili Dergisi Dil Öğretimi Özel Sayısı, 379-380, s. 106-115.
  • Er, R. (2012). Çağdaş Arap edebiyatı seçkisi. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Eyuboğlu, S. (1998). Yabancı dil ve kültür. Hazırlayan Ayşe Kilimci. İstanbul: Papirüs yayınları, s. 170-173.
  • Genç, H.N. (2003). Yabancı dil öğretiminde öğretim tekniği olarak dramanın kullanımı ve bir örnek. KKEFD, 8, s. 267-276.
  • Gülsoy, M. (2006). Büyübozumu: Yaratıcı yazarlık. İstanbul: Can Sanat Yayınları.
  • Gündüzöz, S. (2010). Arapça öğretiminde başvurulacak bazı yöntem ve teknikler. On Dokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29, s. 35-53.
  • Güz, N. (1983). Yabancı dil öğretiminde yazınsal betiklerden yararlanma sorunu. Türk Dili Dergisi Dil Öğretimi Özel Sayısı, 379-380, s. 174-177.
  • İleri, C. (2007). Yazının da yırtılıverdiği yer Bir Bilge Karasu okuması. İstanbul: Metis Yayınları.
  • İnce, Ö. (2002). Yazınsal söylem üzerine. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Medni, B. (2010). Arapça öğretiminde edebi materyallerin kullanımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kocaman, A. (1983). Yabancı dil öğretiminde yeni yönelimler. Türk Dili Dergisi Dil Öğ- retimi Özel Sayısı, 379-380, s. 116-122.
  • Köksal, A. (2003). Dil ile ekin. İstanbul: Toroslu Yayınları.
  • Özünlü, Ü. (1983). Yabancı dil öğretiminde yazınsal metinlerin yeri ve kullanımı. Türk Dili Dergisi Dil Öğretimi Özel Sayısı, 379-380, s. 178-190.
  • Özünlü, Ü. (2001). Edebiyatta dil kullanımları. İstanbul: Multilingual.
  • Yazıcı, H. (2002). Göç edebiyatı: Doğuyu batıya taşıyanlar. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
Year 2016, Issue: 67, 303 - 314, 12.09.2016

Abstract

References

  • Aras, G. (2007). Edebiyatın yabancı dil öğretimindeki rolü, önemi ve etkisinin değerlen- dirilmesi üzerine durum çalışması ve analizi. Türkiye’de yabancı dil eğitimi ulu- sal kongresi, 22-23 Kasım, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • Atun Ermağan, E., Şavlı, F. (2015). Yabancı dil eğitiminde edebi metinler kullanımı. In- ternational Journal of Languages’ education and teaching. p. 885-893.
  • Bear, J. M. (1998). Anadili ve yabancı dil öğretimi. Hazırlayan Ayşe Kilimci. İstanbul: Papirüs yayınları.
  • Bülbül, M. (2007). Karşılaştırmalı edebiyat çalışmalarının yabancı dil eğitimine katkısı- na yönelik bir uygulama. Türkiye’de yabancı dil eğitimi ulusal kongresi, 22-23
  • Kasım, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara. Büyükkantarcıoğlu, S. N. (2006). Toplumsal gerçeklik ve dil. İstanbul: Multilingual.
  • Can, B. (2009) Muhammed Teymûr’un Fi’l-Kıtâr adlı kısa öyküsünün anlatısal metin yönünden incelenmesi. Nüsha Şarkiyat Araştırmaları Dergisi. 29, s. 29-54.
  • Ceviz, N. (2005). Modern Libya edebiyatı (şiir-öykü). Ankara: Aktif Yayınevi.
  • Çakır, M. (1990). Yabancı dil öğretiminde edebiyatın yeri: metin okuma ve inceleme dersi için öneriler. Kurgu Dergisi. 8, s. 595-601.
  • Demir, Y. (2002). İlk dönem Türk hikâyelerinde anlatıcılar tipolojisi. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Eagleton, T. (2014). Edebiyat kuramı. (Çev. T. Birkan). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Eco, U. (1996). Anlatı ormanlarında altı gezinti. (Çev. K. Atakay). İstanbul: Can Yayın- ları.
  • Ekmekçi, F. Ö. (1983). Yabancı dil eğitimi kavram ve kapsamı. Türk Dili Dergisi Dil Öğretimi Özel Sayısı, 379-380, s. 106-115.
  • Er, R. (2012). Çağdaş Arap edebiyatı seçkisi. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Eyuboğlu, S. (1998). Yabancı dil ve kültür. Hazırlayan Ayşe Kilimci. İstanbul: Papirüs yayınları, s. 170-173.
  • Genç, H.N. (2003). Yabancı dil öğretiminde öğretim tekniği olarak dramanın kullanımı ve bir örnek. KKEFD, 8, s. 267-276.
  • Gülsoy, M. (2006). Büyübozumu: Yaratıcı yazarlık. İstanbul: Can Sanat Yayınları.
  • Gündüzöz, S. (2010). Arapça öğretiminde başvurulacak bazı yöntem ve teknikler. On Dokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 29, s. 35-53.
  • Güz, N. (1983). Yabancı dil öğretiminde yazınsal betiklerden yararlanma sorunu. Türk Dili Dergisi Dil Öğretimi Özel Sayısı, 379-380, s. 174-177.
  • İleri, C. (2007). Yazının da yırtılıverdiği yer Bir Bilge Karasu okuması. İstanbul: Metis Yayınları.
  • İnce, Ö. (2002). Yazınsal söylem üzerine. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Medni, B. (2010). Arapça öğretiminde edebi materyallerin kullanımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kocaman, A. (1983). Yabancı dil öğretiminde yeni yönelimler. Türk Dili Dergisi Dil Öğ- retimi Özel Sayısı, 379-380, s. 116-122.
  • Köksal, A. (2003). Dil ile ekin. İstanbul: Toroslu Yayınları.
  • Özünlü, Ü. (1983). Yabancı dil öğretiminde yazınsal metinlerin yeri ve kullanımı. Türk Dili Dergisi Dil Öğretimi Özel Sayısı, 379-380, s. 178-190.
  • Özünlü, Ü. (2001). Edebiyatta dil kullanımları. İstanbul: Multilingual.
  • Yazıcı, H. (2002). Göç edebiyatı: Doğuyu batıya taşıyanlar. İstanbul: Kaknüs Yayınları.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Senem Soyer This is me

Publication Date September 12, 2016
Published in Issue Year 2016 Issue: 67

Cite

APA Soyer, S. (2016). YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE EDEBİYATIN YERİ VE DİL BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE KATKISI. EKEV Akademi Dergisi(67), 303-314.