FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ETKİNLİK KAVRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Year 2016,
Issue: 68, 101 - 116, 27.12.2016
Ferhat Öztürk
Bilge Öztürk
Abstract
Bu çalışmada; fen bilgisi öğretmeni adaylarının etkinlik kavramına ilişkin düşüncelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın araştırma grubunu; Türkiye’nin Doğu Karadeniz Bölgesi’nde bulunan bir devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği bölümünün üçüncü sınıfında öğrenim görmekte olan 28 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada araştırma grubundaki öğretmen adaylarının etkinlik kavramıyla ilgili görüşlerini almak için, adaylara üç açık uçlu sorudan oluşan yazılı görüş formu uygulanmıştır. Yazılı görüş formundan elde edilen verilere içerik analizi yapılmıştır. Verilerin analizi sonucunda, öğretmen adaylarının etkinlik kavramıyla ilgili algılarının çeşitlilik gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının lisans öğrenimleri süresince etkinlik kavramına yönelik ders alıp almadıklarına dair, adayların fikir birliği içerisinde olmadıkları görülmüştür. Son olarak öğretmen adaylarının etkili bir etkinliğin hangi özelliklere sahip olması gerektiği konusunda farklı görüşlere sahip oldukları tespit edilmiştir.
References
- Akpınar, B. (2010). Yapılandırmacı yaklaşımda öğretmenin, öğrencinin ve velinin rolü.
Eğitim-Bir-Sen Dergisi, 6 (16), 16-20.
- Altıntaş, E. ve Kaya, H. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının drama yöntemiyle
fen ve teknoloji dersinin işlenmesine yönelik öz -yeterlik ve tutumları. Erciyes
Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 28 (4), 287-295.
- Arslan, A., Orhan, A. ve Kırbaş, A. (2010). Türkçe dersinde yapılandırmacı öğrenme
yaklaşımının uygulanmasına ilişkin yönetici görüşleri. Atatürk Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (1), 85-100.
- Aykaç, N. (2007). İlköğretim programında yer alan etkinliklerin öğretmen görüşleri
doğrultusunda değerlendirilmesi (Sinop ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8 (2), 19-35.
- Biccard, P. ve Wessels, D. (2015). Student mathematical activity as a springboard to
developing teacher didactisation practices. Pythagoras, 36 (2), Art.#294, 9
pages. http://dx.doi.org/10.4102/pythagoras.v36i2.294
- Özmantar, M. F. ve Bingölbali, E. (2010). Etkinlik tasarımı ve temel tasarım prensipleri.
E. Bingölbali ve M. F. Özmantar, (Ed.), İlköğretimde karşılaşılan matematiksel
zorluklar ve çözüm önerileri (2. Baskı) içinde (313-348). Ankara: Pegem
akademi.
- Bozkurt, A. (2012). Matematik öğretmenlerinin matematiksel etkinlik kavramına dair
algıları. Eğitim ve Bilim, 37 (166), 101-115.
- Brousseau, G. (1997). Theory of didactical situations in mathematics. Dordrecht: Kluwer
Acedemic Publishers.
- Budak, İ. ve Budak, A. (2014). Nicel, nitel ve karma araştırmalarda örnekleme. S.B.
Demir, (Ed.), Eğitim araştırmaları; nicel, nitel ve karma yaklaşımlar içinde
(215-242). Ankara: Eğiten Kitap.
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012).
Bilimsel araştırma yöntemleri (11. baskı). Ankara: Pegem akademi.
- Choo, C. B. (2007).Activity-based approach to authentic learning in a vocational institute.
Educational Media International, 44 (3), 185–205.
- Çakıcı, Y. (2012). Fen ve teknoloji öğretiminde yapılandırmacı yaklaşım. Ö. Taşkın,
(Ed.), Fen ve teknoloji öğretiminde yeni yaklaşımlar (2. Baskı) içinde (1-22).
Ankara: Pegem Akademi.
- Çandar, H. ve Şahin, A. E. (2013). Yapılandırmacı yaklaşımın sınıf yönetimine etkilerine
ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44,
- 109-119. Choo, C.B. (2007). Activity-based approach to authentic learning in a
vocational institute. Educational Media International, 44(3), 185–205.
- Çepni, S., Bacanak,A. ve Küçük, M. (2003). Fen eğitiminin amaçlarında değişen değerler.
Fen- Teknoloji- Toplum Değerler Dergisi, 1 (4), 7–29.
- Çömek, A., Akınoğlu, Ö., Elmacı, E. ve Gündoğdu, T. (2016). Fen eğitiminde kavram
haritaları kullanımının akademik başarı ve tutuma etkisi. International Journal
of Human Sciences, 13 (1), 348-363.
- Doyle, W. (1988). Work in mathematics classes: The context of students’thinking during
instruction. Educational Psychologist, 23, 167-180.
- Doyle, W. (1990). Themes in teacher education research. In R. Houston (Ed.), Handbook
of rerearch on teacher education (3-24). New York: Macmillan.
- Dreyfus, T. ve Tsamir, P. (2004). Ben’s consoliation of knowledge structures about infinite
sets. Journal of Mathematical Behavior, 23 (3), 271-300.
- Duffy, T. M. ve Jonassen D. H. (1992). Constructivism: New implicationsfor instructional
technology. In T. M. Duffy and D. H. Jonassen (Eds.), Constructivism and the
technology of instruction: A conversation (pp. 1-16). Hillsdale, New Jersey:
Lawrence Erlbaum Associates.
- Ekiz, D. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
- Evrekli, E., İnal, D., Balım, A.G. ve Kesercioğlu, T. (2009). Fen öğretmen adaylarına
yönelik yapılandırmacı yaklaşım tutum ölçeği: geçerlilik ve güvenirlik çalışması.
Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6 (2), 134-148.
- Francom, G. M. ve Gardner, J. (2014). What is task-centered learning?. TechTrends, 58
(5), 28-36.
- Hilcenko, S. (2015). A model: Animated logical mathematical tasks for the younger
elementary school children. IOSR Journal of Research & Method in Education
(IOSR-JRME), 5 (4), 39-42.
- Jones, K. ve Pepin, B. (2016). Research on mathematics teachers as partners in task
design. Journal of Mathematics Teacher Education, 19 (2), 105-121.
- Kaleli-Yılmaz, G. (2014). Durum çalışması. M. Metin, (Ed.), Kuramdan uygulamaya
eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (1. Baskı) içinde (261-285). Ankara:
Pegem Akademi.
- Kalender, A. (2006). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım temelli “yeni
matematik programı”nın uygulanması sürecinde karşılaştığı sorunlar ve
bu sorunların çözümüne yönelik önerileri. Yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül
Üniversitesi, İzmir.
- Karakuş, M. ve Yeşilpınar, M. (2013). İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde
uygulanan etkinliklerin ve ölçme-değerlendirme sürecinin incelenmesi: Bir
durum çalışması, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3 (1), 35-54.
- Kiyoyuki, O. (2006). The effects of activity-based teaching materials on "human and
nature" in science field at junior high school: practical research using the environmental education program project wild. Japanese Journal of Biological
Education, 45 (3), 170- 180.
- Küçüközer, H., Bostan, A., Kenar, Z., Seçer, S. ve Yavuz, S. (2008). Altıncı sınıf
fen ve teknoloji ders kitaplarının yapılandırmacı öğrenme kuramına göre
değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 7 (1), 111-126.
- Laçin-Şimşek, C. (2014). Etkinlik temelli (Hands-on science) fen. Ö. Keleş, (Ed.),
Uygulamalı etkinliklerle fen eğitiminde yeni yaklaşımlar (1. Baskı) içinde (200-
211). Ankara: Pegem Akademi.
- MacDonald, J. (2008). Blended learning and online tutoring: planning learner support
and activity design (2nd ed.). England: Gower Publishing.
- Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013). İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar)
Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Milli Eğitim
Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
- Moyer, P. S., Bolyard, J. J. ve Spikell, M. A. (2002). What are virtual manipulatives?
Teaching Children Mathematics, 8 (6), 372-377.
Nyman, R. (2016). What makes a mathematical task interesting?. Educational Research
and Reviews, 11 (16), 1509-1520.
- Olkun, S. ve Toluk-Uçar, Z. (2007). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi (3.
Baskı). Ankara: Maya Akademi.
- Özmantar, M.F, Bozkurt, A., Demir, S., Bingölbali, E. ve Açıl, E. (2010). Sınıf
öğretmenlerinin etkinlik kavramına ilişkin algıları. Selçuk Üniversitesi Ahmet
Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 379-398.
- Özmen, H. (2011). Öğrenme kuramları ve fen bilimleri öğretimindeki uygulamaları. S.
Çepni, (Ed.), Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi (9. Baskı) içinde
(34-96). Ankara: Pegem Akademi.
- Öztürk F., Işık, A. ve Öztürk, B. (2014). Preservice elementary mathematics teachers’
written views on the concept of instructional activity. International Conference
on New Horizons in Education içinde. Paris, France.
- Öztürk, F. ve Işık, A. (2014). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının etkinlik
kavramıyla ilgili görüşleri [Öz]. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi
Kongresi içinde. Adana: Çukurova Üniversitesi.
- Perkins, D. (1999). The many faces of constructivism. Educational Leadership, 57 (3),
6-11.
- Saiz, M. ve Figueras, O. (2009). A research-based workshop design for volüme tasks.
In B. Clarke, B. Grevholm ve R. Millman (Eds.), Task in prmary mathematics
teacher education (pp. 197-214). New York: Springer.
- Stein, M. K., Grover, B. W. ve Henningsen, M. (1996). Building student capacity for
mathematical thinking and reasoning: An analysis of mathematical tasks used in reform classrooms. American Educational Research Journal Summer, 33 (2),
455-488.
- Stylianides, A. J. ve Stylianides, G.J. (2008). Studying the classroom implementation of
tasks: High-level mathematical tasks embedded in ‘real-life’ contexts. Teaching
and Teacher Education, 24, 859-875.
- Swan, M. (2007). The impact of task-based professional development on teachers’
practices and beliefs: A design research study. Journal of Mathematics Teacher
Education, 10, 217-237.
- Toprak,Ç., Uğurel,I. veTuncer, G.(2014). Öğretmen adaylarının geliştirdiklerimatematik
öğrenme etkinliklerinin seçilen konu, amaç, uygulama şekli bileşenleri açısından
analizi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 5 (1), 39-59.
- Toptaş, V. (2008). Geometri öğretiminde sınıfta yapılan etkinlikler ile öğretme-öğrenme
sürecinin incelenmesi. İlköğretim Online, 7 (1), 91-110.
- Tüfekçi-Aslim, S. (2011). Yapılandırmacı yaklaşım. S. Büyükalan Filiz, (Ed.), Öğrenme
öğretme kuram ve yaklaşımları (1. Baskı) içinde (336-354). Ankara: Pegem
Akademi.
- Uğurel, I. ve Bukova-Güzel, E. (2010). Matematiksel öğrenme etkinlikleri üzerine bir
araştırma ve kavramsal bir çerçeve önerisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Dergisi, 39, 333-347.
- Uğurel, I., Bukova-Güzel, E. ve Kula, S. (2010). Matematik öğretmenlerinin öğrenme
etkinlikleri hakkındaki görüş ve deneyimleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 28,
103-123.
- Watson, A., Ohtani, M., Ainley, J., Frant, J. B., Doorman, M., Kieran, C. ve diğ. (2013).
Introduction. In C. Margolinas(Ed.), International Commission on Mathematical
Instruction Study 22: Vol. 1. Task design in mathematics education (pp. 9-16).
UK: Oxford.
- Yürekli, B. (2015). Prospectıve teachers’ self-efficacy for preparing and implementing
worthwhile mathematical tasks. Doktoral dissertation, Middle East Technical
University, Ankara.
Year 2016,
Issue: 68, 101 - 116, 27.12.2016
Ferhat Öztürk
Bilge Öztürk
References
- Akpınar, B. (2010). Yapılandırmacı yaklaşımda öğretmenin, öğrencinin ve velinin rolü.
Eğitim-Bir-Sen Dergisi, 6 (16), 16-20.
- Altıntaş, E. ve Kaya, H. (2012). Fen bilgisi öğretmen adaylarının drama yöntemiyle
fen ve teknoloji dersinin işlenmesine yönelik öz -yeterlik ve tutumları. Erciyes
Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 28 (4), 287-295.
- Arslan, A., Orhan, A. ve Kırbaş, A. (2010). Türkçe dersinde yapılandırmacı öğrenme
yaklaşımının uygulanmasına ilişkin yönetici görüşleri. Atatürk Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (1), 85-100.
- Aykaç, N. (2007). İlköğretim programında yer alan etkinliklerin öğretmen görüşleri
doğrultusunda değerlendirilmesi (Sinop ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi
Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8 (2), 19-35.
- Biccard, P. ve Wessels, D. (2015). Student mathematical activity as a springboard to
developing teacher didactisation practices. Pythagoras, 36 (2), Art.#294, 9
pages. http://dx.doi.org/10.4102/pythagoras.v36i2.294
- Özmantar, M. F. ve Bingölbali, E. (2010). Etkinlik tasarımı ve temel tasarım prensipleri.
E. Bingölbali ve M. F. Özmantar, (Ed.), İlköğretimde karşılaşılan matematiksel
zorluklar ve çözüm önerileri (2. Baskı) içinde (313-348). Ankara: Pegem
akademi.
- Bozkurt, A. (2012). Matematik öğretmenlerinin matematiksel etkinlik kavramına dair
algıları. Eğitim ve Bilim, 37 (166), 101-115.
- Brousseau, G. (1997). Theory of didactical situations in mathematics. Dordrecht: Kluwer
Acedemic Publishers.
- Budak, İ. ve Budak, A. (2014). Nicel, nitel ve karma araştırmalarda örnekleme. S.B.
Demir, (Ed.), Eğitim araştırmaları; nicel, nitel ve karma yaklaşımlar içinde
(215-242). Ankara: Eğiten Kitap.
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012).
Bilimsel araştırma yöntemleri (11. baskı). Ankara: Pegem akademi.
- Choo, C. B. (2007).Activity-based approach to authentic learning in a vocational institute.
Educational Media International, 44 (3), 185–205.
- Çakıcı, Y. (2012). Fen ve teknoloji öğretiminde yapılandırmacı yaklaşım. Ö. Taşkın,
(Ed.), Fen ve teknoloji öğretiminde yeni yaklaşımlar (2. Baskı) içinde (1-22).
Ankara: Pegem Akademi.
- Çandar, H. ve Şahin, A. E. (2013). Yapılandırmacı yaklaşımın sınıf yönetimine etkilerine
ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44,
- 109-119. Choo, C.B. (2007). Activity-based approach to authentic learning in a
vocational institute. Educational Media International, 44(3), 185–205.
- Çepni, S., Bacanak,A. ve Küçük, M. (2003). Fen eğitiminin amaçlarında değişen değerler.
Fen- Teknoloji- Toplum Değerler Dergisi, 1 (4), 7–29.
- Çömek, A., Akınoğlu, Ö., Elmacı, E. ve Gündoğdu, T. (2016). Fen eğitiminde kavram
haritaları kullanımının akademik başarı ve tutuma etkisi. International Journal
of Human Sciences, 13 (1), 348-363.
- Doyle, W. (1988). Work in mathematics classes: The context of students’thinking during
instruction. Educational Psychologist, 23, 167-180.
- Doyle, W. (1990). Themes in teacher education research. In R. Houston (Ed.), Handbook
of rerearch on teacher education (3-24). New York: Macmillan.
- Dreyfus, T. ve Tsamir, P. (2004). Ben’s consoliation of knowledge structures about infinite
sets. Journal of Mathematical Behavior, 23 (3), 271-300.
- Duffy, T. M. ve Jonassen D. H. (1992). Constructivism: New implicationsfor instructional
technology. In T. M. Duffy and D. H. Jonassen (Eds.), Constructivism and the
technology of instruction: A conversation (pp. 1-16). Hillsdale, New Jersey:
Lawrence Erlbaum Associates.
- Ekiz, D. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
- Evrekli, E., İnal, D., Balım, A.G. ve Kesercioğlu, T. (2009). Fen öğretmen adaylarına
yönelik yapılandırmacı yaklaşım tutum ölçeği: geçerlilik ve güvenirlik çalışması.
Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6 (2), 134-148.
- Francom, G. M. ve Gardner, J. (2014). What is task-centered learning?. TechTrends, 58
(5), 28-36.
- Hilcenko, S. (2015). A model: Animated logical mathematical tasks for the younger
elementary school children. IOSR Journal of Research & Method in Education
(IOSR-JRME), 5 (4), 39-42.
- Jones, K. ve Pepin, B. (2016). Research on mathematics teachers as partners in task
design. Journal of Mathematics Teacher Education, 19 (2), 105-121.
- Kaleli-Yılmaz, G. (2014). Durum çalışması. M. Metin, (Ed.), Kuramdan uygulamaya
eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (1. Baskı) içinde (261-285). Ankara:
Pegem Akademi.
- Kalender, A. (2006). Sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşım temelli “yeni
matematik programı”nın uygulanması sürecinde karşılaştığı sorunlar ve
bu sorunların çözümüne yönelik önerileri. Yüksek lisans tezi. Dokuz Eylül
Üniversitesi, İzmir.
- Karakuş, M. ve Yeşilpınar, M. (2013). İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde
uygulanan etkinliklerin ve ölçme-değerlendirme sürecinin incelenmesi: Bir
durum çalışması, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3 (1), 35-54.
- Kiyoyuki, O. (2006). The effects of activity-based teaching materials on "human and
nature" in science field at junior high school: practical research using the environmental education program project wild. Japanese Journal of Biological
Education, 45 (3), 170- 180.
- Küçüközer, H., Bostan, A., Kenar, Z., Seçer, S. ve Yavuz, S. (2008). Altıncı sınıf
fen ve teknoloji ders kitaplarının yapılandırmacı öğrenme kuramına göre
değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 7 (1), 111-126.
- Laçin-Şimşek, C. (2014). Etkinlik temelli (Hands-on science) fen. Ö. Keleş, (Ed.),
Uygulamalı etkinliklerle fen eğitiminde yeni yaklaşımlar (1. Baskı) içinde (200-
211). Ankara: Pegem Akademi.
- MacDonald, J. (2008). Blended learning and online tutoring: planning learner support
and activity design (2nd ed.). England: Gower Publishing.
- Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013). İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar)
Fen Bilimleri Dersi (3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Milli Eğitim
Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
- Moyer, P. S., Bolyard, J. J. ve Spikell, M. A. (2002). What are virtual manipulatives?
Teaching Children Mathematics, 8 (6), 372-377.
Nyman, R. (2016). What makes a mathematical task interesting?. Educational Research
and Reviews, 11 (16), 1509-1520.
- Olkun, S. ve Toluk-Uçar, Z. (2007). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi (3.
Baskı). Ankara: Maya Akademi.
- Özmantar, M.F, Bozkurt, A., Demir, S., Bingölbali, E. ve Açıl, E. (2010). Sınıf
öğretmenlerinin etkinlik kavramına ilişkin algıları. Selçuk Üniversitesi Ahmet
Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 379-398.
- Özmen, H. (2011). Öğrenme kuramları ve fen bilimleri öğretimindeki uygulamaları. S.
Çepni, (Ed.), Kuramdan uygulamaya fen ve teknoloji öğretimi (9. Baskı) içinde
(34-96). Ankara: Pegem Akademi.
- Öztürk F., Işık, A. ve Öztürk, B. (2014). Preservice elementary mathematics teachers’
written views on the concept of instructional activity. International Conference
on New Horizons in Education içinde. Paris, France.
- Öztürk, F. ve Işık, A. (2014). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının etkinlik
kavramıyla ilgili görüşleri [Öz]. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi
Kongresi içinde. Adana: Çukurova Üniversitesi.
- Perkins, D. (1999). The many faces of constructivism. Educational Leadership, 57 (3),
6-11.
- Saiz, M. ve Figueras, O. (2009). A research-based workshop design for volüme tasks.
In B. Clarke, B. Grevholm ve R. Millman (Eds.), Task in prmary mathematics
teacher education (pp. 197-214). New York: Springer.
- Stein, M. K., Grover, B. W. ve Henningsen, M. (1996). Building student capacity for
mathematical thinking and reasoning: An analysis of mathematical tasks used in reform classrooms. American Educational Research Journal Summer, 33 (2),
455-488.
- Stylianides, A. J. ve Stylianides, G.J. (2008). Studying the classroom implementation of
tasks: High-level mathematical tasks embedded in ‘real-life’ contexts. Teaching
and Teacher Education, 24, 859-875.
- Swan, M. (2007). The impact of task-based professional development on teachers’
practices and beliefs: A design research study. Journal of Mathematics Teacher
Education, 10, 217-237.
- Toprak,Ç., Uğurel,I. veTuncer, G.(2014). Öğretmen adaylarının geliştirdiklerimatematik
öğrenme etkinliklerinin seçilen konu, amaç, uygulama şekli bileşenleri açısından
analizi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 5 (1), 39-59.
- Toptaş, V. (2008). Geometri öğretiminde sınıfta yapılan etkinlikler ile öğretme-öğrenme
sürecinin incelenmesi. İlköğretim Online, 7 (1), 91-110.
- Tüfekçi-Aslim, S. (2011). Yapılandırmacı yaklaşım. S. Büyükalan Filiz, (Ed.), Öğrenme
öğretme kuram ve yaklaşımları (1. Baskı) içinde (336-354). Ankara: Pegem
Akademi.
- Uğurel, I. ve Bukova-Güzel, E. (2010). Matematiksel öğrenme etkinlikleri üzerine bir
araştırma ve kavramsal bir çerçeve önerisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim
Fakültesi Dergisi, 39, 333-347.
- Uğurel, I., Bukova-Güzel, E. ve Kula, S. (2010). Matematik öğretmenlerinin öğrenme
etkinlikleri hakkındaki görüş ve deneyimleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 28,
103-123.
- Watson, A., Ohtani, M., Ainley, J., Frant, J. B., Doorman, M., Kieran, C. ve diğ. (2013).
Introduction. In C. Margolinas(Ed.), International Commission on Mathematical
Instruction Study 22: Vol. 1. Task design in mathematics education (pp. 9-16).
UK: Oxford.
- Yürekli, B. (2015). Prospectıve teachers’ self-efficacy for preparing and implementing
worthwhile mathematical tasks. Doktoral dissertation, Middle East Technical
University, Ankara.