Dünya tarihinin bir parçası olan salgınlar sadece insan sağlığı değil toplumların
sosyal ve ekonomik sistemleri üzerinde de önemli bir etkiye sahiptir. Bu sistemlerden birisi
de eğitimdir. Küresel salgın (pandemi) sürecinde çocuklar arasındaki etkileşimi en aza
indirmek ve çok sayıda insanın bir araya geldiği üniversite ortamlarında riski ortadan
kaldırmak amacıyla eğitim verilen kurumlarında yüz yüze eğitime ara verilmek zorunda
kalınmıştır. Öğrenme, uzaktan eğitim yoluyla (radyo frekans yayınları, televizyondan
yapılan yayınlar yayınları, çevrimiçi öğretim materyalleri veya çevrim içi etkileşim ile
yürütülen canlı dersler vb.) gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada Covid-19 salgını
sürecinde yüz yüze eğitime ara verilmesi ile birlikte öğrenmenin sürdürülmesi adına okullarda
neler yapıldığını belirlemek amaçlanmıştır. Öncelikle dünya tarihindeki salgın hastalık
dönemlerinde ve günümüz Covid-19 salgını sürecinde öğrenmenin sürdürülmesine ilişkin
yazın taraması ile problem durumu ortaya koyulmaya çalışılmış, ardından Gaziantep
ili merkezinde bulunan bir ortaokulda gerçekleştirilen durum çalışmasına yer
verilmiştir. Araştırma tek durum çalışması olarak yürütüldüğü için ayrıca örnekleme yöntemine
gidilmemiştir. Tek durum olarak alınan Gaziantep il merkezindeki resmi bir
ortaokulda çalışmakta olan ve görüşmeyi kabul eden tüm öğretmenler (N= 9) araştırmanın veri
toplanılan çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama yöntemi
için görüşme tekniği yoluna başvurulmuştur. Bu görüşmelerden veri toplamak için araştırmayı
yürütenler tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde
edilen verilere içerik analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgular ışığında
öğretmen mentorluğu, öğretim teknolojilerini kullanma ve öğrenme içeriği hazırlama olmak üzere üç tema ve 16 kod belirlenmiştir.
Sonuç olarak, öğrenmenin sürdürülmesine ilişkin öğretmenler bu süreçte çeşitli yol ve
yöntemler ile eğitimin devam etmesini ve bilgilerin öğrencilere aktarımını sağlamışlardır.
Öğretmenlere uzaktan eğitimin daha etkili
sürdürülebilmesi adına hizmet içi eğitimler verilerek, kendilerini motive etmelerine ve
geliştirmelerine yardımcı olunması gereklidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 3, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 89 |