Bu araştırma, okulöncesi kurum yöneticileri ile bu kurumlarda öğrencisi bulunan
velilerin okul öncesi din eğitimine ilişkin görüşleri ışığında Diyanet İşleri Başkanlığı
bünyesinde il müftülüklerince organize edilen okul öncesi Kur’an kurslarındaki
uygulamalar hakkında bilgi edinmek, ortaya çıkan sorunları tespit etmek ve çözüm önerilerinde
bulunmak amacıyla yapılmıştır. Erzincan İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve İl Müftülüğü protokolü ile
kurumlarında okul öncesi Kur`an kursları açılan 4 okul öncesi kurum yöneticisi
ile odak grup görüşmesi yapılmış, çocuğunu hem okul öncesi eğitimine hem de Kur`an
kursuna gönderen 24 öğrenci velisi ile bireysel görüşme gerçekleştirilmiştir. Durum çalışması
deseni kullanılan araştırmada amaçlı örneklem stratejisi benimsenmiştir. Elde
edilen bulgulardan bazıları şunlardır: Okul öncesi yöneticileri, Kur'an kurslarında görev
yapan müftülük personeli usta öğreticilerin pedagojik formasyon ve sınıf yönetimi konusundaki
eksikliklerini gidermek amacıyla okul öncesi eğitim kurumlarında uygulamalı
staj yapmalarını önermektedir. Ayrıca okul öncesi din eğitiminin okul öncesi programında
yer alması ve okul öncesi kurumlarında seçmeli ders olarak verilmesi fikri hem okul
yöneticileri hem de veliler tarafından olumlu karşılanmıştır.
Din eğitimi Okul öncesi eğitim kurumları Kur`an kursu Diyanet İşleri Başkanlığı Millî Eğitim Bakanlığı.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 3, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 89 |